Tänään kaupan kassalla!
Olin 11-vuotiaan lapsen kanssa menossa kassalle. Jonot oli pitkät. Kuulin kuulutuksen, jossa pyydettiin uutta kassaa tulemaan. Odottelimme kassojen lähellä, josko kohta vapautuisi vapaa kassa, ilman jonotusta hyvällä tuurilla. Niin se uusi kassa olikin tulossa siihen lähelle (eikä sinne rivin toiseen päähän), lapsi lähti kärryn kanssa kohti kassaa. Eikös viereisen jonon välistä lähtenyt yksi nainen ja mennyt meidän kassalle eteemme! Minulta pääsi ruma sana. Nainen katsoi meitä. Kysyin olisitko mennyt, jos ei olisi ollut lapsi tulossa siihen. Noin meni lapsen eteen. Vastasi että olisi. Mitä mieltä olette? Voiko lapsen eteen mennä?
Kommentit (16)
Nopein menee, ei siihen jonoon vuoroja jaeta.
Vierailija kirjoitti:
Nopeet syö hitaat!
Mutta se nainen suorastaan kiilasi siitä jonosta. Meillä oli suorempi reitti sieltä sivusta (ei oltu jonossa). Ja lapsen eteen! T. Ap.
Ne jotka on etummaisina jonoissa päästetään ensin. Jos itse on vasta tulossa jonottamaan, niin jää viimeiseksi . Ei me nyt missään Venäjällä olla.
Niin siis oliko teillä jätskiä tms vai mikä ongelma jonottaa?
No voi ei, että oikein lapsen eteen meni! Jonossa olevat ja ensin ehtivät pääsevät ensin.
"MINUN LAPSENI ON TÄRKEÄMPI KUIN MUUT IHMISET!!!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeet syö hitaat!
Mutta se nainen suorastaan kiilasi siitä jonosta. Meillä oli suorempi reitti sieltä sivusta (ei oltu jonossa). Ja lapsen eteen! T. Ap.
Voi voi voi. Tietenkin kiilasi, oli jonottanut teitä kauemmin ja ehti ensin. Aivan oikein, tollo.
Tänään kaupassa edelläni oli asiakas, jonka kortti ei meinannut millään toimia. Korttia kokeiliin puolen kymmentä kertaa lukijaan - ei toiminut. Kortin magneettijuovaa yritettiin lukea - ei toiminut. Kortissa ei kuulemma ollut lähimaksuominaisuutta, joten silläkään ei voinut alle kahdenkympin ostoksia maksaa. Välillä sekä asiakas että kassahenkilö hankasivat sirua puhtaaksi, mutta ilman tulosta. Aikaa tähän meni useita minuutteja - ehkä reilut viisi minuuttia.
Katselin tätä sivusta ja huomasin, että joka kerta kun asiakas laittoi kortin lukijaan, hän painoi lukijan ylärivin pientä vasemmanpuoleista näppäintä ensin ennen kuin alkoi syöttää PIN-koodiaan. Kun hän viimein sai korttinsa luettua lukijalla, hän antoi PIN-koodin suoraan laitteelle painamatta ensin lukijan ylärivin vasemmanpuoleista pientä näppäintä.
Tuli mieleen, tekikö tämä asiakas tämän tahallaan, vai mikä funktio on kortinlukijan ylärivin kolmella pienellä näppäimellä?
Lähikaupassa kun avataan toinen kassa niin siihen rynnätään kuka kerkeää tavalla. Mulla on aikaa ettei se merkitse mitään meneekö kaupassa vähän kauemmin. Aika jännä kun inhoan jonottamista. Huonointa käytöstä kassajonossa olen saanut vanhukselta. Ehdin sitä ennen niin töni ostoskärryllä monta kertaa.
Pyysin lopettamaan niin oikein virnisti ja tönäisi. Mihinkähän sillä mummolla oli kiire?
Vierailija kirjoitti:
Tänään kaupassa edelläni oli asiakas, jonka kortti ei meinannut millään toimia. Korttia kokeiliin puolen kymmentä kertaa lukijaan - ei toiminut. Kortin magneettijuovaa yritettiin lukea - ei toiminut. Kortissa ei kuulemma ollut lähimaksuominaisuutta, joten silläkään ei voinut alle kahdenkympin ostoksia maksaa. Välillä sekä asiakas että kassahenkilö hankasivat sirua puhtaaksi, mutta ilman tulosta. Aikaa tähän meni useita minuutteja - ehkä reilut viisi minuuttia.
Katselin tätä sivusta ja huomasin, että joka kerta kun asiakas laittoi kortin lukijaan, hän painoi lukijan ylärivin pientä vasemmanpuoleista näppäintä ensin ennen kuin alkoi syöttää PIN-koodiaan. Kun hän viimein sai korttinsa luettua lukijalla, hän antoi PIN-koodin suoraan laitteelle painamatta ensin lukijan ylärivin vasemmanpuoleista pientä näppäintä.
Tuli mieleen, tekikö tämä asiakas tämän tahallaan, vai mikä funktio on kortinlukijan ylärivin kolmella pienellä näppäimellä?
Pankki vai visa?
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassa kun avataan toinen kassa niin siihen rynnätään kuka kerkeää tavalla. Mulla on aikaa ettei se merkitse mitään meneekö kaupassa vähän kauemmin. Aika jännä kun inhoan jonottamista. Huonointa käytöstä kassajonossa olen saanut vanhukselta. Ehdin sitä ennen niin töni ostoskärryllä monta kertaa.
Pyysin lopettamaan niin oikein virnisti ja tönäisi. Mihinkähän sillä mummolla oli kiire?
Mua kans joku töni kassajonossa. Lopuksi kyllästyin. Käännyin, otin kärrystä kiinni ja tönäsin takaisin. En sanonut mitään. Mutta loppui töniminen.
Totta kai jonossa olevat päästetään ensin. Joissain kaupoissa kassahenkilö huutaa kassan avatessa että jonosta seuraava voi tulla tänne.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai jonossa olevat päästetään ensin. Joissain kaupoissa kassahenkilö huutaa kassan avatessa että jonosta seuraava voi tulla tänne.
Juuri näin. Ulkomailla tämä on ihan normaalia toimintaa ja jokainen sen tajuaa. Useissa kaupoissa on yhden jonon systeemi, jossa kaikille kassoille on yhteinen jono. Mutta ei Suomessa, "minä minä minä, minun pitää päästä nopeasti" ja pitkässä jonossa viimeisenä oleva (tai kokonaan jonottamaton, kuten tässä tapauksessa) syöksyy avautuvalle kassalle.
Nopeet syö hitaat!