Raskaus, yhteenmuutto ja taloudelliset asiat
Hei!
Tarvitsisin apua ja neuvoja tähän tilanteeseen.
Olen 31-vuotias nainen ja rakaustesti näytti tässä viikon sisällä plussaa. Neuvolassa olen jo ehtinyt käydä pikaisesti vähän juttelemassa ja tilanne on se, että vaikka olemme tunteneet miehen kanssa vasta nelisen kuukautta, olemme yhtä mieltä siitä, että raskautta jatketaan. Raskautumiseni oli hieman yllättävä, mutta olen kovin iloinen tästä, koska raskautumiseni ei ollut mikään itsestäänselvyys terveydentilani vuoksi. Raskaus tulee olemaan riskiraskaus, mutta lääkäri jo ehti rauhoitella, että minun pitäisi nyt vaan ottaa rauhallisesti ja lopettaa asiasta liikaa huolehtiminen.
Tilanteesta mutkikkaan tekeekin se, että opiskelen tällä hetkellä. Miehellä on firma ja tuloja on sen verran, etten tule saamaan penniäkään mitään tukia siinä vaiheessa, kun muutamme yhteen (näin oli mies tässä juuri laskeskellut). Kuitenkin hän haluaisi muuttaa kanssani yhteen pian, mutta tahtoisi, että menisin kesäksi töihin. Perussairauteni ja opintojeni suhteen tiedän, että kesä menee pitkälti niihin liittyen ja tilanne terveyteni kanssa tulee mutkistumaan, joten en ainakaa yli 6 tuntista päivää pysty mitenkään tekemään. Tilanne ahdistaa minua vietävästi ja koen tilanteen painostavana. Minua huolettaa erityisesti oma terveyteni ja tulevan lapsen terveys. Mietin, että jos muuttaisimme vasta ensi syksynä yhteen, niin voisin tuon kesän ottaa rauhassa ja keskittyä vielä tähän vointiin ja opintoasioihin. Miltä kuulostaa?
Ymmärrän, että mies haluaa minunkin osallistuvan taloudellisiin menoihin, mutta tässä tilanteessa minusta tuntuu, ettei minulla ole voimia ja jaksamista tehdä enempää. Aion neuvolassa ottaa puheeksi tämänkin asian ja kysyä myös lääkäriltäni, mitä mieltä hän on. Minusta on kamalaa, jos asun saman katon alla mieheni kanssa ja saisin jatkuvasti kuulla valitusta siitä, miten paljon minuun ja tulevaan lapseen palaa rahaa.