Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa laaja artikkeli vatsaongelmista - viljojen välttely huuhaata!

Vierailija
02.05.2018 |

"Gluteeni taas aiheutti saman verran oireita kuin lume – eli oireita syntyi silloinkin, kun tutkitut vain luulivat syövänsä gluteenia."

Joko te trendilampaat uskotte!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tiennyt että se gluteeni on lähinnä näittten naisten päässä.

Vierailija
2/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että keliakia hölynpölyä? Varmaa sitten myös laktoosi-intoleranssi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko nyt viljojen vai gluteenin välttämisestä, ne kun on kaksi eri asiaa... Ei mulla vatsa kestä gluteenitontakaan viljaa, joten varmasti tosiaan saisin siitä samat oireet kuin normiviljasta.

Vierailija
4/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin leivän pois jo vajaa 30 vuotta sitten. En edes ajatellut mitään gluteenia, mutta huomasin oloni paljon paremmaksi ilman leipää ja pullaa. 

Aivan sama onko lumetta vai ei, mutta pääasia, että on hyvä olo. 

Vierailija
5/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vatsani kyllä tietää....

Vierailija
6/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, laktoosi-intoleranssi on jo tuhat kertaa todistettu teidän heikkohermoisten stressaajien päässä olevaksi ongelmaksi.

Vierailija
7/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vehnä aiheuttaa oireita. Tulee esim ripulia ja vatsakipua. Ei ole allergia eikä keliakia. Jonkin sorttinen ärtynyt suoli kyllä. Ihan terveydenhuollosta on käsketty välttelemään mm vehnää kun se selvästi oireita aiheuttaa.

Vierailija
8/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, laktoosi-intoleranssi on jo tuhat kertaa todistettu teidän heikkohermoisten stressaajien päässä olevaksi ongelmaksi.

Kyllä, minulla on niin heikot hermot että paskansin työpaikan palaverissa housuun kun aikaisemmin ostamani latte ei ollutkaan lajtoositon, kovin koetin uskotella ettei tässä mitään vaikka mahaa kipristää ja sitten en ehtinytkään vessaan. 

Vierailija
9/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi selvittää itselleen mitä on gluteeniton ja mitä on viljaton. Muuten on turha huudella paskaa!

Vierailija
10/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siellä oli syy?

Vierailija
11/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vehnä aiheuttaa oireita. Tulee esim ripulia ja vatsakipua. Ei ole allergia eikä keliakia. Jonkin sorttinen ärtynyt suoli kyllä. Ihan terveydenhuollosta on käsketty välttelemään mm vehnää kun se selvästi oireita aiheuttaa.

Minä taas olen crohnikko, viljat tietävät noiden lisäksi limaa, verta ja nivelkipuja. Vehnä on ehdottomasti pahin ja pahentaa myös reumaatikkomiehen särkyjä.

Vierailija
12/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti sen vaan jälkikäteen huomaa, jos on päivän aikana syönyt jotain itselleen sopimatonta. Iltaa kohden alkaa vatsa pitämään älämölöä, turpoaa moninkertaiseksi ja korventaa. Sitten kun kelaa päivän syömisiä, niin sieltä se syypää yleensä löytyy. Mulla tosin käytössä FODMAP-ruokavalio osittain, koska oireita tulee muustakin kuin leivästä/viljasta. Esim. herkkusienet turvottaa, kukka- ja parsakaalit samaten jos syö enemmän kuin ihan vähäsen, omena, päärynä, banaani jne. Ja nämä on kaikki kokeilun kautta huomattu tuolleen jälkikäteen ja sitten uudelleen testaamalla, kun halusin selvittää mitä mun maha enää kestää ja mitä ei.

Vierailija
13/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos Jonne yrittäisit pysyä oppitunneilla hereillä.

Vierailija
14/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut onnellisesti ilman gluteenia ja viljoja sekä maitotuotteita viimeiset 8 vuotta. Ei ole mitään diagnooseja tehty. Kaikki vaivat hävisi samalla kun lopetin nämä kaksi ryhmää sekä raffinoidun sokerin. Näytän nyt nelikymppisenä paremmalta kuin kaksikymppisenä ja jaksankin paremmin. Ainoa ongelma on muut yli nelikymppiset naiset jotka eivät voi kestää sitä että olen kaikin puolin nuoremman oloinen kuin he. Plussana taas mies hehkuttaa (ja muutkin miehet muttei niillä niin ole väliä:)

Ei siihen tarvita mitään diagnooseja kun itse tietää mikä tuntuu hyvältä. Käyn vuosittain lääkärintarkastuksessa. Kaikki kunnossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä