Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ei voi syödä isoja annoksia?

Vierailija
22.04.2018 |

Vatsaan tulee fyysisesti ahdistava olo. Ähky tuntuu kamalalta tunteelta. Isommasta annoksesta tulee pahoinvoiva olo.

Miksi en enää pysty syömään isoja annoksia, kun ennen pystyin tekemään niin? Ennen söin isoja kebabannoksia tai kokonaisen pizzan. Nyt puolikaskin on ihan riittävästi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en mäkään pysty. En tiedä mikä on syynä, mutta ajttelen positiivisesti: eipä tule syötyä liikaa. Ylipainoa kun on jo ennestäänkin.

Vierailija
2/8 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän isojen annosten syömisessä olekaan mitään järkeä. Kaloreita saa pienelläkin annoksella ihan riittävästi, jos niin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä, eikä edes tartte. Mulla on refluksitauti. Mutta ihan liikaa on painoa silti, syön pieniä annoksia ja herkkuja silti liikaa. En nyt mitenkään hirveän ylipainoinen tosin ole, mutta vähän kuitenkin.

Vierailija
4/8 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä, eikä edes tartte. Mulla on refluksitauti. Mutta ihan liikaa on painoa silti, syön pieniä annoksia ja herkkuja silti liikaa. En nyt mitenkään hirveän ylipainoinen tosin ole, mutta vähän kuitenkin.

Refluxi helpottaa jos laihdutat. Itse laihdutin normaalipainon sisällä n 4 kiloa ja sain oloni helpottamaan. Mulla oli ihan sama mitä söin tai join, vesi ja jäätelö pahimmat refluxin aiheuttajat.

Mutta ap viestiin - mä syön todella pieniä annoksia. Mulle on 1 peruna ja 2-3 lihapullaa  ihan riittävästi, 3 dl keittoa tai laatikkoa normaali annos

Vierailija
5/8 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla sen tekee muuten oireeton palleatyrä, on kuulemma tosi yleinen. Synnynnäinen juttu, olen vähän alipainoinen nuori nainen.

Vierailija
6/8 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama homma. Tykkään ruuasta ja musta on kiva käydä esim. brunsseilla ja ravintolassa - tosin olisi kiva myös pystyä syömään brunssilla kaikkea mitä haluaa, ja ravintolassa annos loppuun. Ei niin, että brunssilla on ähky olo jo kananmunan ja leipäviipaleen syömisen jälkeen, tai että ravintolassa tajuaa, ettei kykene syömään isosta annoksesta edes puolikasta.

Näin on ollut aina. Arkisin kaikki ateriani ovat suht pieniä. Tiedän, että aamupalan pitäisi olla runsas, mutta mä en yksinkertaisesti saa alas mitään ruisleipä, kananmuna +smoothie-komboa. Lounaalla mulle normimäärä ruokaa on esim. 1 peruna, 3 lihapullaa ja vähän salaattia.

Vierailija
7/8 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin relfuksi on pienentänyt annoskokoa. Lihava en ole, refluksi jäi toisesta raskaudesta (mahanportti löystyi). Tosin pärjään jo ilman lääkitystä, mutta annosten kanssa täytyy olla varovainen.

Vierailija
8/8 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, jonka maha ei kertakaikkiaan vedä isoja ruoka-annoksia. Monesti harmittaa kun ei pääse maistamaan jälkiruokaa kun pääruokakin jää kylässä kokonaan syömättä. Kotona perhe ei kiinnitä mitään huomiota siihen, että syön pieniä annoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän