Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni rakastaa minua ja haluaa olla tukena. Pelkään hyväksikäyttäväni

Vierailija
08.04.2018 |

On ollut rankkoja vuosia, eikä vieläkään ota laantuakseen. Löysin tämän keskelle mukavan miehen, joka välittää minusta paljon ja on tukena. Jos rehellisiä ollaan niin olen myös tarvinnut ja tarvitsen miesystävääni tällä hetkellä avuksi koska minulla ei ole enää muitakaan. En tiedä tuleeko suhde kestämään sen jälkeen kun tarvitsevaosuuteni vähenee. Tuntuu epäreilulta miestä kohtaan, mutta en tiedä miten toimia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mulla. Mä vaan kerroin miehelle, että en rakasta häntä, niin tämä sai itse päättää, mitä tekee. Itseä harmittaa että jouduin tyytymään auttajaan, enkä ole koskaan saanut kummempaa suhdetta. Tietenkin on onni, että auttajakin kuitenkin löytyi, koska olin niin yksin.

Vierailija
2/8 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin mulla. Mä vaan kerroin miehelle, että en rakasta häntä, niin tämä sai itse päättää, mitä tekee. Itseä harmittaa että jouduin tyytymään auttajaan, enkä ole koskaan saanut kummempaa suhdetta. Tietenkin on onni, että auttajakin kuitenkin löytyi, koska olin niin yksin.

Olen kyllä itsekin ollut avoin alusta asti tilanteesta, mutta en oikein usko että mies täysin ymmärtää tätä.

Olisi varmaan oikein jättää mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä miehessä sitten on vialla?

Vierailija
4/8 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä miehessä sitten on vialla?

Ei yhtään mikään. En vain usko, että olisimme päätyneet yhteen, jos en sillä hetkellä olisi tarvinnut "jotakin", enkä keksi mitään mikä pitäisi meidät yhdessä kun tarvitsevuuteni päätyy- tai ainakin pienenee, paitsi kiitollisuus, joka on aika lähtökohta suhteelle.

Vierailija
5/8 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinko saada tähän jotakin ulkopuolista näkökulmaa? Tämä tilanne on todella stressaava ja en yhtään tiedä mitä tehdä.

Vierailija
6/8 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinuna jäisi tuohon suhteeseen. Vaikka saisinkin siitä tähän päivään apua ja tukea, uskon että toisen ihmisen kohteleminen tuolla tavalla tekee pahaa kyvylle kunnioittaa, arvostaa ja rakastaa.

Siinä ei ole mitään väärää, että aloittaa suhteen epävarmana siitä voiko rakastaa toista, edes vaikka asiaan vaikuttaisi se että toiselta saa jotakin tarvitsemaansa. Oman kokemukseni takia en pidä sitä fiksuna valintana, mutta hyväksikäyttöä se ei ole. Kunhan tietää että rakkauden kehittyminen on mahdollista, ja pysyy sille avoimena. Mutta sinä vähän kuulostat siltä että olet jo ajautunut katsomaan koko tilannetta muusta näkökulmasta. Et tunnu uskovan siihen mahdollisuuteen että suhde kehittyisi, tai ainakin keskityt ajattelemaan hyväksikäyttöä ja valtaasi satuttaa. Tuosta ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
7/8 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että vaikeassa tilanteessa sitä näkee vain oman napansa, mutta nyt olisi aika ottaa vastuu ihan itse omasta itsestä. Teet miehelle vaan haittaa. Hän menee tuosta rikki, eikä ehkä koskaan pysty luottamaan toiseen naiseen, jos sitten ajan saatossa dumppaat hänet, koska et enää tarvitse. Pahinta mahdollista toisen ihmisen hyväksikäyttöä on tämän henkisten varojen käyttö. Parisuhteesta pitää molempien saada voimaa ja energiaa - ja sinä olet nyt vain energiasyöppö.

Paitsi tietysti, jos hän on täysin tietoinen siitä, että saa sinusta vain kuoret ja että hänen asemansa on se, mikä on. Jos hän tietää, että hän on vain kukkaro, josta sinä kaivat aina, kun tarvitset. Että hän tietää, että sinä et hänelle anna mitään, etkä tule koskaan antamaankaan. Uskon, että sellaiset miehet, jotka tietoisesti ovat hyväksikäytettäviä, ovat harvassa - siis sellaiset, joille kelpaa vain kaunis kuori, jos sen rahalla itselleen saa. Mieskin haluaa olla kunnioitettu, rakastettu ja tuettu, ihan samalla tavalla.

Miesparka. Hän ansaitsisi varmasti parempaa. Pahinta olisi uskoa ja toivoa olevansa rakastettu ja saavansa rakkautta, kun totuus olisi päinvastoin.

Vierailija
8/8 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että vaikeassa tilanteessa sitä näkee vain oman napansa, mutta nyt olisi aika ottaa vastuu ihan itse omasta itsestä. Teet miehelle vaan haittaa. Hän menee tuosta rikki, eikä ehkä koskaan pysty luottamaan toiseen naiseen, jos sitten ajan saatossa dumppaat hänet, koska et enää tarvitse. Pahinta mahdollista toisen ihmisen hyväksikäyttöä on tämän henkisten varojen käyttö. Parisuhteesta pitää molempien saada voimaa ja energiaa - ja sinä olet nyt vain energiasyöppö.

Paitsi tietysti, jos hän on täysin tietoinen siitä, että saa sinusta vain kuoret ja että hänen asemansa on se, mikä on. Jos hän tietää, että hän on vain kukkaro, josta sinä kaivat aina, kun tarvitset. Että hän tietää, että sinä et hänelle anna mitään, etkä tule koskaan antamaankaan. Uskon, että sellaiset miehet, jotka tietoisesti ovat hyväksikäytettäviä, ovat harvassa - siis sellaiset, joille kelpaa vain kaunis kuori, jos sen rahalla itselleen saa. Mieskin haluaa olla kunnioitettu, rakastettu ja tuettu, ihan samalla tavalla.

Miesparka. Hän ansaitsisi varmasti parempaa. Pahinta olisi uskoa ja toivoa olevansa rakastettu ja saavansa rakkautta, kun totuus olisi päinvastoin.

Totta, niin ansaitseekin. Kun tapasimme olin tilanteestani avoin ja se hölmö(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi