Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteessa olette luopuneet omasta hyvästänne, koska olette uskollisia arvoillenne?

Vierailija
27.03.2018 |

Miten olette uhrautuneet pitääksenne kiinni arvoistanne?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän suitsia turhaa kuluttamista, vaikka shoppailu antaa hyvän mielen - noin 20 minuutiksi. 

Vierailija
2/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä kysymys ja kauaskantoiset vaikutukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele hyvästä luopuminen? Tai uhrautuminen?

Vierailija
4/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut sivusuhteeseen, vaikka mieli olisi tehnyt....

Vierailija
5/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele hyvästä luopuminen? Tai uhrautuminen?

Esim. olisit saanut jotain (aineetonta tai aineellista), mutta kieltäydyit, vaikka olisit hyötynyt siitä, koska se olisi ollut arvomaailmasi vastaista. Luovuit edustasi siitäkin huolimatta, että se sai aikaan kärsimyksen ja menetyksen tunteen (jonka tietysti korvaa se tunne mikä syntyy kun pitää kiinni omista arvoistaan).

6/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, miten "oma hyvä" määritellään... Ajattelen yleensä niin, että hyvien arvojen mukaiset valinnat ovat juuri sitä omaa, korkeinta hyvää tai ainakin lopulta johtavat siihen.

Vierailija
7/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lennä.

Vierailija
8/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut ilmaiseksi vastaan varastettua tavaraa, eli kultakoruja.

Vierailija
9/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nyt tulee mieleen:

- sain yläasteella kokeesta 10-, huomasin että opettaja oli laskenut minulle 10 pistettä liikaa. Menin korjaamaan asian ja sain kokeesta sitten 8. Opettaja sanoi "Oletpas sinä rehellinen" (vähän siihen sävyyn kuin olisi sanonut "Oletpas sinä tavattoman typerä*).

- useamman kerran käynyt niin että jotain ostaessa on unohdettu lyödä kaikki tavarat kassaan; olisin usein hyötynyt kymmeniä euroja, olen aina palannut korjannut asian kun olen myöhemmin huomannut.

- löysin parikymmentä vuotta sitten lompakon jossa yli 1000 markkaa käteistä (tämä oli siihen aikaan valtava raha varsinkin kun olin köyhä opiskelija. Jos olisin pitänyt sen en olisi mitenkään voinut jäädä kiinni. Sen sijaan vein sen poliisille. En saanut palkkiota koska kyseessä laitoslöytö.

Vierailija
10/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista arvoa että luopuisin jostakin omasta hyvästä.

Vierailija
11/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtenyt suhteeseen naimisissa olevan kanssa, vaikka molemmat oltiin rakastuneita. Se moraali...

Vierailija
12/12 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980 -luvulla, kun olin vielä pinnallinen nuori nainen, äitini olisi halunnut ostaa mulle synttärilahjaksi upean aidon turkin. Kiitin ja kieltäydyin, koska turhistarhaus on arvojeni vastaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi