Kaikkien aikojen paras kirpparilöytösi?
Itse löysin joskus jotkut vanhat armeijan lentäjänhatut talviversioina euron kappale. Lapselle meinasin kun tykkää kaikista armeijan kaasunaamareista yms, mutta laitoinkin toisen sitten huutonettiin ja siihen huudettiin 160 euroa :D oli sitten pakko tarjota toistakin toiseksi tulleelle (ei lapsi onneksi niin välittänyt hatusta)
320 euroa 2 euroa maksaneista jutuista, ei huono
Kommentit (16)
Käyttämättömän Le Creuset 5litran padan viidellä eurolla. Kaupassa maksaa jotain 250€ ja juuri kyseisestä padasta olin haaveillut kauan mutta en ollut raaskinut ostaa.
5 eurolla Ilmari Tapiovaaran Aslak-tuoli. Sitä vanhaa pölli-ja-tappi tuotantoa.
Olisi tarjoutunut muuankin ostamaan 200 eurolla. Käyttöön jäi. On niin ruma, että melkein kaunis :)
2 eurolla miltein käyttämättömät Vagabondin kengät, jotka vielä istuivat täydellisesti <3 pelkästään tuo istuvuus teki löydöstä parhaan, halpa hinta oli vain plussaa siihen päälle :D
Hartolassa kirppiksellä (sitä kirppistä ei oo enää) joskus 15 vuotta sitten löysin englanninkielisen kirjaharvinaisuuden, joka Amazonissa ja Ebayssa olisi maksanut yli 200 euroa ja johon minulla ei ollut varaa. En uskonut silmiäni kun näin kyseisen kirjan vinon kirjapinon seassa. Kiikutin sen myyjälle ja kysyin paljonko maksaa. Myyjä sanoi, että ei englanninkielisiä kirjoja täällä kukaan osta ja tuokin oli tullut joltakin kesäasukkaalta muiden kirjojen kanssa. Hinta oli 50 senttiä!!!!! Olin todella iloinen, mutta myyjän iloa en viitsinyt kuitenkaan pilata kertomalla kirjan yleistä pyyntihintaa. En tiedä oliko se välttämättä PARAS kirppislöytöni, mutta ainakin edullisin.
Mulberry-laukku, maksoi 35. Netissä Ebayssa samasta pyydetään yli 300.
Twins -merkkiset 10oz kuvioidut nyrkkeilyhanskat 2€, kaupassa n. 50-100€.
2 erittäin hyväkuntoista Merivaaran putkifunkistuolia 30-luvulta, 12 euroa/kpl.
Markka-aikana löysin Tapiovaaran Pirkka-jakkaran kympillä, eli nykyrahassa jollain 2-3 eurolla. Eivät olleet silloin muodissa.
Olen tämän kertonut joskus ennenkin, mutta otetaan kerta kiellon päälle. Etsin kynttilöille alustaa, esim. vanhaa metallista tarjotinta tai pullavatia. Myyjä kysyi, kävisikö lasinen alusta ja ojensi minulle ison lasivadin. Hintaa oli kokonaista 5 €. Ihastuin siihen heti! Se oli tullut jonkun mummelin kuolinpesästä ja vaikutti täysin käyttämättömältä, sillä pinnassa ei näkynyt viirun viirua. Ostin sen sekä pari vanhaa metallista pullavatia kynttilöiden alle. Kotona aloin selata Googlea ja melko pian sain selville, että kyseessä on Nuutajärven vati, suunnittelijasta ei ole tietoa vieläkään. Arvoksi arveltiin noin 15 €. Jatkoin selaamista ja pian löysin kaksikin sivustoa, joilta molemmilta löytyi samanlainen vati. Hinta 75 € jalattomasta vadista (samanlaisesta kuin minulla) ja 85 € korkeasta jalallisesta. Minulla vati on käytössä, ei kuitenkaan kynttilöiden alustana!
Pöytäliinoja olen myös onnistunut löytämään, esim. käyttämättömän ison pellavaliinan sain kympillä; ei ole tosin käsin puissa kudottu, vaan tehdastuotantoa, mutta kuitenkin upea. Ja viime joulun alla osui silmiini käytetty, mutta hyväkuntoinen puuvillainen iso liina, jossa oli juuri "minun värit" eli hiukan murrettu vihreä, viininpunainen ja vanha roosa. Ai niin, hinta kolme tai neljä euroa. Pesaisin ja silitin liinan ja levitin sen jouluksi ruokapöydälle. Ihana! Ei ole Konttikaan aina siis kallis.
Keräilyharrastukseeni liittyen olen löytänyt myös kirppareilta monenmoisia pikku juttuja. Kalliita en osta, vaan sijoitan vain pari kolme euroa per esine. Mutta löytöjä olen tehnyt silloinkin.
adidaksen huppari ja champion huppari. maksoivat yhteensä 1 e ja kaupoissa hinnaksi olisi tullut melkein 200 e, halvaksi tuli!
Vierailija kirjoitti:
Käyttämättömän Le Creuset 5litran padan viidellä eurolla. Kaupassa maksaa jotain 250€ ja juuri kyseisestä padasta olin haaveillut kauan mutta en ollut raaskinut ostaa.
Minä löysin Hackman Tools-valurautapannun vitosella. Maksoi silloin kaupassa parisataa euroa.
Ihastuin Helsingissä taidenäyttelyssä erään taiteilijan työhön ja menin Pietarin Heremitaasiin katsomaan huonetta, jossa oli 10 tämän taiteilijan työtä. Katselin kaksi tuntia vain niitä, enkä mennyt muihin huoneisiin. Kerran sitten piipahdin Punavuoressa antikvariaatissa ja löysin kirjan, jossa oli kaikki tämän taiteilijan työt esittelyteksteineen. Se oli vanha hieno kirja.
Monta kertaa olen tehnyt rahallisesti huippulöytöjä, kun käyn paljon kirppareilla. Mutta tuota ei mikään löytö tule voittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulberry-laukku, maksoi 35. Netissä Ebayssa samasta pyydetään yli 300.
Toivottavasti on aito sillä noita piraatteja on todella paljon. Hieman epäilen että kukaan myisi aitoa 35€:lla.
Keräilyjutuista 100 eur arvoinen vanha muumimuki 5 eur. Vaatteista villakangastakki jota olen pitänyt monta vuotta jo ja hinta oli myös tuon 5 eur.
Sarpanevan valurautapata 2€.
Kaksi Karuselli-tuolia yht 50€.
Nämä ja paljon muita.
Kultainen (585) riipus alle eurolla :D Tosin ei mikään huippulöytö teidän omiinne verrattuna, korusta sain myytynä noin 40 euroa.
Lasketaanko mies? :D Ei ollut myynnissä, vaan myymässä. On kuitenkin ylivoimaisesti paras kirpparilöytö ikinä!