Leukemia???
Oon ollu täs alkuvuodesta tosipaljon kipeenä on ollu flunssaa sitte influenssaa ja taas flunssaa on ollu viikko tai pari ku oon ollu ihan terve. Mulla on koulusta paljon poissaoloja ollu mut ne jotkut on vaa niitä etten oo jaksanu mennä enkä viitti sanoo sitä äitille ku se on huolestunu niinku luokanvalvoja ja terveydenhoitajakin ne yhessä päätti varata mulle ajan perus verenkuvaan ja kilpirauhasen vajaa toiminnan,sokerin ja suolan veren mittauksiin. Multa on siis katottu hemoglobiini ja oon ollu tulehdusarvoja mittaamassa pari kertaa aina on ollu ihan lievästi koholla. Pointti on se että tulehdukset ovat sinnikkäitä ja parantuvat vaikeasti. Oon ainoo joka epäilee mitään vakavaa, muut vaan sanoo että mun vastustuskyky on huonontunut huonojen elämäntapojen myötä joka on sinänsä totta koska syön epäsäännöllisesti ja joskus epäterveellisesti ja urheilen paljon. Ei ole mustelmia tai mitään verenvuotoja ollut. Yleiskunto on hyvä, ei ylimääräistä väsymystä. Loppuun haluun vielä sanoo että oon tosi vainoharhainen ja oon epäily kaikkia syöpiä ja hysteerisoin ja oon aina 100% varma että nyt mulla on oikeesti syöpä ja ketään muita ei huoleta vaan sanoo että oon luulosairas. Mutta nyt kun äiti varas mulle ne verikokeet nii se pysäytti mut miettii et mun muut epäilyt on ollu ihan turhia ja nyt oikeesti oon sairas. Oon puhunu näistä ammattilaiselle mutta ei se oo oikeen auttanu. monen mielestä tää kuulostaa turhalta mut mua ahdistaa ja toivon että joku auttaa!😭 oon siis 13v
Kommentit (7)
Kauanko siinä kestää ennen kiinnikkeet on otettu ja saat tuloksen? Syövän todennäköisyys on kai hyvin pieni, mutta juttele peloistasi vielä vanhempiesi kanssa.
Ystävälläni oli enemmänkin leukemian tyyppisiä oireita, ja kun hänet tutkittiin niin syöpää ei ollut, mutta anemia ja ehkä jotain vitamiinien puutosta oli. Yritä nyt syödä säännöllisesti ja monipuolisesti.
Paranevaa terveyttä ja kaikkea hyvää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Kauanko siinä kestää ennen kiinnikkeet on otettu ja saat tuloksen? Syövän todennäköisyys on kai hyvin pieni, mutta juttele peloistasi vielä vanhempiesi kanssa.
Ystävälläni oli enemmänkin leukemian tyyppisiä oireita, ja kun hänet tutkittiin niin syöpää ei ollut, mutta anemia ja ehkä jotain vitamiinien puutosta oli. Yritä nyt syödä säännöllisesti ja monipuolisesti.
Paranevaa terveyttä ja kaikkea hyvää sinulle!
Äh, kokeet eikä mitkään kiinnikkeet. Sori.
mitä tarkotat kiinnikkeillä? Tai miten se liittyy viestiini? Mutta kiitos!
Itse huolehdin nuorena jokaista oiretta ja pelkäsin mm. leukemiaa. Sinulta ilmeisesti on jo otettu perusverenkuva, josta ilmenee, jos olisi leukemiaan viittaavaa ja syytä huoleen ei ilmeisesti ole? Jatkuva flunssa teini-ikäisellä voi johtua mononukleoosista, joka on sinnikäs flussa. Koitahan rentoutua ja nauttia keväästä :)
Vierailija kirjoitti:
Itse huolehdin nuorena jokaista oiretta ja pelkäsin mm. leukemiaa. Sinulta ilmeisesti on jo otettu perusverenkuva, josta ilmenee, jos olisi leukemiaan viittaavaa ja syytä huoleen ei ilmeisesti ole? Jatkuva flunssa teini-ikäisellä voi johtua mononukleoosista, joka on sinnikäs flussa. Koitahan rentoutua ja nauttia keväästä :)
Ei oo vielä otettu vaan otetaan ensviikon torstaina ja sitä tässä stressaankin. Mutta kiitos!
Ei sinulla ole mitään hätää. Tuo sairastelu ja väsymys taitaa olla stressi perästä, myös tuo panikointi ei ole normaalia, voisit puhua äidin tai terveydenhoitajan kanssa sinun peloistasi, hyötyisit varmasti terapiasta ja mielialalääkityksestä.