Kannattaako opiskella TRADENOMIKSI?
Kommentit (7)
No sinänsä se on monipuolinen koulutus, joka mahdollistaa monenlaiset työt. Mutta silti aika yleisluontoinen, ja ei tradenomeilla kovin hyvät työllistymisnäkymät ole. Puhtaasti kaupallisen puolen paremmat työt menevät ekonomeille ja hanttihommat merkonomeille. Tradenomi yhdistettynä johonkin muuhun koulutukseen taas antaa paljon valmiuksia.
Opiskele siis mieluummin jotain vähän enemmän kohdennettua.
Riippuu niin täysin siitä minkälaisia töitä haluat tehdä. Toki tradenomista voi myös jatkaa maisteriopintoihin.
Oma kokemus, eipä oikeastaan. Koulutuksessa raavitaan monia asioita pinnallisesti, mutta mihinkään ei oikeasti paneuduta syvällisesti. Työttömiä tradenomeja on paljon (itse sain kyllä työn valmistumisen jälkeen, mutta ei ollenkaan mieluinen). Nyt opiskelen työn ohella insinöörin opintoja (tietotekniikka) ja toivon, että pääsen jossain kohdassa vaihtamaan it-alalle suunnittelu- ja projektinjohtotöihin.
Määrittele tradenomi. Itse olen työllistynyt tietojenkäsittelyn tradenomina opintojen ohessa jo toisen vuoden aikana ja hyvältä näyttää ja kysyntää tuntuu olevan osaajille enemmän kuin tarpeeksi.
Riippuu sunntautumisvaihtoehdosta. Joku johtamisen puoli lähinnä vitsi.
Mutta esim. taloushallinto ja tiekkari työllistää ihan hyvin.
Kävin liiketalouden tradenomitutkinnon 30-vuotiaana. Sain omalta alalta vakkaripaikan reilun vuoden opintojen jälkeen. Meinaan silti jatkaa maisteriksi, jos pääsen sisään. Sain aika hyvät paperit (lähes vitosen keskiarvo) amk:sta.
Opiskelen tällä hetkellä toista vuotta sh:ksi, mutta olen miettinyt jos vaihtaisi tradenomiksi. Mutta kannattaako?
Ap