Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelleköhän kelpaan prekariaattina, arvon naiset?

Vierailija
20.04.2018 |

Minua on alkanut tässä mietityttämään hiljalleen se, että mahtaako mahdollisuuteni löytää mitään pysyvämpää parisuhdetta olla kariutuneita köyhyyteni ja nirsouteni vuoksi. Lyhyesti selitettynä, minulla ei ole mitään akateemista tutkintoa, teen töitä kulttuurialalla silloin kun niitä on tarjolla enkä tule koskaan näkemään itseäni "elättäjänä" vaikka mies olenkin. Toisaalta, itse pääasiassa viihdyn akateemisesti koulutettujen naisten kanssa.

Pienimuotoista "juttua" on ollut kyllä siellä sun täällä, mutta kaikki tuntuu kuihtuvan viikossa tai parissa. Enkä saa mielestäni pois sitä ajatusta, että lopulta syy on enemmän tai vähemmän köyhyydessäni joka tulee todennäköisesti olemaan pysyvää. Ja vaikka ei olisikaan, niin minulla on ikäisiäni kavereita ja luokkatovereita joista osa ovat jo toisen muksun pyöräyttäneet tähän maailmaan ja joilla on yleensä jokin uraputki jo käynnissä. Minulla ei ole uraa ja vaikeuksia löytää edes pitkäaikaista suhdetta.

Ihmisenä ja miehenä uskoisin kaikessa muussa olevan kelvollinen. Tai siis siten, että jos paketissa ei olisi köyhyyttä, niin paketti olisi kokonaisuudessaan monille kelvollinen. Uskoisin, että muussa tapauksessa lievä ylipaino, tupakan polttaminen ja huono syyhygienia ovat tällä hetkellä suurimmat miinukseni köyhyyden lisäksi. Esimerkiksi en ole lainkaan väkivaltainen ja aggressioni on korkeintaan äänen korottamista ja sekin on harvinaista. Päihteitä en juurikaan käytä tupakan lisäksi. En esimerkiksi ole absolutisti, mutta en ole ollut kännissä jo pariin vuoteen. Ja ehkä suurin plussani on taiteellisuuteni.

Eli miten asia on? Kuvittelenko vain, vai onko huono onneni pysyvien parisuhteiden muodostamisessa johtunut kenties köyhyydestäni? En tuomitse siis ketään joka ei huoli köyhää miestä, kukin eläköön miten tahtoo.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä köyhälle naiselle kelpaa köyhä mies, mutta epähygieenisyys ajaa kaikki pois. Korjaa hampaasi ja huolehdi hygieniasta niin voit saada muutaman poltetun spaddun ja terassi oluen anteeksi.

Vierailija
2/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä köyhälle naiselle kelpaa köyhä mies, mutta epähygieenisyys ajaa kaikki pois. Korjaa hampaasi ja huolehdi hygieniasta niin voit saada muutaman poltetun spaddun ja terassi oluen anteeksi.

Korjaaminen ikävä kyllä käy vähän kalliiksi tässä vaiheessa, joskin onneksi ainoastaan taaemmat hampaat ovat niitä jotka vaativat oikeasti korjaamista. Hampaani harjaan nykyisin aamuin ja illoin, tietty.

"Köyhä nainen" valitettavasti on liian usein kokemuksieni mukaan myös sieltä vähemmän fiksummasta päästä, kuten yleensä köyhät miehetkin. Sen vuoksi siis pelottaakin, kun olen vähän nirso sen fiksuuden suhteen ja fiksut naiset lähes aina kuuluvat keskiluokkaan heti opintojensa päätyttyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono suuhygienia ja tupakka, ei jatkoon.

Vierailija
4/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flesarille kelpaat. Jos se on humalassa ja on pimeää.

Vierailija
5/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän maailmasta löydy muutama samanlainen nainen. Ei kaikki akateemiset naisetkaan pääse uraputkeen vaan tekee huonosti palkattuja pätkätöitä tai on mt-ongelmia elämää vaikeuttamassa. Ja huono suuhygienia sauhuttelulla, ylipainoisia. Eivät kuitenkaan lyö joten kelpo parisuhdeainesta.

Vierailija
6/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen akateeminen uranainen. Ja luettelit itsestäsi aika monta tekijää, joiden takia en kiinnostuisi. Huono hammashygienia, tupakointi, ylipaino. Ja sitten elämäntapaköyhyys ja työttömyys.

Minä haluan matkustella, nähdä, kokea. Mutta en myöskään halua elättää toista aikuista! Joten sun rahat ei riitä olla ja kokea mun kanssa. Sun pitäis pystyä kustantamaan itsellesi sama elänäntyyli kuin mitä mulla on.

Ja tupakointi. Haisee pahalta. Vaarallista terveydelle. Hyi. Pinttynyt haju iholla, hiuksissa. Ja suussa. Muun huonon hygienian lisäksi. Ei. Ja vielä pulskakin.

Vaikka kuinka ulkokuori on ulkokuorta, niin sen kuoren kanssa pitää pussata ja rakastella. Ei siinä hyvä luonne auta.

Vierailija
7/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisin ehkä asioita vähän huonosti. Tupakalla tarkoitan sähkötupakkaa, en vain tee niiden välillä erityistä erotusta, sillä en usko sen olevan terveydelle hyväksi. Mutta ainakaan pinttynyttä tupakan hajua ei siitä tule mihinkään. Ja huonolla suuhygienialla tarkoitan takana olevien hampaideni kuntoa. Hengitykseni ei siis tietääkseni haise. Lievä ylipaino ei myöskään huolestuta, sillä liikun kesäisin paljon ja siitä syystä olen yleensä hoikka ja välillä alipainoinen, joten puhutaan vain tilapäisestä seikasta. Esimerkiksi viimeisen kahden kuukauden aikana on lähtenyt neljä kiloa pois. 

Toisinsanoen, pyytäisin teitä keskittymään enemmän siihen köyhyyteen tai kuten eräs täällä ilmaisi, "elämäntapaköyhyyteen"

t. AP

Vierailija
8/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on prekariaatti?

Vierailija
9/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaat.

Nyrkkirautani tuli viikolla ja haluaisin testata kuinka se puree tositilanteessa.

Missä voitaisiin tavata?

Vierailija
10/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on prekariaatti?

Luokka ihmisiä joilla ei varsinaisesti ole hyviä näkymiä työn suhteen. Joko kouluttamatonta tai sitten kouluttautuneita alalle jossa työtä on joko heikosti tarjolla tai yleisesti tarjolla oleva työ on pienipalkkaista ja siitä ei etene mihinkään. Prekariaatiksi yleensä mielletään sellaiset ihmiset jotka tekevät pääasiassa pätkätöitä, mutta kyse on vähän laajemmasta asiasta jossa esimerkiksi tulevaisuuden suunnittelu muuttuu pienipalkkaisen työn vuoksi hyvin vaikeaksi. Eletään kädestä suuhun, säästöön ei jää mitään ja korkea vuokra syö rahasta suurimman osan. 

Itselläni kysymys on siitä, että olen kouluttautunut alalle jossa työtä on heikosti tarjolla yksinkertaisesti. Tosin hyvällä todennäköisyydellä tulen työllistymään varsin hyvin ja pääsen ihan kohtuullisiin palkkoihin sekä työkin tulee olemaan sellaista, että voin tehdä sitä niin etänä kuin paikan päällä, riippuen tahdostani. Valitettavasti siihen menisi vielä pahimmillaan vuosikymmen eikä se ole täysin varma juttu, joten lasken itseni prekariaatiksi. 

Langan pointtina on vain selvittää, että miten suuri ongelma se oikeastaan on naisille jos työllistyminen on epävarmaa miehellä. Keskityin vähän liikaa muihin asioihin joihin sitten on pääasiassa tartuttu. 

Vierailija
11/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kelpaat.

Nyrkkirautani tuli viikolla ja haluaisin testata kuinka se puree tositilanteessa.

Missä voitaisiin tavata?

Vuoden paras viilto. Onnittelut!

Vierailija
12/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös sinä ole prekaari? Prekariaatti on prekaareista muodostuva ryhmä?

Vierailija
13/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaaminen ikävä kyllä käy vähän kalliiksi tässä vaiheessa, joskin onneksi ainoastaan taaemmat hampaat ovat niitä jotka vaativat oikeasti korjaamista. Hampaani harjaan nykyisin aamuin ja illoin, tietty.

"Köyhä nainen" valitettavasti on liian usein kokemuksieni mukaan myös sieltä vähemmän fiksummasta päästä, kuten yleensä köyhät miehetkin. Sen vuoksi siis pelottaakin, kun olen vähän nirso sen fiksuuden suhteen ja fiksut naiset lähes aina kuuluvat keskiluokkaan heti opintojensa päätyttyä. 

Sossu tai nykyäänhän se kuuluu kelalle, maksaa hammashoidon.

Typeriä naisia voit taas ajatella projektina, valitset yhden ja alat sivistämään häntä. Naisen kehityksen mukaan myös itse tuntosi kohenee ja mikä sen mukavampaa kuin rinnalla oma rakas joka pitää sua vielä fiksuna.

Valmiiksi fiksu nainenhan sinua tuskin huolisi edes.

Vierailija
14/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei se köyhyys ole ongelma, vaan tuo tulevaisuudettomuus ja haluttomuus tehdä mitään sen eteen. Miksi älykäs nainen haluaisi jonkun kaltaisesi pallon jalkaansa?

Lisäksi mun täytyy myöntää, että sekä huono suuhygienia, että kyvyttömyys käyttää prekariaatti/prekaari- sanoja oikein olisivat mulle dealbreakereitä. Yksittäinen ihminen ei ole prekariaatti, prekariaatti on luokka tai joukko ihmisiä. Yksittäinen prekariaattiin kuuluva ihminen on prekaari.

Vierailija
15/17 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo.

Vierailija
16/17 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suus haisee pascalle !

Vierailija
17/17 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi köyhyys, mutta sivistyksen puute kylläkin. Prekariaatti on yhteiskuntaluokka, ei yksilö. Otsikkosi on yhtä älytön kuin jos joku kysyisi, kenelleköhän kelpaan porvaristona....