Kaipaan aikaa jolloin tupakointi oli ok ja jopa "cool"
Tuli mieleen tuosta toisesta (provo?) ketjusta.
Poltin itse ennen ja haluaisin polttaa vieläkin, jos se ei olisi niin pirun epäterveellistä, huonosti hyväksyttyä ja kallista. Nyt kun tutkimustulokset on niin kiistattomia ja esim. syövät niin yleisiä, niin onhan se noloa polttaa. Oli mukavaa ja palkitsevaa pistää tupakaksi, samoin pitää tupakkataukoa toisten kanssa. Tämä on saanut myös kyseenalaistamaan, onko riippuvuus aina huono asia. Itse ainakin pelkästään nautin riippuvuudesta, vaikka rahat se veikin ja huononsi terveyttä. Harmi että en enää uskalla enkä kehtaa polttaa.
Kommentit (16)
Cool saattaa olla enää maalla. Terveyssyyt ovat täysin päteviä minulle, että en ole edes maistanut tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se coolia nykyisinkin polttaa. Ei ehkä nörttien ja luuserien mielestä.
N20
Tupakkayhtiöt ja heidän lobbarinsa ainakin pitävät sitä coolina.
Polta polta! Me rikastumme!
Oli jo aikakin saada arvostusta itsestään huolehtimiselle!
No Smoking!
Mä poltin 24 vuotta, siis valtaosan elämästäni. Lopetin pari kuukautta sitten ja ihmettelen kuinka helppoa se olikaan. Mä vain lopetin.
Mutta myönnän kyllä, että jos tupakanpoltto olisi halpaa, terveellistä, tai ainakin riskitöntä, ja hyvän tuoksuista, polttaisin vieläkin.
Nuorena tuli aloitettua sosiaalisen paineen alla, onneksi nykyään sosiaalinen paine on kääntynyt toiseen suuntaan ja siellä pysyykin.
Mitä jos muuttaisit johonkin kehittyvään maahan, vaikkapa Kiinaan? Monissa kehittyvissä maissa tupakkayhtiöt ovat yhä saaneet pidettyä yllä sitä ajatusta, että tupakointi on "cool". Porukka polttaakin sitten näissä maissa paljon enemmän kuin täällä.
Olen poiminut pihamaaltani satoja tumppeja. En ymmärrä millainen sika ja idiootti pitää ihmisen olla että kylvää paskansa toisen siivottavaksi.
Inhottava katsella niitä tumppeja, mutta eihän sikaa voi vaatia käyttäytymään kuin ihminen.
Jos näen kun joku heittää tumpin pihalleni, teen saman tien väkivaltaisen rikoksen.
Yks niitä harvoja asioita jotka on nykyään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Cool saattaa olla enää maalla. Terveyssyyt ovat täysin päteviä minulle, että en ole edes maistanut tupakkaa.
Ei tupakan poltto maalla ole yhtään sen coolimpaa kuin kaupungissakaan. Tietyissä piireissä poltetaan, oli ne piirit sitten kaupungissa tai maalla.
Vierailija kirjoitti:
Yks niitä harvoja asioita jotka on nykyään paremmin.
Ehdottomasti! Nykyään on mukava tulla baarista kotiin, kun ei röökinkatku ole tarttunut vaatteisiin. Toisin oli ennen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se coolia nykyisinkin polttaa. Ei ehkä nörttien ja luuserien mielestä.
N20
Mikään ole kamalamman näköistä kuin wt-pissikset, jotka kuvittelee vielä olevansa kovinkin "cooleja"
Ymmärrän ap sun pointin! En varsinaisesti kaipaa aikaa, jolloin tupakoin säännöllisesti, mutta jotain kuitenkin. Eihän se leuhkimisen aihe ollut silloinkaan, muttei ihan häpeäkään. Poltan yhä silloin tällöin, mutten todellakaan osaa nauttia samalla tavalla kuin ennen. Tiedän liian hyvin, miltä se näyttää ja haisee ja miten ja miltä vaikuttaa. Kai se kohtapuoliin jää kokonaan pois, kun nolottaa, en kehtaa itse ostaakaan.
Muuten ei olisi coolimpaa maalla, mutta kun teinit tulevat siellä jälkijunassa, eli tieto tupakoinnin vähenemisestä kaupungeissa ei ole vielä saavuttanut heitä! He tahtovat tehdä sitä, mitä luulevat tehtävän isommilla paikkakunnilla!
Oi niitä aikoja, lapset saivat olla lapsia, kodit oli koteja eikä ikean valkeita sisustus mainoksia, ruskea kastike kärysi hellalla ja tupakka huulessa.
Sosiaalinen paine kääntynyt toisin päin.