Kesäkausi alkaa. Mitä suunnitelmia/tavoitteita?
Mulla ainakin kerätä tänä vuonna vähän enemmän villivihanneksia ja sieniä.
Kommentit (12)
En ota moisesta stressiä enkä aseta tavoitteita.Kesän jälkeen voi sitten katsoa mitä sai aikaiseksi.
Paljon marjoja ja sieniä pakkaseen. Rentoutumista, uimista, saunomista, luonnossa liikkumista. Pieniä reissuja Suomen sisällä, ehkä käynti tallinnassa
Ajattelin yrittää löytää jonkun kesäheilan :) Enpä ole sitten 10 vuoteen kokeillutkaan, jännittävää!
Mennä lintsiin. Sekä itsarin vaikka myös.
Jaahas, hellehullut taas paikalla. Kesään vielä ainakin 3kk. Kesä alkaa vasta juhannuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mennä lintsiin. Sekä itsarin vaikka myös.
Älä tee jälkimmäistä, varsinkaan tänä kesänä.
Suunnitelmissa viettää koko loma ulkomailla.
Tavoitteeni on tehdä mukavia asioita ilman suunnitelmia.
Pari ulkomaan matkaa on tiedossa, joista toiseen on jo lennot varattu. Lisäksi pitäisi ehtiä mökille, purjehtimaan, festareille ja vaikka mitä muuta kivaa.
Kohta pääsee puutarhatöihin, leikkaamaan pensaita ja hedelmäpuita. Sitten myöhemmin kylvämään ja hoitamaan niin kasvimaata kuin kasvihuonettakin. Toivottavasti myös satoa tulee kerättäväksi ja säilöttäväksi. Moottoripyöräily jäi viime kesänä vähiin, toivottavasti tästä kesästä tulee parempi. Itse matkustan vain moottoripyörän kyydissä, mutta haaveissa on nyt hankkia omaan käyttöön skootteri. Fillarointia, patikointia, yksi parin viikon ulkomaanmatka ja ehkä yksi lyhyempi lähimaissa (Viro, Latvia, Liettua tai Venäjä). Uimassa en käynyt viime kesänä kertaakaan, sekin asia toivottavasti korjaantuu tulevana kesänä. Mustikat ja puolukat olisi kiva itse poimia pakkaseen, myös mansikat pitää hankkia muualta, niitä ei kasva omassa puutarhassa. Loikoilua riippumatossa, dekkareita, boolia, grillaamista, pihapelejä, ystävien tapaamista. Monenlaista tekemistä olisi kuivilla keleillä, maalaamista, lakkaamista ja kalusteiden öljyämistä... Voi kun tulisi kunnon kesä ja kestäisi pitkään!
Jos nyt tarkenisi tulevana kesänä käydä uimassa. Viime kesänä jäi uiminen haaveeksi kun vesi oli niin kylmää. Eihän se vesi tietänkään paljoa lämpene kun ilmatkin oli kylmät ja satoi kuin syksyllä.