Pitääkö naisia katselevasta työntekijästä kertoa esimiehille?
Minua henkilökohtaisesti asia ei häiritse, muuten kuin että kukaan muu ei ilmeisesti ole huomannut asiaa. Äijää pidetään itse jeesuksena, joka on mukavin ja reiluin mies koko maailmassa. Minä olen kuitenkin huomannut, että hän "katsastaa" kaikki uudet harjoittelijatytöt. Niitä tulee usein tänne. Kun uusi harjoittelija esitellään, tämä mies katsoo luonnollisesti ensin kasvoihin, kuten ihmiset tavallisesti, mutta puolessa sekunnissa katse siirtyy alaspäin. Ensin tisseihin, sitten nopeasti alaosion kautta samalla kääntäen päätä pois päin pöydällä edessäpäin olevaan ruokaan, läppäriin jne, "viattomasti", ettei kukaan huomaa. Minä ainakin olen tämän huomannut, ja tuntuu jotenkin inhottavalta, kun sama toistuu jokaisen tytön kohdalla. Ylittyykö tässä nyt raja, että pitää kertoa eteenpäin? Eihän tuossa mitään suoraa toimintaa ole, mutta mitä mieltä, onko katselu liikaa? Eikä usein edes yksikään kerta riitä, vaan tarkastaa muodot muutamaankin kertaan tytön kävellessä ohi.
Kommentit (11)
Juu mene kertomaan. Esimies sitten tekee tarvittavat toimenpiteet (myös sinulle).
No voi helvetti, enää ei saa edes vastakkaista sukupuolta katsoa ilman potkujen pelkoa. Mene hoitoon!
Kyllä, ehdotomasti sinun pitää kannella tästä miehestä. Työpaikoilla tarvitaan #metoo hengessä enemmän pelkoa sekä kunnollinen ilmiantamisen kulttuuri. Se tervehdyttää ilmapiiriä ja luo mukavamman työyhteisön, kun epäsopivat henkilöt puhdistetaan pois häiritsemästä.
Vierailija kirjoitti:
No voi helvetti, enää ei saa edes vastakkaista sukupuolta katsoa ilman potkujen pelkoa. Mene hoitoon!
Kyllä minä yhden kerran vielä ymmärrän, mutta jos tytön AINA tullessa huoneeseen ukko katsoo jokaisella kerralla systemaattisesti ne kiinnostavat kohdat, on siinä jotain erikoista.
Ap
Olet ihan yhtä iso kyylääjä, muista ilmiantaa myös itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä yhden kerran vielä ymmärrän, mutta jos tytön AINA tullessa huoneeseen ukko katsoo jokaisella kerralla systemaattisesti ne kiinnostavat kohdat, on siinä jotain erikoista.
Ap
Mitä alapeukuttajat? Onko teidän mielestä ihan tavallista katsoa tisseihin joka kerta kun henkilön näkee?
Mahtaako kyseessä olla Eeki Löpsykkä Epätoivonen? Monen tunnistama.
Jos katselee kiikarilla tai pukuhuoneen oven raosta tms.
"Minua henkilökohtaisesti asia ei häiritse", mutta olenpahan vaan prkln katkera, kun ei minua katso.
On varmasti parjattu mielipide, mutta en nyt lähtisi tekemään kärpäsestä härkästä. Jos olet ainoa havaintosi kanssa, mieti ensin, ylireagoitko, ennen kuin alat suurempaa hälyä nostamaan.