Luulen olevani sekoamassa.
Mitä tehdä? Lääkäriin en halua mennä kun olen aikaisemmin ollut suljetulla osastolla.
Kommentit (8)
No, ap hyvä - mietipä, edistääkö ja nopeuttaako toipumista se, että lykkäät hoitoon hakeutumista? Luuletko, että paranet ihan vaan omin päin? Ja että kukaan ei HUOMAA, jos sekoat?
Juu ei. Kaikkiin kolmeen kysymykseen ei.
Toki alakulot yms. voi hoitaa itsekin, mutta jos nyt siis puhutaan kunnon sekoamisesta, jollaisesta olet jo ollut kertaalleen mielisairaalan suljetulla osastolla, niin ei: siitä et parane vain työntämällä sormet korviisi ja lallattelemalla.
Olisi siis varmasti parempi idea hakeutua heti lääkärille ja kertoa, että aiemman kokemuksesi perusteella tiedät, mitä nyt on tulossa ja haluat heti hoitoa. Sillä tavalla nopeutat prosessia ja toivut nopeammin. Kyllä sinä tuon selätät, kun olet jo kerran sen taiston onnistunut voittamaan. Luota itseesi - ja hae apua.
Onko sulla rauhottavia tai jotain muuta? Unilääkettä? Otat ja menet nukkumaan ja toivot että herätessä olet levännyt ja realiteeteissä.
Älä kysele täällä vaan hae apua kuten soittamalla Helsingissä Haartamanin päivystykseen tai Malmin päivystykseen. Myös valtakunnalinen kriisipuhelin päivystää. Voimia paljon!!!
Voimia kulta pieni. Kaikki järjestyy
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä? Lääkäriin en halua mennä kun olen aikaisemmin ollut suljetulla osastolla.
RAKAS aloittaja! Älä jättäydy avun ulkopuolelle - sinä oot tärkeä ihminen ja elämäsi on ainutlaatuinen, ja näin on vaikka siltä ei nyt tuntuisikaan. Ilman muuta siis soita jo tänään jompaankumpaan näistä puhelimista, joista saat apua:
-Paikkakuntasi päivystys tai terveysneuvonta
-Valtakunnallinen kriisipuhelin: https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua
Toivon, että terveytesi ja koko elämäsi kääntyy parempaan päin ja tätä oon myös rukoillut. Kaikkea hyvää ja voimia :)
Terveysneuvonta 24h päivystää myös. löytyy googlesta
Mene ajoissa, niin selviät lääkkeillä tai pääset pian pois. Jo se on lupaavaa, että tunnistat oireet ja pystyt harkitsemaan, mitä tehdä.