Ollaan miehen kanssa ostamassa yhteistä asuntoa mutta ei olla edes kihloissa. Pitäisikö mun kosia miestäni?
Meillä on loppusuodalla meidän talon hankinta prosessi, eli nimet on jo paperiessa ja yhteistä/omaa velkaa tulossa yhteisestä kodista. Ollaan asuttu jo muutama vuosi kimpassa miehen kanssa, mutta ei olla edelleenkään kihloissa.
Jotenkin masentaaa se kun tuo laina olisi se mikä meitä sitoo yhteen eikä se meidän parisuhde. Naimisiin ei olisi kiire, ei olisi rahaa järjestää kuitenkaan häitä, mutta kihloihin olisi kiva edes päästä nyt kun on yhteistä lainaakin tullut otettua.
Voinko vain vaatia kihloja, vai olisiko parempi vain "yllättää" mies joku päivä viemällä kultasepän liikkeeseen valitsemaan sormuksia?
Kommentit (11)
Pakko ei ole tehdä mitään. Tee kuten itse tunnet parhaaksi.
Onkohan sun itsetuntosi ihan kondiksessa, jos naimisiin pitää päästä "koska ostimme asunnon"? Eikö suhteen pitäisi kehittyä omia ratojaan?
"Jotenkin masentaaa se kun tuo laina olisi se mikä meitä sitoo yhteen eikä se meidän parisuhde."
Ottakaa omat lainat. Yhteinen laina ei ole mikään parisuhteen synonyymi. Ellet ole gold-diggeri.
Minä taas olen naimisissa, mutta asun eri taloudessa kuin mieheni. Emme siis ole eronneet, vaan aina asuneet erillään. Silti tuntui hyvältä avioitua.
Teet niin kuin itsestäsi hyvältä tuntuu. Ei ole mikään pakko mennä naimisiin, eikä yhteinen asunto ole mikään syy siihen.
Minä ehdottaisin miehelle, että mitä jos pidetään tupareiden yhteydessä kihlajaiset.
Vierailija kirjoitti:
"Jotenkin masentaaa se kun tuo laina olisi se mikä meitä sitoo yhteen eikä se meidän parisuhde."
Ottakaa omat lainat. Yhteinen laina ei ole mikään parisuhteen synonyymi. Ellet ole gold-diggeri.
Omat lainat meillä on, mutta jos olisin sinkku, en olisi itsekseni ottanut lainaa tulevaan kotiimme, vaan olisin asunut vuokralla tai ostanut jonkun kerrostalokämpän. Ja rakastan miestäni suurestikin, mutta en ole koskaan ollut kihloissa ja olen kuitenkin yli 30 ja lapsiakin on meinattu alkaa yrittämään niin olisi heinoa päästä edes kihloihin. Ja en miehestä sen takia luovu ja uskon että oikeasti tykkää musta kun kerran lainakin otettiin yhdessä, sitä en siis epäile.
ap
Kuka hullu ostaa asunnon miehen kanssa vaikka ei olla edes naimisissa? Nyt on myöhäistä kun olet laittanut jo nimet paperiin. Miehen kieltäytymiselle kosinnasta on suuri todennäköisyys, koska hän on jo saanut kaiken minkä halua...ilman avioliittoa. Olisit pistänyt asunnon ostamisen ehdoksi naimisiin menon ennen lainan ottamista.
Mutta aina kannattaa koittaa. Jospa miehesi on vaan niitä tyyppejä jotka eivät saa kakaistua kosintaa ulos suusta.
Mitä väliä, vaikkette ole kihloissa?
Mitä järkeä? Sitten et näe, että haluaako mies kihloihin tai naimisiin tosissaan.
Jos kihlat/naimisiinmeno on teillä elämäntoiveena, niin ehdottomasti siitä kosimaan vaan! Eihän sun pakottaa tarvii jos hänkin sua rakastaa ja on valmis sitoutumaan? :D kauniin hetken lomassa kysyt vain että mitäpä jos mentäis kihloihin. Ei oo liian vakavaa :)
En näe noilla asioilla mitään yhteyttä. Mullakin on asunto mieheni kanssa yhdessä, enkä edes halua naimisiin.