Mistä syistä lääkäri voi kieltäytyä ottamasta vastaanotolle?
Aikaisemmin täällä oli henkilö joka kertoi karsivansa potilaat nimen perusteella. Mitä muita syitä on?
Kommentit (21)
Yksityislääkäri. Julkisella puolella ei voi kieltäytyä ottamasta vastaan potilasta.
Yksityislääkäri voi karsia asiakkaansa ihan miten haluaa sillä yrittäjällä on vapaus valita asiakkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin täällä oli henkilö joka kertoi karsivansa potilaat nimen perusteella. Mitä muita syitä on?
Yksityislääkäri hoitaa niitä ketä itse haluaa hoitaa.
Minua ei otettu vastaan kun mulla on Venäläinen sukunimi. Ja te vielä kampanjoitte rasismia vastaan? Haha.. olis vissiin pitänyt olla lähi itäläinen nimi, että olisin kelvannut..
"Yksityislääkärit hoitavat niitä, ketä haluavat hoitaa"... :D Just.
Siis ettei suostu hoitamaan vaikka Virtasia?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei otettu vastaan kun mulla on Venäläinen sukunimi. Ja te vielä kampanjoitte rasismia vastaan? Haha.. olis vissiin pitänyt olla lähi itäläinen nimi, että olisin kelvannut..
Mitä tarkemmin ottaen sanottiin kun kerrottiin ettei pääse lääkärille?
En suostu ottamaan potilaakseni exääni joka oli minulle kusipää
T: lääkäri
No meillä esim. yksi jo eläkkeelle jäänyt mutta edelleen töitä tekevä lääkäri joutui potilaan taholta syytetyksi, kun oli määrännyt hänelle liian kalliit lääkkeet. Lääkäri maksoi satsin noita lääkkeitä potilaalle, mutta sanoi, että ikinä en sinua enää hoida. Eikä hoitanut.
No, aika moni lääkäri vissiin kieltäytyy hoitamasta päihdeongelmaisia/narkomaaneja. Nää nyt tulis mieleen, lukee jo siellä kuvauksessa, ettei määrää rauhottavia yms.
Ja ennenkaikkea, MIKSI ne tekee tuolla tavalla?
Kyllä julkisellakin voi kieltäytyä hoitamasta potilasta, potilas/lääkärisuhde voi vaarantua potilaastakin johtuen, ei pelkästään lääkäristä.
Potilas-lääkärisuhde, kieltäytyä hoitamasta potilasta, pää kiinni idiootti. Ketä kiinnostaa, jos käy lääkärissä kerran vuodessa? Kuka siellä on hoitava lääkäri, kunhan ei oo täys tunari. Niin, miten joku potilas voi herättää noin vahvat antipatiat.
Terveyskeskuslääkärinkään ei tarvitse hoitaa potilasta, tai hänet voi siirtää kollegalle, jos potilas on tuttu jostain, joka yhteys aiheuttaisi noloja tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä sukunimeä Venäläinen, vaan vaihda nimeksesi esimerkiksi Kettunen.
Kun olin lääkärifirman puhelinvaihteessa töissä, oli joitain lääkäreitä, joille tietyt ihmiset eivät voineet jättää soittopyyntöjä tai soittaa soittoajalla. Kyse oli joko vainoajista ja potilaista, jotka eivät olleet maksaneet laskujaan.
Eivät tietenkään voineet aikojakaan varata.
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuslääkärinkään ei tarvitse hoitaa potilasta, tai hänet voi siirtää kollegalle, jos potilas on tuttu jostain, joka yhteys aiheuttaisi noloja tilanteita.
Niin mutta tuo on vähän toinen asia kun kieltäytyä potilaan nimen perusteella.
Yksityislääkäri? Päivystyslääkäri? Tk-lääkäri?
Tarkenna.