Vinkki teille joilla painonpudotus jumittaa!
Mä olen pudottanut 2 vuoden aikana painostani 45 kg, ja viimeisen 4 kk paino on pysynyt samoissa lukemissa, ja 10 kg olisi vielä pudotettavaa. Eksyin lukemaan pätkä paastosta (engl. Intermittent fasting) ja päätin kokeilla, ei mitään menetettävää. No, tuloksia kuuden viikon jälkeen: - 5,5kg!! Aineenvaihdunta on jälleen alkanut toimimaan! Suosittelen, kokeilkaa. Itse noudatan siis 16:8 paastoa. Oma syönti ikkunani on 12-20 välisen ajan. Eikä ole edes nälkä kolmen ekan päivän jälkeen ollut.
Kommentit (6)
Anteeksi, mutta mikä on 16:8 paasto?
T Tietämätön
Tarkoittaa sitä, että 16h vuorokaudessa paastotaan ja 8 tunnin aikana syödään kaikki päivän ateriat. Erittäin hyvä elämäntapa esim niille joilla esidiabetes. Vähentää myös erään kasvuhormonin eritystä, joka saattaa aiheuttaa syöpää. Eli hyvä myös yleisen terveyden kannalta, ei pelkästään laihtumisen.
Joidenkin taas on pakko syödä 3-4 tunnin välein, ettei tuu jättinälkä. Yöllä tietenkin tauko.
On moneen kertaan todettu, että paino liittyy vaan syötävän ruoan suhteesta kulutukseen. Kellonajoilla ei ole niin väliä.
Kaikki paastot joissa syödään vähemmän kuin kulutetaan toimivat vaikka olisi 2,56/89 paasto
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin taas on pakko syödä 3-4 tunnin välein, ettei tuu jättinälkä. Yöllä tietenkin tauko.
On moneen kertaan todettu, että paino liittyy vaan syötävän ruoan suhteesta kulutukseen. Kellonajoilla ei ole niin väliä.
No itseasiassa terveyden kannalta sillä on väliä, pätkäpaastolla on todettu olevan useita terveyshyötyjä. Oliko se joku Mosley, joka oli tätä tutkinut. Mutta tottakai on selvää että kaikille ei sovi. Itselle on kyllä tehnyt hyvää, mulle kun taas puputtaminen joka välissä ei sovi. Kannattaa kuulostella mikä lisää omaa hyvää oloa. T. Ei ap
Niin ja sitä piti viel sanoa, että tuon kahdeksan tunnin aikana syön 60% rasvaa, 25% proteiinia ja 15% hiilareita. Toimii.
Ap