Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita isosisarus on kiusannut?

Vierailija
13.04.2018 |

Mulla on isosisko, joka lapsena kiusasi, vähätteli ja dominoi mua aika paljon. Tapeltiin myös fyysisesti, se oli puoliksi leikkiä tai en ainakaan koe että siitä olisi suuresti traumoja jäänyt, ja toisaalta välillä olimme kavereita ja "joukkue" yhdessä vanhempia vastaan. Mutta nyt kun oma lapsi on kohta esiteini, olen alkanut tajuta miten kurjaa se oikeastaan oli, että sisko aina koetti lytätä mua. Ja inhottavaa, että vanhemmat ei kauheasti puuttuneet siihen. Jos tietäisin, että joku jatkuvasti pilkkaisi ja vähättelisi mun lasta sillä tavalla, niin tekisin siitä kyllä lopun :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sisarussuhteet saattaa aiheuttaa paljonkin hallaa. meillä se oli niin että isosisarus oli mieluisampi lapsi, eikä siten koskaan kiusannut. tietenkään. vanhempien mielestä. 

itse tiedän miten tuo meni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempien velvollisuus on puuttua kiusaamiseen. Eivät ikävä kyllä ole teillä osanneet hoitaa tilannetta oikein. Kiusaaminenhan lähtee usein vanhemman sisaruksen mustasukkaisuudesta joka pitäisi osata hoitaa.

Vierailija
4/5 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä. Tuo kiusaaminen on aiheuttanut elinikäiset arvet. Surullista etteivät vanhemmat ole puuttuneet.

Vierailija
5/5 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhempien velvollisuus on puuttua kiusaamiseen. Eivät ikävä kyllä ole teillä osanneet hoitaa tilannetta oikein. Kiusaaminenhan lähtee usein vanhemman sisaruksen mustasukkaisuudesta joka pitäisi osata hoitaa.

Näin juuri. Puhuin tästä kerran psykiatrille kun hän kyseli lapsuudestani, ja hän kyseli heti, minkä ikäinen sisko oli (2,5v) syntyessäni ja sanoi juuri tuota samaa, että sisko on ollut kateellinen omassa uhmaiässään vauvan saamalle huomiolle, tilannetta ei ole mitenkään käsitelty ja on jäänyt päälle hänelle vihata pikkusiskoa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi