Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 Marrasmurut maanantaihin <3

24.04.2006 |

Mies herätti aikasin minut aamukahville, klo 5. En sen jälkeen saanut unta, vaan jäin odottelemaan että poika herää. Heräsi 10 minuuttia sitten. Kukat on kasteltu, astianpesukone pyörinyt kerran ja sitten olisi seuraavaksi vuorossa pojan aamupesu ja omakin aamupesu :) Tänään pojalla on hammaslääkäri, nähtäväksi jää miten siellä menee :) Jännittää vähän minuakin mutta en näytä jännitystä lapselle.

Pahoinvointi ei ota loppuakseen, koko ajan pientä ällötystä päällä.

Vielä tämän päivän katson josko posti toisi ultra-aikoja. Jos ei tuo, soitan naistenklinikalle jotta saadaan asiat pyörimään.

Nyt pitää mennä :) Ihanaa maanantaipäivää kaikille!

Swehina rv 11+1

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tuli herätäämään heti seitsemän jälkeen, mutta katsoi vielä lastenohjelmat ja antoi mun maata. Eilen olin töissö upeat 14,5 tuntia ja se kyllä tuntuu. Nyt perään sitten kaksi yövuoroa. Nykyinen kuopuskin juuri heräsi. Mun pitäisi jatkaa pakkaamista, kun viikolla/viikonloppuna muutetaan. Aika paljon olen jo sellaista pakannut, mitä ei enää tarvita. Kiva kyllä muuttaa! Asunto on tosi kiva ja leikkipaikka pihalla on ihana! Alue tosi vehreä ja rauhallinen. Kun vaan jaksais muuttaa... Asuntoon täytyy vaihtaa tapetit olohuoneeseen ja meidän makuuhuoneeseen. Tai maalata seinät.

Maha kasvaa ja alamaha rupeaa jo tuntumaan täydeltä. Tänään soitan seuraavan neuvola-ajan, kun nyt vihdoin tiedän mihin muutetaan. Pääsen samaan neuvolaan, kuin kahta edellistäkin odottaessa = ). Pahoinvointi vaivaa vieläkin. Kaupassa ei mikään näytä sellaiselta, että menisi alas. Ja jos ruuassa joku maistuu kummalta ja hammas osuu johonkin, niin siihen loppuu syöminen. Eilen kävin töissä vaa,assa, niin olin laihtunut edelliseltä neuvola kerralta neljä kiloa.

Mutta nyt aamupalan laittoon.

Effica ja Pyry 12+5

Vierailija
2/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin nopeasti kirjoitella enne ku lähden..

pahoinvointi on nyt vähentynyt mut rinnat ovat edelleen ihan sika kipeet, huomenna ultra..kaksi kuukautta töitä vielä jäljellä. nyt kiirus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli käytyä neuvolassa heti aamusta ja kuului hyvin vauvelin syke (n.165). Oiskohan taas tyttö tulossa, jos on noihin syke-ennusteihin uskomista....Kaksi edellistä on siis tyttöjä. Seuraava neuvola onkin sitten lääkärineuvola, mutta sitä ennen np-ultra mikä ensi viikolla. Saas nähdä muuttuuko laskettu aika.

Edessä myös sokerirasitus kuukauden päästä kun ed odotuksessa rakausdiabetes. Silloin tosin mulla vain paastoarvo koholla eikä sen jälkeen sokereissa ollut mitään. Ja söin kyllä sokeripitoisia herkkujakin.. Tuo paastoarvon raja kyllä on aika tiukka (meillä päin 4,8). Mutta kaipa se on aina hyvä tarkastaa. Toivottavasti nyt olisi normaali tulos. Onkos kellään marrasmuruilla ollut raskausdiabetes ja onko uusiutunut? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

On niin kaunis ilma, että pitää lähteä neitosten kanssa ulos. Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!

t.Vilma rv 11+2

Vierailija
4/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli karmea yö. Keskimmäinen (5v) on 40 asteen kuumeessa ja hoki " äiti" melkein koko yön, vaikka nukkui mun vieressä! Aamulla otettiin terveysasemalla tulehdusarvot, eikä niissä ollut mitään hälyyttävää. Eli virusperäinen flunssa kyseessä. Pari päivää tulee nyt ainakin poissaoloa töistä, ehkä enemmänkin.

Mulla on tänään iltapäivällä eka lääkärineuvola. Mies on pitkään töissä, joten onneksi sain siskoni hoitamaan lapsia sillä välin. Hieman jänskättää, sillä en ole vielä vauvelin sydänääniä kuullut (eka neuvola oli viikolla 8). Huomenna olisikin sitten ultra.

Olo on edelleen erinomainen, minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut. Joitakin ruokia on, mitä jätän mieluummin syömättä (esim. grillimakkara ja italianpata). Ne eivät vain maistu.

Mutta nyt alan järkkäilemään lounasta itselleni ja kahdelle nuorimmaiselle. (Vanhin koulussa.) Mukavaa maanantaita kaikille!

T.muumimamma75 rv 12+1

Vierailija
5/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille...

Tuntuuko teistä muista joskus että jäätte ihan ilman puolison huomiota? Itselläni paloi päreet ihan kokonaan viikonloppuna... olin lauantain töissä ja kun tulin kotiin niin sängyt oli petaamatta, likaiset astiat pinossa pöydällä, lapsille oli nälkä jne... Mies istui työpöytänsä ääressä ja teki töitä - oli ilmeisesti tehnyt koko päivän. Sama homma eilen - olen miehelleni kuin ilmaa, tuntuu siltä että työ on tärkeämpää. Heitin sormukset pöydälle ja lähdin haravoimaan pihaa mutta siitä ei tullut yhtään mitään, istuin kivellä itkemässä haravan kanssa. Tuntui lähinnä siltä että on joku ilmainen piika kotonansa - kukaan muu ei pistä tikkua ristiin minkään asian kanssa.

Anoppikin tuo ensi viikolla koiransa hoitoon - hän ei ikinä kysy että saako tuoda vaan tuo vaan. Koira on iso musta uroskoira joka sotkee joka paikan - makaa sängyissä ja valkoisilla sohvillani ja matoillani, kantaa ruokansa olohuoneen matolle ja murustelee makkaransa pieneksi silpuksi jonka lapset tallovat mattoon kiinni. Saan imuroida koirankarvoja viikkotolkulla joka paikasta... hoh hoijaa...

Jotenkin sitä tuntuisi että varsinkin nyt kaipaisi jotain huomiota miehen osalta - hemmottelua tai edes sitä että ruoka olisi joskus valmiina tai edes imuroitu kun tulee töistä kotiin. Tuntuu että minä olen niin itsestään selvä asia että minua ei tarvi huomioida millään lailla. Tiedän kyllä että hänelle työ on tärkeää ja hän tulee ylenemään urallaan parin vuoden sitään mutta en tiedä olenko minä valmis siihen ja hyväksynkö sitä että hän tekee AINA töitä ja tuo työt kotiin. Tuntuu siltä että vauva on ehkä liikaa nyt tähän tilanteeseen jos tämä jatkuu näin. Silloin paras ratkaisu lienee pakata kimpsunsa ja kampsunsa ja muuttaa pois lasten kanssa ja antaa hänen keskittyä pelkästään töihinsä ja luoda uraansa.

jotta tämmöistä valitusta näin maanantain ratoksi... :( Jospa tämä tästä kohentuisi - ajattelin kirjoitella miehelleni sähköpostia luettavaksi - kun hän ei muuten tunnu kuuntelevan saatikka olevan kiinnostunut siitä auonko suutani vai olenko hiljaa.

Vierailija
6/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihaa, tähän mennessä päivä on ollu tuhat kertaa parempi, kuin neljä viimeistä! Mullakin on paino pari kiloo neljässä päivässä tippunut, kun ei tunnu tavara sisällä pysyvän, eikä oikein mitään uskalla syödäkään.

Minä olen miestäni kiitellyt kun on ihanasti huolehtinut koko kodista ja lapsesta, minustakin siinä sivussa tässä pahoinvoidessani. Harmillista kuulla että sinulla on nyt toisenlaisia ajatuksia Mrs Cruiser. Toivottovasti miehesi havahtuu tilanteeseen luettuaan viestisi...

Sarafan rv 10+5

Vierailija
7/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten varmaa että masussani asustaa pieni sikiö. Sydän lyö ja kaikki näyttää olevan kondiksessa. Melkein tuli tippa linssiin kun alko sydänäänet kuulua. Toiv. kaikki sujuu nyt sitten loppuun asti hyvin. :)

Pahoinvointi on ohi (onneksi) mutta tilalle tuli kaamee flunssa. Pää on kuin tynnyrissä ja nenä tukossa. Ei kivaa! Ja vielä pitää mennä yöksi töihin...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Pysykää terveinä!

rv 9+4

Vierailija
8/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa kun paistaa aurinko. Päästiin tänään laittamaan pihaa jo hiukan kesäkuntoon. Eilen jaksoin haravoida ja tänään siivottiin ja puunattiin loput kuntoon.

Omassa masussa kaikki hyvin. Vuoto loppui ja tuo hematooma on varmasti jo poistunut. Onneksi keskiviikkona pääsen ultraan tarkistamaan, että kaikki on vielä hyvin.

Tänään on alkanut taas tuo nipistely ja kohtu taitaa taas kasvaa :) Odotan jo niin ulkoisia merkkejä tästä raskaudesta.

Meillä on mieheni todella auttavainen ja ottaa minut huomioon kaikessa. Meille kun tämä vauva on ensimmäinen, niin varmasti syy on osaksi siinä.

Nyt takaisin töihin :)

terkuin

Heidi <3 toukka 10+2

Vierailija
9/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tänään neuvola ja lääkäri. Ja iso huoli on tiessään, molempien sikiöiden sydänäänet kuuluivat! Toinen oli vähän toista nopeampi, joten siitä tunnistettiin, että 2 niitä on. Toinen löytyi keskeltä toinen ihan oikealta. Maagiset 12 viikkoakin on täynnä, joten nyt uskaltaa huokaista ja iloita oikein kunnolla. Ihanaa!

Niin, ja dopplerin jälkeen lääkäri sanoi, että toinen siellä liikkuikin. Oli kuullut sen dopplerilla, minä en kyllä erottanut vielä liikettä muista rahinoista.

Ilta-etominen jatkuu edelleen, ja neuvolassa käskettiinkin syömään enemmän, koska paino ei ole vielä noussut. Minusta ei kyllä vielä tarvisikaan? Syönyt kyllä olen mielestäni paljonkin jo päivisin. Pizzaa, mehuja, sipsiä ja tippaleipää menee surutta :D Tosi terveellistä...

Alia ja tiku+taku rv12+0

Vierailija
10/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ihana ilma tuolla ulkona. Yritin päivällä vähän nukkuakin, muttei siitä mitään tullut. Kaksi yötä pitäisi nyt puurtaa töissä, joten kyllä sitä sietäisi saada unen päästä kiinni. Toivottavasti olo ei ole kovin krapulainen aamulla :-(. Pelkään, että alan voimaan pahoin jos en saa nukkua.

MsCruiser (meniköhän tuo nimimerkki oikein? :-)) : kuulostipa tutulta. Meillä on välillä samanlaista. Silloin kun lapset olivat pieniä, ajattelin, että mies voi olla isä silloin kun sille päälle sattuu, mutta minun on oltava äiti ympäri vuorokauden. Katkeria ajatuksia, mutta niin totta! Ei minunkaan siippani juurikaan arjen toimintoihin osallistu. Olen varmaan passannut hänet tuollaiseksi. Meillä vain on erilainen käsitys siisteydestä. Meillä alkaa olla ahdasta kun kaikki pitää säästää ja sitten tavaroista kertyy sellaisia ärsyttäviä vuoria nurkkiin. Minä kun heittäisin kaiken turhan roskiin. No, ei auta valittaa. Samanlaista se on varmaan kaikissa perheissä. Omat ongelmansa kaikissa.

Minulla on ollut todella kipeä selkä nyt kaksi päivää. Kun kumarrun tai kävelen, tuntuu kuin puukolla pistettäisiin ja nuo pistokset säkenöivät jalkoihin asti jo pelkästään istuessa. Viimeksi minulla meni selkä kuopusta odottaessani. Samanlainen iskiastyyppinen kipu, mutta viikkoja oli 20 ja risat. En kyllä kestä, jos sama meno alkaa jo nyt...

