Tykkäisitkö olla sellaisessa työssä, jossa sua mitattaisiin koko ajan?
Myyntejä seurattaisiin, asiakastyytyväisyyttä, puhelujen määrää ja kestoa ja niiden suhdetta myynteihin. Kellokorttisysteemi ja jatkuvia myyntikilpailuja.
Kommentit (11)
Niinhän mun työssä tehäänkin, mutta en ota siitä paineita, teen työni parhaan taitoni mukaan ja tähän mennessä se on riittäny. Toki taito ja tieto karttuu koko ajan.
En nyt mitään päivittäistä kyttäystä ymmärrä, mutta jos tehtäväsi on myydä jotain ja palvella asiakkaita, niin tottakai niitä myyntejä ja asiakastyytyväisyyttä silloin seurataan. Jos et hoida tehtäviäsi tehokkaasti, ei sinusta ole yritykselle hyötyä.
Klikkasin otsikkoa ajatellen, että ihanaa olisi olla töissä jossa palaute onnistumisesta olisi mahdollisimman jatkuvaa. Mikään ei ole palkitsevampaa tai kehittävämpää kuin laadukas, välitön palaute.
Mutta et sinä sitten ihan siitä puhunutkaan. Hyi.
Höh, ajattelin että työnkuva olisi olla mitattavana. Siis vaikka verenpainetta, aivotoimintaa, unirytmiä...
Vierailija kirjoitti:
Höh, ajattelin että työnkuva olisi olla mitattavana. Siis vaikka verenpainetta, aivotoimintaa, unirytmiä...
Tai pituutta! Tai painoa!
Jaaaa, no mä olen ollut tuollaisessa työssä jo 20 vuotta. Viivan alle pitää jäädä enemmän plussaa kuin mitä (minun) kuluihin menee ja se on ihan ok. Jopa minä lyhyellä matikalla ymmärrän tuon verran liiketoiminnasta ja taloudesta.
Mikrojohtaminen ja kyttääminen on todettu huonosti toimivaksi johtamistavaksi.
Stressaisin niin, että se söisi kaiken työtehon.