Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiosta..

Vierailija
01.05.2018 |

Miten teillä lukion ensimmäistä käyvillä on ollut teatteri yms käyntejä lukuvuoden aikana ja mitä ensimmäinen vuosi on maksanut?

Meillä nuorella on ollut teatterikäyntejä parin eri aineen kursseihin liittyen yht.5kpl (liput 15-25€/kpl) ja ooppera/balettikäyntejä yht.2x. Ja pari museokeikkaa. Sitten kannettava, laskin, matkakulut, kirjat, vihkot jne niin kustannukset tälle ekalle lukiovuodelle n.2000€...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/9 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut yhtäkään tollasta juttua. Ainoa asia lukion aikana mistä piti maksaa (kirjojen yms. lisäksi) oli yksi kuntosalikäynti liikunnassa, oisko ollut pari euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kehtaa valittaa siitä että lukio näkee vaivaa tarjotakseen nuorelle kulttuuria ja elämyksiä?

Vierailija
4/9 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku kehtaa valittaa siitä että lukio näkee vaivaa tarjotakseen nuorelle kulttuuria ja elämyksiä?

Et taida ihan penaalin terävin kynä olla.

Vierailija
5/9 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja ei ole pakko ostaa uutena, kuten ei muutakaan. Matkoille harvoin pakollista osallistua, voi kouluun jäädä tekemään tehtäviä.

Vierailija
6/9 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielessä on käyty leffassa ja teatterissa. Kuvataidetta, historiasta on käyty museoissa. Koko koulun kanssa on käyty elokuvassa, tosin ilmaiseksi.

Eihän niihin ole pakko mennä, tai ainakin meidän nuorille on sanottu että jos ei ole rahaa niin opettajat voivat kehitellä jonkinlaisen työn jonka koululla tekee kun muut ovat elokuvissa tai muuta vastaavaa. Jos lapsen koulutuksesta ei ole valmis maksamaan, niin teinin voi laittaa töihin koulun ohella.

Vierailija
7/9 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ensimmäistäkään maksullista juttua. Eikun juu, oli yksi johon piti itse maksaa sisäänpääsy 1,5 e.

Vierailija
8/9 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoaa? Itse maksetaan.

Vierailija
9/9 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö ap teidän lapsi jonkinlaista eliittilukiota? Meillä ihan tavallinen lukio (se lähin johon matkaa kotoa 2 km) ja yhtäkään teatteri/ooppera/balettikäyntiä ei ole ollut. Tyttö on lukion ekalla. Rahaa noin muuten on kyllä mennyt paljon, vaikka olen myös kierrättänyt ja ostanut käytettynä. Läppäriin meni noin 600 euroa, oli tietyt vaatimukset millainen sen pitää olla. Laskimen sai isältään, joka on käyttänyt lukiolaiselle sopivaa lähivuosina omissa lisäkouluttautumisissaan. Eli laskimeen ei rahaa mennyt. Suurin järkytys on ollut oppikirjat, jokaisen aineen joka kurssille on oma kirjansa ja yhden kirjan hinta uutena on keskimäärin noin 40 euroa!!! Kirjoista ehkä puolet olen löytänyt käytettynä, puolet olen ostanut uutena. Ensi kouluvuonna tuleekin sitten vanhojentanssit ja niihin mekko, kengät kampaukset ja muut tilpehöörit. Lisäksi neiti täyttää nyt 17 ja ajokortti-ikä lähestyy. Huh tätä rahanmenoa. Kiitän Luojaa siitä, että sekä minulla että tytön isällä on vakituiset työt. Kuopuksella vastaava ikä on vielä edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän