Kello lahjaksi naiselle - Neuvoja
Haluaisin ostaa tyttöystävälleni kellon syntymäpäivälahjaksi ja neuvoja kaipaisin. Ostanko itse fyysisesti kellon vai lahjakortin/ vien hänet ostoksille?
Olen mielestäni aika hyvin perillä hänen maustaan ja tyylistään, mutta voinko silti vaan mennä kauppaan ja ostaa mielestäni parhaimman? Jos se onkin täysi huti. Tyttöystävälläni ei ole ennestään kuin pari kelloa ja on aika tarkka tyylistään, joten tämän pitäisi osua eikä olla vain "joskus jonkun asusteen kanssa käytettävä." Tyttöystäväni siskon/ ystävänkin vaivaaminen tuntuu hassulta.
Huomattavasti tylsempi vaihtoehto on tuo lahjakortti. Siinä on lisäksi se ongelma, että joudun päättämään summan. Vai onko olemassa "osta mikä vaan kello"-lahjakortteja? Kun periaatteessa minulle ei ole mitään väliä maksaako kello 200e vai 2000e mutta kummallekaan summalle en ottaa lahjakorttia..
Otan kiitollisena kaikki hyvät neuvot vastaan miten hoitaa tämä.
M30
Kommentit (8)
En kyllä itse tajua mitä kukaan tekee kellolla. Olisin todella pettnyt jos saisin sellaisen lahjaksi, vielä jonkun tosi kalliin.
No, osta sit mielestäsi paras vaihto-oikeudella. Jos hän siis pitää kelloista.
Juu kaikkihan me tykätään eriasioista. Mutta täsmennyksenä, että tyttöystäväni siis käyttää kelloa ainakin jokaisena arkipäivänä. Eli käyttöä on, jos vaan on oikeanlainen. :)
M30
Koska noin kallis ja pitkäikäinen ostos, veisin ehkä sinuna hänet ostoksille.
Mene hyvään kultasepänliikkeeseen ja selitä tuo sama. Kyllä he auttaa.
Kunnon laatukellojen hinnat alkaa 500 eurosta, mutta jos sulla ei rahasta pulaa, niin 1000 eurolla saa jo kyllä oikeasti hyviä merkkejä: rado, tissot jne.
Ylärajaa ei hinnalle olekaan.
Unohda leijonat, michael wellingtonit ja guessit. Muotikellot ei kestä aikaa.
No miten olisi joku "tee-se-itse lahjakortti"? Siis sellainen missä kerrot aikeesi ja sitten vaan viet tyttöystäväsi ostoksille. Voithan yhdistää siihen muutakin treffi-ideaa. Ainakin itse pitäisin sellaisesta, että mies veisi ulos ja osana sitä ostaisi tuollaisen lahjan. :)
Mulle mieheni osti kellon lahjaksi. Onneksi hän sanoi heti kellon antaessaan, että sen voi vaihtaa. Vaihtoon meni, sillä en halunnut korukelloa vaan kellon, jota voi pitää missä tahansa tilanteessa. Valitsemani kello oli hänen valitsemaansa kelloa melkein kaksi kertaa kalliimpi. Mies maksoi erotuksen. Kello on ollut minulla nyt 20 vuotta ja olen siihen edelleen tyytyväinen.
Jos minulle oltaisiin ostamassa kelloa lahjaksi, niin haluaisin olla itse valitsemassa.
Ajan voi katsoa kännykästä, kellot on turhia.