Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsemurhalla toistamiseen uhkaileva sukulainen

Vierailija
29.04.2018 |

Mitä te olette tehneet ihmisen kanssa, joka toistamiseen ongelmia kohdatessaan, monta kertaa vuodessa, välillä viikottainkin, soittelee ja puhuu kuinka hänen on tapettava itsensä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätn sen huomiotta tai soitan valkotakkiset sen osoitteseen. Ei ole mun ongelma.

Vierailija
2/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto 112

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemisissä kuin äärimmäisessä pakossa

Vierailija
4/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitto 112

Mutta jos henkilö uhkaa ikään kuin itkien, että huomenna, ensi viikolla, pakko kai on hypätä junan alle, kun plaaplaaplaa... (yleensä yhteiskunta tai muut ihmiset ovat tehneet taas kaiken väärin). Ei tavallaan ole kuitenkaan sillä tavalla akuutti, että olisi juuri lääkkeitä nielemässä. Ei kai hätänumero ole silloin oikea paikka.

Vierailija
5/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka läheinen sukulainen?

Vierailija
6/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on kylmiä ihmisiä, minä olen ollut tuo ihminen joskus ja syy miksi olen soittanut on ollut se että olen halunnut tappaa itseni, Mutta en halunnut lasten kärsivän, joten soitin ja onneksi sain tukea.

Vierailija
7/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on kylmiä ihmisiä, minä olen ollut tuo ihminen joskus ja syy miksi olen soittanut on ollut se että olen halunnut tappaa itseni, Mutta en halunnut lasten kärsivän, joten soitin ja onneksi sain tukea.

Oletko harrastanut tuota, että monta kertaa vuodessa, jopa viikottain soitat itkuitsesäälisiä puheluita, joissa teet noita uhkailuja.

Vierailija
8/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuinka läheinen sukulainen?

Melko läheinen.

Vierailija
9/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kokee epätoivoa, hakee sinulta apua. Ilmeisesti ei ole kovin monia läheisiä kehen voi turvautua? Mielenterveyden kriisilinjalle voi ainakin soittaa? 

Vierailija
10/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaako tuo soittaja sulta jotain? Liittyykö noihin puheluihin jotain pyyntöjä/vaatimuksia?

Vierailija
11/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo puhelut koskevat välillä sitä, että joku ystävä ei ole ollut kiinnostunut hänen facebook-päivityksistään, joskus sitä, että ei ole saanut Kelasta rahaa niin paljon kuin olisi mielestään tarvinnut. Tuon kaltaisia asioita. Ihan aikuinen ihminen ikänsä puolesta.

Vierailija
12/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuossa tilanteessa. Olin epätoivoinen ja oikeasti ajattelin tekeväni sen, silloin siitä vaan haluaa puhua asiasta. Sitä ikäänkuin pimahtaa. Ahdistus aivan sietämätön.

Vierailija
13/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitto 112

Mutta jos henkilö uhkaa ikään kuin itkien, että huomenna, ensi viikolla, pakko kai on hypätä junan alle, kun plaaplaaplaa... (yleensä yhteiskunta tai muut ihmiset ovat tehneet taas kaiken väärin). Ei tavallaan ole kuitenkaan sillä tavalla akuutti, että olisi juuri lääkkeitä nielemässä. Ei kai hätänumero ole silloin oikea paikka.

Sano sille, että on tosi törkeää mennä junan alle ja aiheuttaa junan kuljettajalle ja ehkä myös matkustajille elinikäisiä traumoja. Koskee myös rekkakuskeja, joilta voi mennä auton vaurioitumisen myötä myös elanto pitkäksi aikaa. Tosi itsekästä.

Sano, että vetää itsensä sitten vaikka leukakeinuun tai jotain, josta ei aiheudu muille haittaa.

Vierailija
14/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa siltä että tarvitsisi terapiaa. 

Vierailija
15/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuslääkkeet/masennuslääkkeet auttaa

Vierailija
16/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tekemisissä kuin äärimmäisessä pakossa

Tässä ei ole mktään alapeukuttamista. Minulla on tuollainen sukulainen. Läheisriippuvainen narsistinen paska, jolla tuo on vain yksi tapa ripustautua ja ahdistaa. Vaatia rahaa. Ikinä ei ole edes yrittänyt, kahdesta syövästäkin ”taistellut” taas muiden kiusaksi.

Vierailija
17/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sitä jankutusta on kuunnellut vuosikausia eikä  hlö halua itse hakea apua ongelmiinsa, siihen kyllästyy eikä  halua tietää hlöstä mitään. Ette te itsarilla uhkailevat lainkaan tajua miltä tuntuu kuunnella moista juttua kerta toisensa jälkeen. Hätä muuttuu pikkuhiljaa ketutukseksi. Jos on paha olo, menkää lekuriin kun ette kuitenkaan läheisten neuvoja huoli. Se soittelu ja uhkailu on ihan ¤%&/( itsekästä ja muita kuormittavaa. Ei  kenenkään sympatia ja empatia riitä ikuisesti.Se aika mikä mene teidän hengissäpysymisen varmistamiseen on pois omasta elämästä ja omalta perheeltä.Ei sellaista jaksa.

Vierailija
18/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy pitää huoli omasta jaksamisesta. Itse vedin yhteydet katki kun omaan jaksamiseen alkoi vaikuttaa. Kun itkin työmatkalla.

Hain salkkua, huilasin ja lopetin kuuntelemasta. Nyt tuo käy välillä jossain terapiassa.

Suku ei voi olla terapeuttina. Jos joku sanoo haluavansa kuolla niin meillä ei riitä koulutus ja oikeat kysymykset. Pitää hakea apua itselleen.

Vierailija
19/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te olette tehneet ihmisen kanssa, joka toistamiseen ongelmia kohdatessaan, monta kertaa vuodessa, välillä viikottainkin, soittelee ja puhuu kuinka hänen on tapettava itsensä?

En mitään. Jos joku vetää ittensä kiikkuun, niin mitä se mulle kuuluu. Mun elämä jatkuu niinku tähänki asti. En jaksa muutenkaan kuunnella tollasta sontaa. Yleensä noi uhkailijat ei edes tee mitään. Ne jotka sen tekee, niin ne ei ilmottele yleensä siitä etukäteen.

Vierailija
20/20 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki jotka sitä suunnittelee, yleensä myös puhuu siitä. Itse en olisi koskaan uskonut että suunnittelen enkä yleensä tykkää puhua omista asioistani, mutta huomasin tuosta puhuvani, se oli niin äärimmäinen tunnetila, en tosin ympäriinsä soitellut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme