Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Tää on tosi kiva, mulla on samanlainen”

Vierailija
23.04.2018 |

Vaateketjuliikkeiden myyjien vakiolausahdus kassalla. Varmaan käsketään koulutuksessa antamaan positiivista vahvistusta asiakkaalle ostoksestaan? Samalla kun tähdennetään lisämyyntiä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viikonloppuna Lindexissä tuli tuo koettua. Toinen on lausahdus ”nää on ollu tosi suosittuja”.

Vierailija
2/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen asiakaspalvelu tilanteen pitäisi mennä niin, että sanotaan moikat, summa ja kiitos. Kaikki muu on negatiivista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa siihen, "en mä sitten ostakaan, kun joka toisella on samanlainen". On sitten turha tulla vinkumaan, että niinhän noiden liikkeiden asiakkailla on aina ollut. Tidetään.

Vierailija
4/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten pitäsi sanoa? Haukkua tuote ja todeta, että se ei sovi sinulle sitten yhtään?

Vierailija
5/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse teet työsi? 

Vierailija
6/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten pitäsi sanoa? Haukkua tuote ja todeta, että se ei sovi sinulle sitten yhtään?

Niin kuin tuolla ylempänä jo olikin. Tervehtiä, ilmoittaa summa ja kiitos-hei loppuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hetken aikaa myyjänä eikä kenellekään annettu valmennuksessa ohjeeksi valehdella. Päinvastoin, käskettiin esittelemään useita tuotteita, jolloin ostamisen todennäköisyys kasvoi. Itse käytin tuota lausetta silloin, kun asiakas häilyi kahden tuotteen välillä ja olin tasan varma, että sama tuote joka itselläni on, käy myös tälle. Sanoin kyllä yleensä, että "minulla on tämä sama punaisena ja tykkään paljon, mutta sinulle tämä valkoinen sopii mielestäni hienosti". Koskaan ei valehdeltu. Manipuloitiin kyllä hieman: Aina otettiin arvioitua kokoa isompi sovitettavaksi, jolloin asiakkaalle tuli todella hyvä mieli, kun pahoiteltiin ja sanottiin, että vaihdetaan pienempi koko, koska tuossa on liikaa väljyyttä. Tämä tietysti vain, jos asiakas ei pyytänyt tiettyä kokoa. Jos asiakas ei tiennyt tai kehdannut sanoa kokoa, arvioitiin aina koko tahallaan pieneksi ääneen, mutta otettiin silti isompi "vahingossa". Voin muuten sanoa, että 8/10 teki ostoksen.

Vierailija
8/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten nämä samat valittajat chattailevat bad englishillä yrittäessään tilata oikeaa kokoa olevia vaatteita Briteistä. Ihmettelevät, kun siellä on please ja just a moment vähän joka välissä, kun he eivät sellaisia täytesanoja tarvitse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän työnä on myyminen. Joskus asiakasta pitää auttaa tekemään päätös. Todella harva tulee ostoksille siten, että osaa heti sanoa, mitä on hakemassa, todella moni tuntuu olevan ensisijaisesti ostelemassa. Kun vähän tuuppaa oikeaan suuntaan, niin matkaan lähtee se pusero, jonka ostamista asiakas ensin epäröi.

Vierailija
10/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjän työnä on myyminen. Joskus asiakasta pitää auttaa tekemään päätös. Todella harva tulee ostoksille siten, että osaa heti sanoa, mitä on hakemassa, todella moni tuntuu olevan ensisijaisesti ostelemassa. Kun vähän tuuppaa oikeaan suuntaan, niin matkaan lähtee se pusero, jonka ostamista asiakas ensin epäröi.

Mulla toi toimii just päinvastoin, varsinkin jos myyjä tulee vähääkään ns. iholle kun kiertelen katselemassa, yleensä poistun. Tuo kassalla tapahtuva kehuminen ei niin ärsytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa siihen, "en mä sitten ostakaan, kun joka toisella on samanlainen". On sitten turha tulla vinkumaan, että niinhän noiden liikkeiden asiakkailla on aina ollut. Tidetään.

Kerran ihania kenkiä maksaessani sanoinkin, että tekisi kyllä sitten mieli jättää ostamatta, kun myyjä totesi juuri sellaisen kenkien olevan nyt tulossa muotiin.

Vierailija
12/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se pakkaa olemaan. Jos sanot jotakin, pahoitat jonkun mielen ja jos taas et sano mitään, sekin on jonkun mielestä väärin. Kaikki mitä Suomessa tehdään /sanotaan on väärin. Mutta kun sama tapahtuu ulkomaille on se hienoa ja fiksua. Ja ne osaa käyttäytyä ja palvella jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjän työnä on myyminen. Joskus asiakasta pitää auttaa tekemään päätös. Todella harva tulee ostoksille siten, että osaa heti sanoa, mitä on hakemassa, todella moni tuntuu olevan ensisijaisesti ostelemassa. Kun vähän tuuppaa oikeaan suuntaan, niin matkaan lähtee se pusero, jonka ostamista asiakas ensin epäröi.

No itse kyllä kertoisin enemmin vaatteen kankaan ominaisuuksista, onko se hyvin pesunkestävää, mukava herkälläkin iholla, onko helppohoitoinen yms. Muotiliikkeissä varmaan pitäisi jotain tyylisuunnastakin osata kertoa, vaikka miten juuri vastikään julkkis xx käytti tällaista

Tuo olisi parempi myyntipuhe kuin se epänormaalilla äänenkorkeudella kajautettu "tää o ihana!! Mullaki o tällane!".

Miettikää, jos rautakaupassakin myyjä esittelisi tuotteet noin 👍

"Tää pora on ihana! Mullaki o tällanen!"

Vierailija
14/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjän työnä on myyminen. Joskus asiakasta pitää auttaa tekemään päätös. Todella harva tulee ostoksille siten, että osaa heti sanoa, mitä on hakemassa, todella moni tuntuu olevan ensisijaisesti ostelemassa. Kun vähän tuuppaa oikeaan suuntaan, niin matkaan lähtee se pusero, jonka ostamista asiakas ensin epäröi.

No itse kyllä kertoisin enemmin vaatteen kankaan ominaisuuksista, onko se hyvin pesunkestävää, mukava herkälläkin iholla, onko helppohoitoinen yms. Muotiliikkeissä varmaan pitäisi jotain tyylisuunnastakin osata kertoa, vaikka miten juuri vastikään julkkis xx käytti tällaista

Tuo olisi parempi myyntipuhe kuin se epänormaalilla äänenkorkeudella kajautettu "tää o ihana!! Mullaki o tällane!".

Miettikää, jos rautakaupassakin myyjä esittelisi tuotteet noin 👍

"Tää pora on ihana! Mullaki o tällanen!"

Rautakaupassa nimenomaan esitellään juuri samalla tavalla: maalaat kalusteita, itse maalasin kuule viime viikonloppuna vanhan lipaston tällä maalilla. Tai tarvitset mökille akkuporakonetta. Meillä on ollut tämmöinen jo vuosia, siitä tuli just uusi paranneltu versio. On aika ihana käytössä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjän työnä on myyminen. Joskus asiakasta pitää auttaa tekemään päätös. Todella harva tulee ostoksille siten, että osaa heti sanoa, mitä on hakemassa, todella moni tuntuu olevan ensisijaisesti ostelemassa. Kun vähän tuuppaa oikeaan suuntaan, niin matkaan lähtee se pusero, jonka ostamista asiakas ensin epäröi.

No itse kyllä kertoisin enemmin vaatteen kankaan ominaisuuksista, onko se hyvin pesunkestävää, mukava herkälläkin iholla, onko helppohoitoinen yms. Muotiliikkeissä varmaan pitäisi jotain tyylisuunnastakin osata kertoa, vaikka miten juuri vastikään julkkis xx käytti tällaista

Tuo olisi parempi myyntipuhe kuin se epänormaalilla äänenkorkeudella kajautettu "tää o ihana!! Mullaki o tällane!".

Miettikää, jos rautakaupassakin myyjä esittelisi tuotteet noin 👍

"Tää pora on ihana! Mullaki o tällanen!"

Rautakaupassa nimenomaan esitellään juuri samalla tavalla: maalaat kalusteita, itse maalasin kuule viime viikonloppuna vanhan lipaston tällä maalilla. Tai tarvitset mökille akkuporakonetta. Meillä on ollut tämmöinen jo vuosia, siitä tuli just uusi paranneltu versio. On aika ihana käytössä!

Mielikuva rautakaupan myyjästä, missä myyjä esittelee kimeällä nasaaliäänellä: "tää saha on niiiiiiin hyvä, tää väri on nii ihana et ite ostin näitä kymmenen! 😍 "

😁

Vierailija
16/16 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjän työnä on myyminen. Joskus asiakasta pitää auttaa tekemään päätös. Todella harva tulee ostoksille siten, että osaa heti sanoa, mitä on hakemassa, todella moni tuntuu olevan ensisijaisesti ostelemassa. Kun vähän tuuppaa oikeaan suuntaan, niin matkaan lähtee se pusero, jonka ostamista asiakas ensin epäröi.

No itse kyllä kertoisin enemmin vaatteen kankaan ominaisuuksista, onko se hyvin pesunkestävää, mukava herkälläkin iholla, onko helppohoitoinen yms. Muotiliikkeissä varmaan pitäisi jotain tyylisuunnastakin osata kertoa, vaikka miten juuri vastikään julkkis xx käytti tällaista

Tuo olisi parempi myyntipuhe kuin se epänormaalilla äänenkorkeudella kajautettu "tää o ihana!! Mullaki o tällane!".

Miettikää, jos rautakaupassakin myyjä esittelisi tuotteet noin 👍

"Tää pora on ihana! Mullaki o tällanen!"

Rautakaupassa nimenomaan esitellään juuri samalla tavalla: maalaat kalusteita, itse maalasin kuule viime viikonloppuna vanhan lipaston tällä maalilla. Tai tarvitset mökille akkuporakonetta. Meillä on ollut tämmöinen jo vuosia, siitä tuli just uusi paranneltu versio. On aika ihana käytössä!

Mielikuva rautakaupan myyjästä, missä myyjä esittelee kimeällä nasaaliäänellä: "tää saha on niiiiiiin hyvä, tää väri on nii ihana et ite ostin näitä kymmenen! 😍 "

😁

Miksi rautakaupassa naismyyjällä pitäisi olla möreä ääni? Eihän vaatekaupassakaan ole muuten kuin jossain Helsingin muodikkaissa ylihintaisissa putiikeissa. Esimerkiksi esitellessään aurinkokennolamppuja myyjä voi todellakin kertoa, että osti itsekin kymmenen omakotitalonsa puutarhaan.