Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun kirkossa käy rippikoululaisia

Vierailija
23.04.2018 |

Usein eivät osaa käyttäytyä... Ainakaan isommat teinilaumat. Eilen oli taas vajaa kymmenen tytön porukka hakemassa messusta leimoja passeihinsa. Ei niin minkäännäköistä kunnioitusta toisten uskoa kohtaan. Selaavat kännykkää, kuiskailevat, välillä jopa kikattavat. Miksi ihmeessä he käyvät riparin, jos uskonasiat eivät tippaakaan kiinnosta. No niin, lahjarahathan se syy on. Käsittääkseni on kuitenkin olemassa myös protuleiri ateisteille.

Ketuttaa, kun haluaisin hiljentyä noin kerran kuukaudessa kotikirkossani, mutta sitten teinit pilaavat tunnelman.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa ne tavan vuoksi jäädä jäseniksi rahoittamaan kerhoanne. Olisit iloinen.

Vierailija
2/10 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän ovat vasta opettelemassa asioita. Älä tuomitse heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, ettei niitä teinejä ärsytä käydä siellä kirkossa?

Vierailija
4/10 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rippikoululaisen äiti ja ainakin täällä rippilapset ”joutuvat” istumaan eturivissä papin/kanttorin/suntion valvovan silmän alla.

Itse (en kuulu kirkkoon) olen käynyt lapsen kanssa näissä pakollisissa jumalanpalveluksissa ym. tapahtumissa, koska lapsi saa vanhemman mukanaolosta tuplamerkinnän.

Olen ollut täydellisen HÄMMÄSTYNYT siitä faktasta, että kirkossa ei nykyään käy ketään!! Esim. Palmusunnuntain jumalanpalveluksessa oli rippilasten lisäksi alle kymmenen ihmistä koko isossa kirkossa. Samoin pääsiäisyön messussa, joka kuitenkin on (tai pitäisi uskon mukaan olla) kristityille se kaikkein tärkein juhla...

Olen iloinen, että tuli erottua kirkosta - nyt näen mihin turhuuteen nekin veroeurot olisivat menneet. Kolme-neljä ihmistä nostaa palkkaa messun ajan työtunneista ja minkä takia??? Viiden ihmisen...

Vierailija
5/10 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on käynyt Porvoon tuomiokirkossa vissiin. Suosittelen valitsemaan kirkon alueelta jossa ei asu nuoria niin saat olla yksin kirkossa.

Vierailija
6/10 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rippikoululaisen äiti ja ainakin täällä rippilapset ”joutuvat” istumaan eturivissä papin/kanttorin/suntion valvovan silmän alla.

Itse (en kuulu kirkkoon) olen käynyt lapsen kanssa näissä pakollisissa jumalanpalveluksissa ym. tapahtumissa, koska lapsi saa vanhemman mukanaolosta tuplamerkinnän.

Olen ollut täydellisen HÄMMÄSTYNYT siitä faktasta, että kirkossa ei nykyään käy ketään!! Esim. Palmusunnuntain jumalanpalveluksessa oli rippilasten lisäksi alle kymmenen ihmistä koko isossa kirkossa. Samoin pääsiäisyön messussa, joka kuitenkin on (tai pitäisi uskon mukaan olla) kristityille se kaikkein tärkein juhla...

Olen iloinen, että tuli erottua kirkosta - nyt näen mihin turhuuteen nekin veroeurot olisivat menneet. Kolme-neljä ihmistä nostaa palkkaa messun ajan työtunneista ja minkä takia??? Viiden ihmisen...

Joulukirkot on täynnä. Kaikki eivät mahdu edes sisälle.

Vierailija
7/10 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky nuorilla ei ole enää mitään käytöstapoja. Toista se oli ennen vanhaan kun lasta sai vielä kurittaa.

Vierailija
8/10 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehän ovat vasta opettelemassa asioita. Älä tuomitse heitä.

Tietääkseni jo ensimmäisellä luokalla opetetaan, että kun joku muu puhuu, pitää olla hiljaa. Aika kauan kestää oppia.

Ap

Vierailija
9/10 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky nuorilla ei ole enää mitään käytöstapoja. Toista se oli ennen vanhaan kun lasta sai vielä kurittaa.

En ole samaa mieltä kurittamisesta, mutta on kyllä totta, että ennen ainakin auktoriteettejä toteltiin paremmin. Kukaan ei todellakaan kirkossa uskaltanut päästää ääntäkään!

Ap

Vierailija
10/10 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi