Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIERTOKIRJEET! Muistatteko? Vieläkö niitä on?

Postilla oli hommia
23.03.2018 |

Muistatteko kun vielä 80-luvulla tutulta tuli kirje, jossa pyydettiin lähettämään tutulle suklaalevy ja lähettämään samanlainen pyyntö kirjeitse seitsemälle muulle tutulle?

Jatkamalla ketjukirjettä sait seitsemän suklaalevyä yhden lähettämäsi tilalle. Ketjukirjeen katkaisijaa taas uhattiin huonolla onnella. :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun muistutit :)

Oi niitä aikoja...

Vierailija
2/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat hölmöt lähtevät mukaan nykyajan (pyramidi)huijauksiin.

Itse opin lapsena kerrasta kun isäni selitti mitä pyramidihuijaus tarkoittaa kun olin lähtemässä tuollaiseen juttuun mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opin lapsena kerrasta kun isäni selitti mitä pyramidihuijaus tarkoittaa kun olin lähtemässä tuollaiseen juttuun mukaan.

No mitä pahaa siinä on, että saa seitsemän levyä suklaata. Mun mielestä siinä on vain HYVÄÄ! Slurps!

Vierailija
4/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Ensin läheteltiin kortteja, sitten suklaalevyjä, viimesimpänä lähetettiin sukkia. Jos katkaset ketjun, siitä seuraa 7 vuoden epäonni. Ilmankos mun elämä on on ollut melko ankeeta:)

Vierailija
5/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. En koskaan lähtenyt mukaan noihin, vaikka kaverit niitä joskus laittoi. Tuntui jotenkin turhalta ja tyhmältä.

Vierailija
6/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojo-mimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä pahaa siinä on, että saa seitsemän levyä suklaata. Mun mielestä siinä on vain HYVÄÄ! Slurps!

Heh. Harvoin niitä kukaan lähetteli. Joku hyväuskonen reppana saattoi lähettää, eikä varmasti saanut suklaita takaisin.

Vierailija
7/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikohan kukaan noista sitä seitsemää suklaalevyä. :D Epäilen. Tuskin monikaan jaksoi osallistua noihin.

Vierailija
8/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me mitään suklaata lähetetty, pelkkiä kirjeitä vain. Mutta aika harmitonta hupiahan tuo oli nykyisiin verrattuna.

Vierailija
9/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojo-mimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Tiedätkö sinä mitä pyramidipeli tarkoittaa? Onko se hyvä vai huono juttu?

Vierailija
10/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jojo-mimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Ainakin mun miesystävän kohdalla Wincapita oli ihan sikahyvä juttu! Ollaan niillä rahoilla ostettu asunto ja matkusteltu. :)

Vierailija
11/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi laittaa noida edelleen facebookissa, tosin suklaalevyn sijaan nykyään palkkiona on rakkautta ja onnea. Hyi helevetti.

Vierailija
12/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin niitä. Minulla oli kyllä paljon kirjeenvaihtokavereita, mutta nuo koin pakottamiseksi. " jos et tee näin, niin muille tulee paha mieli",. Yäk.

Vierailija
13/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän USKALSI ottaa riskin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jojo-mimmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Ainakin mun miesystävän kohdalla Wincapita oli ihan sikahyvä juttu! Ollaan niillä rahoilla ostettu asunto ja matkusteltu. :)

Kun lehdistä lukee mitä Wincapitaoikeudenkäynneissä on huijareille käynyt niin saanen sanoa etten ihan kuule usko. :)

Vierailija
14/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain usein kiertokirjeitä kavereilta. En jatkanut ikinä, koska vanhemmat opetti niiden olevan laittomia. Vaikka kuinka olis harmittoman oloisia, silti pienikin "uhkaus" tai vihjaisu jotain pahaa tapahtuvan oli riittävä peruste laittomuudelle. Paikallislehdessä taisi olla kerran poliisin kirjoituskin aiheesta. En jatkaisi edelleenkään, vaikka saisin ketjukirjeen. Hyvin omatunnoin heittäisin kirjeen roskiin.

Vierailija
15/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Tuli niitä silloin tällöin, enimmäkseen sellaisilta joiden kanssa en oikeastaan edes ollut tekemisissä. Lähetin kerran yhden lyijytäytekynän ja muistaakseni sain itsekin peräti yhden (!). Taisi olla ainoa kerta kun jatkoin ketjua enkä lopettanut.

Vierailija
16/23 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se oli 80-luvulla kun lähetettiin kirjeitä?

Swappaus?

Vierailija
17/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalevy pitäisi määritellä, ei ole oikein, että lähetän hienoa Lidth-suklaata ja saan tilalle jotain maitosuklaamössöä.

Vierailija
18/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nimettömän kiertokirjeen 90 - luvulla.

Siinä ei mitään lahjaa ollut. Uhattiin, että minut ja kotini kirotaan, jos en lähetä sitä 20 henkilölle edelleen. En lähettänyt tietenkään

Uskokaa tai älkää, puoli vuotta sen jälkeen elämäni alkoi mennä alamäkeä ja on jatkunut edelleen.

Vierailija
19/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan. Tuli niitä silloin tällöin, enimmäkseen sellaisilta joiden kanssa en oikeastaan edes ollut tekemisissä. Lähetin kerran yhden lyijytäytekynän ja muistaakseni sain itsekin peräti yhden (!). Taisi olla ainoa kerta kun jatkoin ketjua enkä lopettanut.

Jos yhtään uhkauskirjettä vielä tulee, vien sen poliisille.

Vierailija
20/23 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ketjukirjeet, mutta mitään lahjoja niissä ei tainnut olla mitä meille tuli.

Tuo huonolla onnella uhkailu on tainnut siirtyä someen (tykkää/kopioi... tai muuten), kun lapset ei varmaan enää niin paljon lähettele paperipostia.