Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden mielialamuutokset ja parisuhde

03.04.2018 |

Olen 27-vuotias ja odotan ensimmäistä lasta. Raskaus on menossa viikolla 6 (5+6). Ongelmaksi on muodotunut ihan järjettöät mielialanmuutokset. Tunnen olevani ihan hermoraunio.Mun ei tarvi katsoa kuin mieheen niin heti suoraan sanottuna v*tutuskäyrä nousee. Ihan sama, mitä mies sanoo niin se ärsyttää. Pitäs kai olla onnellinen, että mies on huolehtivainen, mutta lähinnä hänen holhous ärsyttää.

Olen ollut miehen kanssa yhdessä reilun kuukauden. Lapsi ei ollut suunniteltu, mutta toivottu yllätys kuitenkin, koska molemmat halusivat lapsen/lapsia. Toki ei vielä nän aikaisin, mutta niin. Nyt väkiselläkin miettii, että olenko miehen kanssa vain raskauden vuoksi vai johtuuko ero mietteet vain vaihtelevasta hormonitoiminnasta. Olemme puhuneet yhteenmuutosta, mutta ajatus ahdistaa välillä kun mieluusti olisin yksin.

Tätä raskautta myös varjostaa, kun edellinen raskaus oli rypäleraskaus, joten lähinnä ahdistaa jos tämäkin raskaus on samanlainen tai päättyy keskenmenoon jne. Siksi ei hirveenä jaksa suunnitella tai meittiä tulevaa ja raskaushösötys miehen puolelta ärsyttää kun ei voi vielä olla varma mistään.

Onko muilla ollut parisuhteeseen liittyviä samanlaisia tuntemuksia raskauden alussa?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla