Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroavatko sellaiset useammin joiden omat vanhemmat ovat eronneet?

Vierailija
28.03.2018 |

Onkohan tätä ihan tutkittukin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiedä. Mutta kun katson omaa tuttavapiiriäniä niin kyllä, kaikki parit jotka ovat eronneet, on heidän vanhempansakin eronneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kyllä

Vierailija
4/9 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että jos vanhemmat ovat olleet uskottomia, lapsikin sitten myöhemmin omissa suhteissa pettää todennäköisemmin. Luultavasti sama koskee avioeroja. Samoin jos perheessä on ollut väkivaltaa, siihenkin sorrutaan tai suostutaan helpommin omissa suhteissa. Ihan loogista. Ihmiset jatkavat sitä elämäntapaa, jonka ovat lapsena oppineet.

Vierailija
5/9 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eronnut, vanhempani ovat eronneet. Mutta en näe sitä huonona asiana. Suhde oli viimeiset vuodet todella huono enkä nähnyt siinä enää mitään säilyttämisen arvoista. Mies (hänen vanhempansa ovat edelleen yhdessä) vastusti eroa loppuun asti, siis mitään hän ei halunnut tehdä parisuhteen hyvinvoinnin eteen, mutta erota ei olisi saanut. 

Tuosta on nyt 10 vuotta, mies pariutui hyvin nopeasti eromme jälkeen ja lapsilta kuulen millaista jatkuvaa riidanpitoa heillä on nyt siellä, mutta tadaa - naisenkin vanhemmat ovat yhdessä, joten siellä kai nyt toteuttavat yhteistä mallia että erota ei saa...? Veikkaan kuitenkin olevani onnellisempi näin sinkkuna, kun ei tarvitse riidellä päivittäin kenenkään kanssa ja lasten kanssa on onnellinen, tasapainoinen, hyväntuulinen ilmapiiri kotona. En näe syytä takertua toiseen kulissien vuoksi, jos kaikki yhteinen on pelkkää paskaa.

Toki jos suhde on hyvä ja onnellinen, niin sehän se olisi ideaali minustakin. Ja voihan heidänkin suhteensa siitä vielä onnelliseksi tulla, en ole mikään tuomari.

Vierailija
6/9 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissä ei ole kuin kaksi avioeroa ja molemmat ovat perheestä, jossa vanhemmat edelleen yhdessä.

Vierailija
7/9 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhemmilta opitut asiat toistuvat ihmisen omassa elämässä, sisäinen malli.

Vierailija
8/9 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on ollu naimisissa 40 vuotta, tosin hyvin onnettomasti. Itse olen eronnut ja siskoni ei ole ollut edes naimisissa eikä löytänyt pysyvää parisuhdetta. Joten meidän perheessä eroaminen ei ole ollut perinnöllistä, onnettomat liitot sen sijaan kyllä.

Vierailija
9/9 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eroperheestä ja olen päättänyt että en laita lapsiani siihen helvettiin, en varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan