Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastunut miespuoliseen ystävään - miten nopeasti pääsen asiasta yli?

saaraliina
04.05.2018 |

Olemme tunteneet tämän miehen kanssa muutamia vuosia. Suhteemme on aina ollut tosi tunteellinen, myrskyisäkin, mutta meitä yhdistää sama huumorintaju ja arvostus toista kohtaan. Jo tuntemisemme alussa huomasin, että alan ihastua häneen, ja pikku hiljaa tämä syveni aika suuriksi tunteiksi. Olen itse varattu, ja hän oli tutustumishetkellämme sinkku, nyttemmin hänellä on tyttöystävä. Suhteemme on aina ollut täysin platoninen. Tieto tyttöystävästä kuitenkin satutti minua tosi paljon. En ole sitä hänelle sanonut, mutta olen koittanut olla hänen ystävänään aika lailla niinkuin ennekin, ei se helppoa ole ollut. Ongelma on se, että tämä mies pitää minuun tosi paljonkin yhteyttä, ja haluaa nähdä kahdenkesken aina silloin tällöin ja olen hänelle läheinen ystävä. Kuultuani hiljattain, että heidän suhteensa on ottanut vakavamman askeleen päätin, että en jaksa olla tässä tilanteessa, vaan tarvitsen etäisyyttä. Haluan ajatella asioita rauhassa, rakentaa omaa elämääni ja päästä eteenpäin. En halua möyskään loukata omaa miestäni, ja haluaisin olla tämän ystäväni kanssa tekemisissä jatkossakin, nyt vaan tämä asetelma on liian raskas.

MIten kauan kestää ennen kuin pääsen yli? Kuukausi, puoli vuotta? Onko teillä kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestänyt jo kolme vuotta eikä loppua näy. En siis osaa auttaa.. Olen ihan samanlaissessa tilanteessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin muutama viikko sitten samassa tilanteessa, mutta kävi niin onnekkaasti että olimme molemnat sinkkuja ja toisiimme ihastuneita. Nyt olemme yhdessä. En siis oikein osaa auttaa, mutta varmasti sinulla on todella kurja olo. Voimia!

Vierailija
4/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. Meinaatko että kauanko kestää päästä yli tuolla menolla että näette ja pidätte yhteyttä vai siten että otatte etäisyyttä? Oma kokemukseni on että mitä kauemmin jatkaa tota kaveraamista, sitä kauemmin asiasta yli pääseminen kestää.

Vierailija
5/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taas otat etäisyyttä, joka saattaa alussa tuntua tyhmältä ja turhalta, olettehan te tunteneet toisenne pitkään ja olette hyviä ystäviä, miksi yht äkkiä pitäisi alkaa ottaa etäisyyttä, niin pikkuhiljaa alkaa se asian käsittelyprosessi

Vierailija
6/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut siis mitä enemmän on etäisyyttä pitänyt, niin sitä helpommin on päässyt yli. mulla oli ihan mahdotonta nähdä aina välillä, koska se vähäinenkin näkeminen ja yhdessä oleminen virvoitti kaikki tunteet ja ajatukset samalle tasolle jolloin

Vierailija
7/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se itsensä kokoaminen ja tilanteen kartoittaminen alkaa alusta

Vierailija
8/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti vuosi.

Vierailija
9/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajasta on vaikeaa sanoa, mutta tyhmempikin ymmärtää, että välit pitää katkaista, jos yrittää tunteensa tappaa. Niin sinä miestäsikin neuvoisit.

Vierailija
10/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin että mielipuoliseen.

Vierailija
11/13 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetatte tyhjänpuhumisen ja homma fyysiseksi, sladduu inee niin molemmat on tyytyväisiä ja elämä jatkuu tahoillaan.

Vierailija
12/13 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omaan suhteeseesi ja jos se on sitä mitä haluat, niin turha haaveilla muusta. Tuo loukkaa sinun kumppania. Sulle tulee ero tuon nykyisen kanssa, kun käyttäydyt noin. Petät puolisoasi henkisesti koko ajan. Et voi pelata samoilla korteilla montaa eri peliä moneen suuntaan. Joko päätät päättää nykyisen suhteen tai päätät jäädä haaveilemaan yksin tuosta kaverista. Puhu avoimesti tuolle kaverille ja päätä sen jälkeen ratkaisusi. Noin et voi jäädä.

Vierailija
13/13 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap. Tarkoitin sitä, että miten kauan kestää päästä tunteista yli nyt, kun olen ottanut etäisyyttä? Sanoin myös tälle miehelle, että tarvitsen miettimisaikaa, enkä aio nyt olla yhteydessä vähään aikaan. Hän tuntui ajattelevan, että kyseessä on. n. kuukausi, mutta itse ajattelen että tässä menee varmasti kesä ennen kuin olen saanut asian käsiteltyä.

Ja kyllä, uskon että voimme olla ystäviä. Välillämme ei ole koskaan ollut mitään fyysistä. Mies ei ole sellainen, joka olisi tällä tavoin virittynyt naispuolisissa suhteissaan.

En koe, että tämä ystävyys uhkaa suhdettani, olen jo elänyt asian kanssa niin kauan ja myös mieheni tietää, että olemme kavereita.

quote=Vierailija]mm. Meinaatko että kauanko kestää päästä yli tuolla menolla että näette ja pidätte yhteyttä vai siten että otatte etäisyyttä? Oma kokemukseni on että mitä kauemmin jatkaa tota kaveraamista, sitä kauemmin asiasta yli pääseminen kestää.[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi