Lapsi jäi isän luo asumaan eron jälkeen koulun takia
Mitä paska! Sarjassamme kootut selitykset! Kyllä lapsen kuuluu asua äidin luona!
Kommentit (15)
Totta. Äiti olisi aivan hyvin voinut ostaa asunnon samalta alueelta, jolloin lapsen ei olisi tarvinnut vaihtaa koulua.
Paskin aloitus aikoihin. Tasa-arvo on nykyaikaa. Isä vastaa lapsista aivan niin kuin äitikin.
Äitinä mä olen joutunut miettimään todella paljon sitä, kuinka voin olla niin itsekäs, että vien heidät pois tutuista ympyröistä, tutusta koulusta, kavereiden luota, isänsä luota. Vain siksi, että MINÄ en voi olla heistä erossa. Jos mä ajattelen aloituksen tilannetta, äiti on varmaan tehnyt elämänsä vaikeimman päätöksen, ja päätynyt siihen lopulta hyvinkin epäitsekkäistä syistä. Itse olin paljon heikompi.
Miksi lapsi ei voisi asua (jäädä tai muuttaa) isänsä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Äitinä mä olen joutunut miettimään todella paljon sitä, kuinka voin olla niin itsekäs, että vien heidät pois tutuista ympyröistä, tutusta koulusta, kavereiden luota, isänsä luota. Vain siksi, että MINÄ en voi olla heistä erossa. Jos mä ajattelen aloituksen tilannetta, äiti on varmaan tehnyt elämänsä vaikeimman päätöksen, ja päätynyt siihen lopulta hyvinkin epäitsekkäistä syistä. Itse olin paljon heikompi.
Aika julma ajattelutapa miehiä kohtaan. Mutta ehkä pikkuhiljaa opitaan oikeasti näkemään myös miehet vanhempina. Ei nähtävästi aloittaja, mutta muut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä paska! Sarjassamme kootut selitykset! Kyllä lapsen kuuluu asua äidin luona!
Itse miehenä kysyn, että miksi ihmeessä äiti olisi sen parempi tai huonompi lähivanhempi kuin mies? - Tiedän kyllä, että näin tunnutaan edelleen paikoin ajateltavan, että nainen olisi "se" lapsen kannalta aina ehdottomast paremp lähivanhempi kuin mies. Kyse on minusta samanlaisesta myytistä. kuin joidenkin käsitys, jonka mukaan miehellä täytyy viirata päässä, jos hän kertoo haaveilevansa saavansa lapsia.
Varmasti parempi ratkaisu lapselle, jos siis tilanne on se että isä on jäänyt perheen vanhaan kotiin. Vanhempien ero on lapselle valtava elämänmuutos, hyvä vaan ettei tarvitse samalla luopua tutusta koulusta ja kavereista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi olla? Aivan käsittämätön asenne.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti parempi ratkaisu lapselle, jos siis tilanne on se että isä on jäänyt perheen vanhaan kotiin. Vanhempien ero on lapselle valtava elämänmuutos, hyvä vaan ettei tarvitse samalla luopua tutusta koulusta ja kavereista.
Ja sitä suuremmalla syyllä, jos on ainoa lapsi eikä ole sisaruksia jakamassa samaa kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Katkerotunut lähivanhemmaksi pakotettu isäkö se siellä avautuu? Kylläpä vaimosi teki pahan tempun, kun nyt joudut kasvattamaan omat lapsesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkerotunut lähivanhemmaksi pakotettu isäkö se siellä avautuu? Kylläpä vaimosi teki pahan tempun, kun nyt joudut kasvattamaan omat lapsesi!
Varmaan ennemmin siitä katkera äiti.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi olla? Aivan käsittämätön asenne.
Niin kai sitten. Jokainen voi miettiä omalla kohdallaan, kuinka helppo/vaikea päätös se omista lapsista luopuminen olisi.
Miten minusta tuntuu, että Ap on luultavasti heitä, jotka ovat myös sitä mieltä, että miehet eivät saisi osallistua tällä(kään) palstalllä käytäviin keskusteluihin lainkaan, koska tämä on Vauva-palsta.
Ei kuulu, jos niin itse päättää.