Näin asiakkaana työpaikkakiusaamista..
Seurasin asiakkaana työpaikkakiusaamista. Toinen työntekijä kohteli toista työntekijää sanallisesti tosi alentavasti ja loukkaavasti. Ja kyse ei ollut mistään "työpaikkahuumorista" , siitä olen ihan varma. Harmittaa tuollainen. Meinasin sanoa jotain, mutta ajattelin, että joutuuko kiusattu siinä vielä vaikeampaan tilanteeseen? :( Onko tuollaisia kokemuksia muilla? Miten tulisi toimia?
Kommentit (5)
Ja mikähän *itun poliisi sinä luulet olevasi joka tulee toisen työpaikalle poukkoilemaan ja tekee jotain johtopäätöksiä hetkellisen tilanteen perusteella? Mistähän sinä sen tiedät miten *ittumainen ja hankala se toinen henkilö on päivästä päivään?
Vierailija kirjoitti:
Lähetä sähköpostia esimiehelle. Jos on esim. myymälästä kyse, lähetä myymäläpäällikölle viestiä siitä mitä näit.
Erittäin hyvä idea!
Vierailija kirjoitti:
Ja mikähän *itun poliisi sinä luulet olevasi joka tulee toisen työpaikalle poukkoilemaan ja tekee jotain johtopäätöksiä hetkellisen tilanteen perusteella? Mistähän sinä sen tiedät miten *ittumainen ja hankala se toinen henkilö on päivästä päivään?
Kalikka kalahti.
Olin apteekissa asiakkaana ja kun olin maksamassa tuotteita, niin vanhempi farmaseutti-täti tiuski vihaisen oloisesti sille kassalla olevalle lääketeknikolle.
Ajattelin että olisko vaan huono päivä vai onko ihan yleinen tapa nöyryyttää asiakkaan edessä? Tätä lääketeknikkoa en ole sittemmin ko. paikassa nähnyt. Inhottaa tuollaiset kiusaajat. Lisäävät sairauspoissolojakin ja tulee työnantajalle kalliiksi.
Lähetä sähköpostia esimiehelle. Jos on esim. myymälästä kyse, lähetä myymäläpäällikölle viestiä siitä mitä näit.