Pitäisikö minun laihduttaa?
Olin terveystarkastuksessa ja siellä kehotettiin laihduttamaan sekä liikkumaan enemmän. Olen 168 cm ja 90 kg. Olen kaiket päivät koneella työni takia ja siihen kotityöt päälle. Ei vaan ole aikaa millekään ylimääräiselle harrastukselle. Ruoka tavallista kotiruokaa, terveellistäkin.
Paljonko pitäisi laihduttaa ja liikkua? Ja miten?
Kommentit (12)
Hyötyliikuntaa. Kävele kaikki mahdolliset portaat, kävele, pyöräile ja käytä pölynimuria käsipainona (vaikka ihan huvin vuoksi ja naurun aiheeksi). Tsemppiä!
-30kg pois. Sama urakka. Ruokavaliota viilaat vähitellen ja sit sä teet kalenteriin tilaa liikkumiselle. Mä päätin et aikaa on. Ma-to välillä liikuntaa eli kävelyä min 30min . Yleensä menee se 45 min. Tietty järjestys. Lähden kävelylle, kun Emmeradale loppuu.
Sulla on ne samat 24h vuorokaudessa kuin kaikilla muillakin.
Miten sinulla on niin ultimaattisen kiireinen elämä, ettei harrastamaan ehdi?
Ei laihtumiseen tarvita mitään uusia harrastuksia, vaan syömisen korjaamista. Siihen ei tarvita mitään lisäaikaa.
Tiputtaaksesi kiloja sinun ei tarvitse aloittaa uutta harrastusta. Ruokavalio suurin tekijä painonpudotuksessa, joten ala kiinnittää siihen enemmän huomiota.
Vaikea sanoa, laita alastonkuvat edestä ja sivulta, voin sitten kertoa.
Sun pitäis pudottaa ainakin semmoset 20 kiloa niin olisit normaalipainon ylärajoissa
Kyllä, 30 kg niin alkaisi olemaan normaalipaino. 30 kg rasvaa on 60 puolen kilon voipakettia, mieti mikä määrä rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä laihduttaa, se johtaa piemmällä aikavälillä lisälihomiseen. Sen sijaan viilaile pikkuhiljaa elintapojasi vähän terveellisemmiksi. Ei kertaheitolla, vaan asia kerrallaan. Esim alat lisätä kasvisten osuutta.
Laihduttamistahan se on jos muuttaa elintapojaan tavoitteenaan pudottaa painoa.
Ei pidä laihduttaa, se johtaa piemmällä aikavälillä lisälihomiseen. Sen sijaan viilaile pikkuhiljaa elintapojasi vähän terveellisemmiksi. Ei kertaheitolla, vaan asia kerrallaan. Esim alat lisätä kasvisten osuutta.