Ihana kuulla, että siellä oli jollakulla kuulunut jo syke! Ilmeisesti melko monella meillä 10 viikkoa ylittäneillä alkaa pahoinvointikin jo helpottamaan? Minullakaan ei enää ole kuin satunnaista etomista, kunhan vain muistaa lappaa ruokaa jatkuvasti suuhunsa. Onneksi paino on pysynyt napostelusta huolimatta samoissa lukemissa :-) Saa nähdä, mitä vaaka näyttää kun olemme litkineet 8 litraa simaa ja syöneet Vappuna munkkeja...

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa. Hyvää viikon jatkoa kaikille!

Kanelisokeri 10+2

Vierailija
11/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain purettua raivoni ja pahan mieleni aamusella - osin sen vuoksi että kirjoittelin asioita ylös ja selvittelin ajatuksiani.

Kyllä se isäntäkin ehkä alkaa ajatella asioita hieman erillälailla kun tuli suomennettua hänelle pari juttua... ollaan kumpikin vähän työnarkomaaneja (itsellä viime kuussa 33 h ylitöitä ja tässä kuussa tulee varmasti saman verran) että osaksi johtui varmaan siitäkin että odotin enemmän viikonlopulta - yhdessäoloa ja rentoutumista, ei työntekia.... Me ollaan oltu yhdessä jo vuodesta -92 lähtien ja naimisissa 10 vuotta ja siinä ajassa moni asia alkaa tuntua itsestäänselvyydeltä puolin ja toisin, silti jurpii vieläkin aivan ylettömästi se anopin koira joka änkeää hoitoon - koira taitaa inhota minua yhtä paljon kuin minä sitä joten tasoissa ollaan siltä osin. No anoppi asuu yksin ja kaipaa hänkin välillä virkistysreissuja Helsingin hulinaan joten varmaan taas nielen kiukkuni ja imuroin ne iänikuiset koirankarvat #@%&¤#/#%.....

No - taas mennään viikoa eteenpäin ja ensi viikolla minullakin olisi se eka neuvolakäynti... Vilkaisin viikonloppuna aikaisempia äitiyskortteja ja tyytyväisenä totesin että painoa ei ollut tullut kiloakaan lisää sitten vuoden -99 jolloin viimeksi olin raskaana :)

Tämän päivän olen töissä ollessani haaveillut pehmytjäätelöstä ja kunnon pihvistä... ja välillä käynyt tervehtimässä vessanpönttöä... vielä se oli entisellä paikallaan - onneksi.

Illan jatkoja kaikille :)

T: MrsCruiser - rv 9+4

Vierailija
12/12 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Marrasmurut,

Ajattelin minäkin pinoutua, ilmoittauduin pinoon joskus aikaisemmin. Minulla raskausviikkoja koossa ehkä 12+2 - hullua kyllä en oikein tiedä, mihin ultraan uskoa. Alkuraskaus on ollut aika rankka (vertailukohtana tosin vain yksi helppo raskaus, esikoinen syntyi 4/2005). Alkuviikot olin plussattuani ihan raato, jaksoin vain maata lattialla päivät ja katsoa esikoisen leikkejä (olin siis hoitovapaalla). Etova olokin kiusasi ahkerasti.

Oma olo ei kuitenkaan ole ollut päällimmäisenä mielessä, vaan kaksi runsasta vuotoa ovat huolestuttaneet. Viimeinen osui lauantaille ja lähes kolmen tunnin rauhallisen kävelylenkin päätteeksi tunsin, kuinka jotain holahti huosuihin. Kylppäriin ehtiessäni jalat olivat nilkkoja myöten veressä ja lattiallekin lorahti lammikkoja. Meinasi paniikki iskeä, edellisestä vuodosta oli 4 viikkoa. No, onneksi pääsin tällä kertaa ensiapuun ultraan, jossa yli 3 tuntia odotettuani näkyi vilkkaasti liikkuva sikiö, jonka koko vastasi lääkärin mukaan viikkoja 12+2 (edelliseen ultraan verrattuna päiviä oli tullut pari lisää). Toisaalta olo on helpottunut, toisaalta pelottaa, että istukassa on vikaa tai lapsi vaikka vaurioituu, jos vuodot jatkuvat. Mielessä on tietysti sekin, onko lapsella alun perinkään kaikki hyvin...

Huomenna olisi eka neuvola ja perjantaina np-ultra. Pelottaa :/

Ingefära, viimeisen tiedon mukaan 12+4