Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten te työssäkäyvät opiskelijat jaksatte?
23.04.2018 |
Mulla kärsii arvosanat ja jaksaminen, kun joutuu tekemään töitä kolme-neljä täyttä päivää viikossa (viikonloput aina). Työ ei liity opiskelualaani. Opintolainaa en voi saada, ja sitä on otettu jo ekaan tutkintoon.
Jotkut kurssit on pakko vetää vasemmalla kädellä läpi ja arvosanat sen mukaiset, kun muuten ei ehdi töihin ja rahaa ei tule. Ja työ on henkisesti ja fyysisesti raskasta, päivän jälkeen, tai ennen töitä on vaan levättävä.
Ymmärsin, että minulla saattaisi olla mahdollisuus toimeentulotukeen, joka olisi tietysti ratkaisu ja jolla voisin kattaa about saman summan kuin käymällä töissä. Opiskeleeko joku tt-tuella?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
No itsella ei ihan sama tilanne. Luen pääsykokeisiin (tätä yli 2v mennyt), minulla on kaksi lasta joista toinen kotona 24h/7 ja lisäksi viikonloppuna käyn töissä. Joskus arki-iltaisin. Ei tule helpottamaan jos ja kun pääsen kouluun, koska töitä joutuu paiskimaan kahta kauheammin että saa kotihoidontuen menetystä paikattua, eikä opintotukikuukausia ole.
Käytännössä minulla ei ole yhtään vapaa-aikaa. Väsyttää, mutta koen että tämä on sen arvoista sillä oma alani on siellä naisten palkkakuopassa ja sinne en halua jäädä. Yritän syödä terveellisesti ja nukkua kunnolla, mitään sosiaalista elämää minulla ei ole lasten kavereiden vanhempien näkemisen lisäksi. Tt-tukea me ei tulla koskaan saamaan, koska omistusasunto. Joinain vuosina on vaan pakko pitää välivuotta ja yrittää säästää rahaa. Me molemmat vanhemmat opiskellaan.