Pelottaako/jännittääkö sinua paikallisbussilla liikkuminen? Miksi? Itseäni jännittää
Koska ei ole tarvinnut paljoa linja-autolla liikkua ja aina pelkään että jään jollain väärällä pysäkillä pois ja sit oon ihan ulapalla ja paniikissa, että missä mä oikein oon kun mulla on niin huono suuntavaisto.
Meidän kaupungin keskustassa en uskaltas yksin liikkua, olisin samantien ihan eksyksissä. 🙈
Kommentit (9)
Ärsyttää korkeintaan, kun bussissa on usein heikompaa ainesta
En käytä nykyään mutta ei jännittäisi. Ei väärällä pysäkillä jääminen saisi minua kotikaupungissani eksytettyä ja tarvittaessa voisin mennä sitten vaikka taksilla perille.
Ei pelota! Olen huvikseni ajanut jokaisella Turun linjalla, Paimiossa kävi köpelösti ja piti tulla taksilla Kaarinaan kun ei toiminut aikatauluhaku kännykässä ja linjat menivät kuka mistäkin, ei tuollaisia ulkopaikkakuntalainen tiennyt + viikonloppu eli niitä meni noin parin tunnin välein.
Onnibussillakin oon mennyt päiväretkelle vaikka minne, esim. Hämeenlinnassakin löysin jopa keskiaikaiset markkinat.
Helsingissäkin metrolla olen mennyt omin päin ja paikallisjunilla, paikallisbussillakin yhden pätkän ja löysin minne pitikin :)
Matkustele enemmän niin uskallat enemmän!
Kannattaa matkustella! Kun muutaman kerran eksyy kunnolla paikassa, jossa ei osaa kieltä eikä tunne ketään ja huomaa että selviää, ei tartte enää jännitellä ja elämä muuttuu helpommaksi.
Näin se varmaan on. Pitäs olla vaan rohkeampi. Ja luottaa itsensä enemmän. Ap
Kännykässä paikannus. Pääset aina kartalle. Kovin vaikea ymmärtää, mikä tuossa pelottaa? Asiat saa kännykkään nykyään aina. Sitten jos eksyt, mitä siitä? Kysyt neuvoa tai katsot kartasta.
Kokeile käyttää puhelimessa ReittiGPS tai Moovit. Helpottaa huomattavasti julkisilla liikkumista.
Alkuvuosina jännitti, nykyisin oon jo korviani myöden täynnä. Ollaan muutettu useammakin kerran, ja aina vaan satutaan muuttamaan tämän saman bussireitin varteen. Kätevää? Kyllä. Tylsää? Kyllä. Käynkin silloin tällöin ihan randomisti pyörimässä jollain toisella bussilinjalla, että näen maisemia vähän laajemmaltikin.