Taas kerran olen päätymässä vain pumppaamaan maitoa imetyksen sijaan
Opeteltu on vieripolilla ja neuvolassa, mutta imetys ei onnistu rintakumien kanssakaan. Rinnat pakkautuu ja on pakko lypsää enimmät pois.
Siis miten se lapsi voi napata otteen niin että oikeasti saisi sitä maitoa? Kumpikaan lapsista ei ole tisseistä saanut irtoamaan pisaraakaan. Sen sijaan pumpulle heruu kyllä sen puoli vuotta niin että lähes täysin oma maito käytössä.
Kommentit (7)
Onko sun lapset ollu pienikokoisia syntyessään?
Onhan vauvojen suut tarkastettu? Meillä imetyshaasteet johtuivat kireästä huuli- ja kielijänteestä. Vasta toisen kohdala asia tajuttiin, mutta kyllä asia oli havaittavissa esikoisellakin, kun suu tarkastettiin sitten vanhempana. Voi kun hänenkin kohdalla asia olisi huomattu aiemmin.
Voimia sinulle! Minulla oli ihan sama ongelma (vain 1 lapsi). Kaikkeni tein, mutta lapsi ei 1 kk aikana oppinut rintaa imemään. Imetin 1,5 h kerrallaan ja lapsi sai 40 g parhaimmillaan. Miehen palatessa isyyslomalta oli valittava joko korvike ja nänni suussa nukkuminen tai äidinmaito pullosta, molempiin ei aika riittänyt. Lypsymaidolla puolivuotiaaksi. Kova oli homma (heruin todella huonosti lypsykoneellekin, vaikka se oli sairaalatasoa, vauvan nukkuessa lypsin 1,5 h joka syötön jälkeen, enimmillään 8 krt/vrk), mutta olen onnellinen, että pystyin tarjoamaan lapselleni äidinmaitoa edes sen ajan, vaikkakin väline oli luonnollisesti fanaatikkojen mielestä väärä.
Eihän sillä ole väliä mistä sitä syö. Tärkeämpää mitä syö. Hienoa että jaksat viitsit pumpata maitoa.
Omani joi pumpattua/ korviketta ekat kuukaudet. Nyt kohta 10kk ja tissistä syö.
Apinaa koijataan, apinaa pumpataan...
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä ole väliä mistä sitä syö. Tärkeämpää mitä syö. Hienoa että jaksat viitsit pumpata maitoa.
Omani joi pumpattua/ korviketta ekat kuukaudet. Nyt kohta 10kk ja tissistä syö.
Eikö se satu kun tissistä haukkaa?
Mitä haittaa siitä on? Mä hoidin koko imetysajan noin, kun lapsi ei oppinut imemään. Synnärillä syötettiin siihen aikaan pullolla aika herkästi, meilläkin kävi niin. Sen jälkeen ei kelvannut kuin pullo. Samaa maitoa se on pullostakin, ja lapsen voi pitää siinä rinnalla lähellä pullolla ruokkiessakin.
En näe ongelmaa. Lapsi on terve ja pian täysi-ikäinen