Parin vuoden päästä kiitätte hallitusta aktiivimallista
Olen varma, että aktiivimalli alkaa ajan kuluessa tuottaa tulosta, ja moni tulee vielä kiittämään hallitusta siitä. Tälä hallitusta tullaan muistelemaan lämmöllä seuraavalla kaudella, tai viimeistään silloin, kun vihervasemmisto istuu hallituksessa. Eduskuntavaalit ensi vuonna!
Kommentit (21)
Totta. Olen varma, että aktiivimallin kanssa käy sama homma kuin haastatteluiden.
En ole yrittäjä joka kaipaa ilmaista tylvoimaa.
Kiitän hallitusta joka poistaa oikean syyn miksi pikku pätkiä on mahdotonta ottaa vastaan.
Maksetaan työttömyyskorvaus kokonaan silloin kun on maksupäivä ja siitä kuusta missä pätkistä maksetaan palkka vähennetään korvausta.
Ap taitaa olla syönyt liikaa suklaata pääsiäisenä. Olen varma että sokeri tuhoaa aivosoluja.
Tuskin. Miten ei VIELÄKÄÄN voi tajuta sitä, ettei ruuvia kiristämällä=työttömiltä rahaa leikkaamalla työpaikat lisäänny!!! Rikollisuus voi kylläkin lisääntyä.
Olisi mielenkiintoista tietää, millainen tyyppi tällaista propagandaa kirjoittaa ja mitä siitä saa palkaksi. Ei muuten ollut järjen hiventäkään tässä aloituksessa, pelkkää provokaatiota.
En kiitä, kun ei tämä veronmaksajien rahoja mitenkään säästä. Homman olisi voinut toteuttaa paljon vähemmällä byrokratialla ja yksinkertaisemmin. Vaikka kysymällä asiaa minulta. Hyväksymällä kaiken omaehtoisen opiskelun ja kaiken vapaaehtoistyön ja tarkastelemalla asiaa pitemmällä jaksolla. Yhtä paljon ne työllistää kuin se, että tekee samaa työkkärin hyväksymänä. On mulla muutakin, mutta nyt pitää lähteä kampaajalle ja nauttia lomasta.
Aktiivimalli motivoi ihmisiä hakemaan töitä ja mahdollisesti muuttamaan töiden perässä. Mielestäni se on oikein hyvä tapa motivoida työttömiä.
Tiedättekö miksi työttömien haastatteluille tulee kiitosta? Koska ihmiset eivät uskalla toimeentulo uhattuna enää valittaa. Minut haastateltiin kerran jäätyäni työttömäksi lokakuussa, ja sen jälkeen menin urakonsultin asiakkaaksi. Yhtään työpaikkaa tuo ei ole minulle tuonut. On aivan sama länkytänkö tsemppipuhelua konsultin kanssa kerran kahteen viikkoon, kun se ei lisää yhtään työpaikkaa (paitsi sen konsultin). Minua se ei auta, cv:ssäni ei ollut parannettavaa ja haen työtä ihan samoin kuin ennenkin, konsultin hyväksynnällä. Mutta jos minulta kysytään onko palvelu hyvä, vastaan ettei se huonokaan ole. Pelkästään hyödytön.
Aloitus ja vastaukset 1 ja 2 taitavat olla peräisin samasta näppiksestä. Niin samankaltaista tekstiä pienellä aikaviiveellä oli. Läpinäkyvää. Huoh.
Miks pitäsi kiittää että saa 9e rahaa ja joutuu hakemaan tukia päälle. Meille tuli duuniin pari mallilaista ja eipä ne mitään tee. Miksi antais saman panostuksen samoista hommista, kun tulot on 90% pienemmät. Enemmän noi on tiellä kun olis hyötyä. Eikä pomo palkkaa noita oikealla palkalla. Kierrätys kunniaan tässä firmassa ja eiköhän tässä ole kohta itekin samassa sonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli motivoi ihmisiä hakemaan töitä ja mahdollisesti muuttamaan töiden perässä. Mielestäni se on oikein hyvä tapa motivoida työttömiä.
Voi että mitä pas**a.
Aktiivimallin ainoa tarkoitus oli leikata työttömien korvauksia.
Nyt puolet työttömistä on menettänyt sen pari prosenttia toimeentulostaan.
Kurjuuden maksimointia lyödä jo valmiiksi lyötyä.
Voisi ollakin, että kiitämme. Lähinnä ekologisista syistä. Kun köyhimpiä köyhdytetään, kulutus vähenee, mikä vähentää taas työpaikkoja, ja aleneva kierre jatkuu. Siinä on kieltämättä puolensa, mutta maapallo ei valitettavasti näillä toimilla pelastu, koska kyse on suuremmista ja myös monimutkaisemmista mekanismeista.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö miksi työttömien haastatteluille tulee kiitosta? Koska ihmiset eivät uskalla toimeentulo uhattuna enää valittaa. Minut haastateltiin kerran jäätyäni työttömäksi lokakuussa, ja sen jälkeen menin urakonsultin asiakkaaksi. Yhtään työpaikkaa tuo ei ole minulle tuonut. On aivan sama länkytänkö tsemppipuhelua konsultin kanssa kerran kahteen viikkoon, kun se ei lisää yhtään työpaikkaa (paitsi sen konsultin). Minua se ei auta, cv:ssäni ei ollut parannettavaa ja haen työtä ihan samoin kuin ennenkin, konsultin hyväksynnällä. Mutta jos minulta kysytään onko palvelu hyvä, vastaan ettei se huonokaan ole. Pelkästään hyödytön.
Tästä veronmaksajat maksavat noille konsulteille, eivätkä tajua maksavansa konsulteille. Vaan kiittävät, kun jotain tekee...vaikka töitä työttömän pitää pääasiassa hakea tai koulutukseen tarvittaessa. Itsekin sain töitä vain hakemalla töitä. En päässyt harjoittelupaikkoihin, kun ei niissä ollut oikein tekemistäkään. Ihan töitä hakemalla olen nyt töissä - tosin tähän pyydettiin, mutta oli avoin hakemus kuitenkin olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Okei, jätän siis vakituisessa työsuhteessa olevan aviopuolisoni ja koulua käyvät lapseni asumaan omakotitaloomme ja muutan työn perässä ympäri Suomea kaupungista toiseen, vuokraten aina uuden asunnon (niitähän saa NIIN helposti tuosta vaan) ja makselen iloisesti vuokraa ja lyhennän toisesta asunnosta lainaa. Ja järki ja rahallinen voitto oli missä? Ai niin, olihan mulla töitä...
En ole edelleenkään kuullut yhtään pätevän, analyyttisesti järjellä ajattelevan ihmisen selitystä, mitä etuja verorahojen tuhlaaminen aktiivimalliin kenellekään olisi tuomassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole edelleenkään kuullut yhtään pätevän, analyyttisesti järjellä ajattelevan ihmisen selitystä, mitä etuja verorahojen tuhlaaminen aktiivimalliin kenellekään olisi tuomassa.
Ei kai sen ollut tarkoituskaan tuoda säästöä, vaan päästä vaan kyykyttämään työttömiä ja kurjistamaan heidän olonsa maksimiin "laiskottelusta". Nyt mä muuten lähden kirpparille sohvaa ostamaan, jotta voivat sitten maksaa korvauksia kotisohville ; )
Vierailija kirjoitti:
Aika selväähän se on. Yksi askel työttömiä ja köyhiä vastaan käytävässä ideologisessa sodassa. Propagandavoitto niille, jotka haluavat pönkittää moraalikäsitystä, jonka mukaan elämän perusedellytykset on ansaittava työllä, oli sitä työtä tarjolla tai ei, oli omavarainen olemassaolo yhteiskunnan ulkopuolella sitten mahdollista tai ei. Päämääränä työttömien kurjistaminen, työssäkäyvien vihan lietsonta heitä kohtaan, ja eriarvoisuuden lisääminen. Hienosti suunniteltu ja hyvin toimii vaikka taloudellinen vaikutus onkin valtiolle voimakkaan negatiivinen ja työttömille varsin vähäinen.
Työttömien haastatteluja kiitellään jo, vaikka niidenkin piti olla niin hirveää kyykytystä ja nöyryytystä.