Pitkät työmatkat
Mites teillä, joilla puolisot reissaa paljon työsnä vuoksi... Kuinka perhe-elämän pyörittäminen sujuu työmatkojen aikana? Erityisesti kysymys koskee kotiäitejä ja heitä, joilla on alle kouluikäisiä lapsia. Ulkosuomalaisina sukulaisia ei ole niin helposti apuna tarpeen vaatiessa. Turvaudutteko muuhun apuvoimaan vai meneekö homma ihan kivasti itsekseen. Entä reagoivatko lapsenne puolison pidempiin poissaoloihin?
Mun puoliso on hirveän osallistuva ja mulla hänen kahden viikon poissaolo tuntui yllättävän raskaalta. Hienosti se toki meni, mutta jotenki nonstop äitiys oli uuvuttavaa. Kyllä minä ainakin kaipasin pulisoani siihen vierelle jakamaan arkea, vaikka yleensä hänen kotona vietetty aika on toki meidän kaikkien yhteistä aika eikä niin, että hän olisi missään " lapsenvahtivuorossa" . Yhdessä touhutaan ja nauretaan. Meidän muksu vajaa 5kk reagoi isänsä poissaoloon niin, että iltaisin ei viereen kelpaa enää mikään muu kuin äiti. Isän eri passannut tulla ensimmäisinä päivinä edes vaippaa vaihtamaan. Lapsi on aiemminkin vierastanut, mutta ei toki meitä vanhempia. Tiedän, että ei ole kovinkaan tavanomaista että lapsi alkaa vierastamaan jo 4kk iässä.
Kommentit (2)
Voin vakuuttaa etta et varmasti ymmarra millaista on olla yksinhuoltaja :-) :-)
Rascal:
Meilla mies matkustaa kerran pari vuodessa on poissa pari viikkoa kerralla. Mina olen myos toissa, ja meilla on au pair. ...Ainakin ymmartaa miten rankkaa on olla yksinhuoltaja...
Meilla mies matkustaa kerran pari vuodessa on poissa pari viikkoa kerralla. Mina olen myos toissa, ja meilla on au pair. Kylla sen huomaa etta arjen pyorittaminen on paljon raskaampaa yksin ollessa, ei siina juuri vapaata hetkea saa, kun yrittaa viela sen toisen vanhemman poissaoloa kompensoida olemalla itse lasna mahd paljon. Meilla tytar (nyt 3 ja 1/2 v) ei ole kauheasti reagoinut isan poissaoloon muuten kuin etta ikava on ollut ja puhelin iltaisin kovassa kaytossa. Kun isa tulee takaisin, tytto " omii" hanet vahaksi aikaa, eika aiti kelpaa enaa mihinkaan, eli siina kiitos vaivannaosta :-)... Meilla myos isa on todella osallistuvaa laatua joka myos tekee paljon toita kotoa kasin, eli on normaalisti paljon lasna, ehka se tekee erot viela raskaammiksi. Eniten minua rasittaa se totaalisuus jolla on kaikesta vastuussa. Ainakin ymmartaa miten rankkaa on olla yksinhuoltaja...