Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen köyhä ja äitini pyytää minua katsomaan kehitysmaista tehtyjä dokkareita,

Vierailija
13.04.2018 |

koska heillä on siellä asiat paljon pahemmin. Lohduttaisiko sinua?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi lohduttaakin. Ainakin tätä palstaa lukiessani olen sadat kerrat huomannut, miten hyvin mulla on kaikki asiat. 

Vierailija
2/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tänään Areenasta Ulkolinja-sarjan jakson Venezuelasta. Olen itse pienituloinen, mutta pärjän kunhan käytän rahani järkevästi. Venezuelassa ihmisillä ei enää ole sitä mahdollisuutta, heidän köyhyytensä näännyttää jo ihmisiä nälkään. Suomessa valitetaan nykyään aivan liikaa ja varsinkin turhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se varsinaisesti lohduta, koska on traagista että maailmassa on niin paljon todellista köyhyyttä. Ohjelmat antavat kyllä hieman perspektiiviä nykyajan vinkumiselle siitä, kuinka hyvinvointivaltio on ajettu alas. No ei ole.

Vierailija
4/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tänään Areenasta Ulkolinja-sarjan jakson Venezuelasta. Olen itse pienituloinen, mutta pärjän kunhan käytän rahani järkevästi. Venezuelassa ihmisillä ei enää ole sitä mahdollisuutta, heidän köyhyytensä näännyttää jo ihmisiä nälkään. Suomessa valitetaan nykyään aivan liikaa ja varsinkin turhasta.

Paljonko sinulle jää rahaa pakollisten laskujen jälkeen?

Vierailija
5/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulle jää rahaa pakollisten laskujen jälkeen?

Nettotuloni on noin 1400€/kk, eli vähän.

Vierailija
6/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako äidin kommentin jakaminen täällä?

Vierailija
7/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa että äitisi ei jaksaisi kuunnella narinaasi ja on kyllästynyt vippaamaan rahaa.

Vierailija
8/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen suomalaisen pitäisi katsoa tämä ohjelma!

Vierailija
9/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lohduta jos muilla menee huonosti. Vähän niin kuin että paljastin joskus äidilleni, että minua kouluaikoina kiusattiin kun omistin niin vähän vaatteita ja käytin niitä useamman vuoden putkeen. Äitini lohdutti, että kiusaajat saattavat olla nyt työttömiä, eikä heillä ole varaa ostaa vaatteita. Ei lohduttanut yhtään, toivon mukaan Suomessa kuitenkin työttömillä on varaa vaatteisiin, niin kuin se taitaa ollakin.

Vierailija
10/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko pois ei valiteta turhasta. Jos me ei valiteta ne viimeisetkin rippeet viedään suomalaisilta. Koko ajan mennään pelottavaan suuntaan eikä loppua näy, joten ilman valittamista lopputulos ei voi olla hyvä.

Vierailija
11/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Areenassa on se muistaakseni myös Ulkolinjan jakso Kiberasta, vai mikä se slummi Nairobin kyljessä on. Se on myös hirveä mutta ajatuksia herättävä ohjelma, kannattaa katsoa jos se on vielä nähtävissä.

Vierailija
12/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko pois ei valiteta turhasta. Jos me ei valiteta ne viimeisetkin rippeet viedään suomalaisilta. Koko ajan mennään pelottavaan suuntaan eikä loppua näy, joten ilman valittamista lopputulos ei voi olla hyvä.

Mitkä ihmeen viimeiset rippeet? Kelasta saa muistaakseni hakea erilaisia tukia noin 200 nimikkeellä, ja niitä myös maksetaan miljardeilla euroilla joka vuosi. Just sun kaltainen ihminen ilmiselvästi on reality checkin tarpeessa.

Vierailija
13/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minuakaan lohduttanut masentuneena että jossain afrikassa ihmisillä on nälänhätä! Olisinhan minä mennyt auttamaan, jos olisi ollut rahaa lentää sinne! Paheni vain ahdistus entisestään. Parannuttuani ymmärsin, että se on vain keino rankaista ahdistunutta ihmistä. Mitäs mulle ruikutat, lähe meneen!

Vierailija
14/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkäs sun tulot sitten on?

Vierailija
15/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen viimeiset rippeet? Kelasta saa muistaakseni hakea erilaisia tukia noin 200 nimikkeellä, ja niitä myös maksetaan miljardeilla euroilla joka vuosi. Just sun kaltainen ihminen ilmiselvästi on reality checkin tarpeessa.

No esim. toimeentulotuki on alle prosentti julkisista menoista, eikä ne muutkaan tuet paljon lukemaa nosta. Asumistukea maksetaan lähes keskituloisillekin, eli heillä varmaankaan ei ole syytä juuri valittaa.

Vierailija
16/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on maailman rikkaimmat mutta eniten valittavat ”köyhät”.

Vierailija
17/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen verran maailmaa ja ihan oikeaa köyhyyttä nähnyt, että ymmärrän ettei suomessa kukaan ole oikeasti köyhä. Kaikilla on oikeus toimeentuloon jolla saa katon pään päälle ja ruokaa. 

Itse olen nyt yh-äiti ja teen pienipalkkaista osa-aikatyötä jonka lisäksi saadaan vähän asumistukea, eli "köyhä", mutta en koe itseäni köyhäksi. Meillä on kaikki mitä tarvitaan. Muu on vaan luksusta, joka voi ilahduttaa hetken mutta ei raha onnea tuo. 

Vierailija
18/20 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sen verran maailmaa ja ihan oikeaa köyhyyttä nähnyt, että ymmärrän ettei suomessa kukaan ole oikeasti köyhä. Kaikilla on oikeus toimeentuloon jolla saa katon pään päälle ja ruokaa. 

Itse olen nyt yh-äiti ja teen pienipalkkaista osa-aikatyötä jonka lisäksi saadaan vähän asumistukea, eli "köyhä", mutta en koe itseäni köyhäksi. Meillä on kaikki mitä tarvitaan. Muu on vaan luksusta, joka voi ilahduttaa hetken mutta ei raha onnea tuo. 

Näkyykö teillä areenan ohjelmat? Mulla tökkii

Vierailija
19/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttaisi.

Vierailija
20/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auttaisi.

Ei auttaisi, koska ei minua auttaisi jatkuvassa nälässä kehoitus miettimään ettei kehitysmaissa ole ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme