Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten haetaan "nolo" lääke apteekista nykyään

tear down this wall
18.04.2018 |

Mulla on on monta reseptiä siellä joten mistä se tietää minkä niistä haluan nyt?!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot sille mitä haluat? 😁

Vierailija
2/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot nimen tai kirjoitat paperille että sanot että tämmöset tällä kertaa. Muutkin asiakkaat on apteekissa ostamassa lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tiskille ja pyydä. Vai luuletko olevasi ainoa, joka sitä käyttää?

Vierailija
4/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä ihmettelen miksi niiden farmaseuttien pitää puhua kovalla äänellä ja ne lääkkeiden nimet kailottaen. Kävi sääliksi viereisellä tiskillä asioinutta nuorta miestä jonka kaikki mielenterveyslääkkeet sain siinä kuulla.

Vierailija
5/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kyllä ihmettelen miksi niiden farmaseuttien pitää puhua kovalla äänellä ja ne lääkkeiden nimet kailottaen. Kävi sääliksi viereisellä tiskillä asioinutta nuorta miestä jonka kaikki mielenterveyslääkkeet sain siinä kuulla.

Itse en edes tietäisi yhdenkään mielenterveyslääkkeen nimeä.

Vierailija
6/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla kun muutkin lääkkeet. kerrot tiskillä lääkkeen nimen, jonka haluat.

Vierailija
7/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyydensuoja on kyllä apteekeissa huono. Pankissakin parempi. Esim. yksittäiset, äänieristetyt lasikopit olisi hyvät.

Vierailija
8/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt koskaan kyliltä hanki kun yleensä kuin vanhus herättää uteliaisuuden tiskillä kun monasti muitakin tuttuja asiakkaina.

Vierailija
9/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katon aina sen "nolon" lääkkeen päivämäärän ja sanon että otan sen sillon-ja-sillon tulleen. Tosin nykyään oon niin mt-potilaan näköinen et tekis mieli vaan sanoo cipralexit ja opamoxit kiitos. :D

Vierailija
10/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ya uudistuksessa jopa kassat on syvältä. Takana tulija ohjataan kassalle samaan aikaan ja maksupääte on niin ylhäällä ettei sitä pysty suojaamaan. Puhumattakaan niistä luukuista, joissa pitää tilata lääkkeet . Ei mitään yksityisyyden suojaa.

Vierailija
11/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomioin asiakkaat itse mielestäni mahdollisimman hyvin. Vältän lausumasta esimerkiksi lääkeaineen nimeä kovaan ääneen/ollenkaan, jos näen asiakkaan olevan kiusaantunut.

Muistakaa kuitenkin, että lähes kaikilla lääkkeillä on monia käyttötarkoituksia, joten pelkkä lääkkeen nimi yksin ei välttämättä kerro, mihin vaivaan asiakas sitä käyttää. Esimerkiksi monia, perinteisesti mielialalääkkeinä pidettyjä valmisteita käytetään todella paljon muuhunkin, kuten vaikkapa kroonisen kivun hoitoon/ estoon (esim migreeni). Opamoxia taas käytetään ahdistuksen ohella muun muassa nukahtamiseen tai niinkin arkipäiväiseen asiaan kuin lihasjumien hoitoon.

Toisaalta reseptejä voidaan hakea kokonaan jollekin toiselle henkilölle kuin itselle, joten ei ole varmaa, että vieruskopin asiakas hakee, tulee edes hänelle itselleen.

Lain mukaan meidän farmasistien tehtävä on muun muassa varmistaa asiakkaan turvallinen lääkehoito. Jospa vain tietäisitte, kuinka paljon lääkityspoikkeamia apteekissa jää kiinni päivittäin.

Vierailija
12/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa nettiapteekista, niistä saa nykyään reseptilääkkeitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi