Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uutisoidaanko nykyään onnettomuuksista herkemmin kuin 12 vuotta sitten?

Vierailija
19.03.2018 |

Esimerkiksi silloin minä olin 11 vuotias ja jäin kevytmoottoripyörän alle, niin ei siitä kyllä kohistu mitään edes paikallislehdessä (mikä on hyvä)

Miksi nykyään on pakko nostaa otsikoihin kaikki pienetkin kolarit ja tönäisyt? Nykyään se on mässäilyn aihe?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Nykyään ihmisten täytyy saada mässäillä onnettomuuksilla. Vielä parempi jos joku kuolee niissä. Enemmän lukijoita sillä saa.

Vierailija
2/10 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti uutisoidaan ihan kaikesta ja heti. Nykyään on viihdeuutisiakin ihan jokaisesta turhasta visailuohjelmasta, ei ennen ollut mitään klikkihuorausotsikoita ohjelmista tyyliin Haluatko miljonääriksi, Onnenpyörä, Napakymppi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tahtoisin kyllä tietää kuka se jätkä oli.

Muistan miten paniikissa se oli itse tapahtuneesta ja oli yrittänyt pyytää anteeksi (mä en niinkään ollut paniikissa, shokissa kivusta vain) tahtoisin kertoa että halusin jo silloin sanoa että saat anteeksi. :/ ap

Vierailija
4/10 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei tarvinnut miettiä klikkauksia, nykyisin pitää. Kuvittele millainen kohu tulisi jos nyt tuosta tapahtumasta tehtäisiin uutinen.

Vierailija
5/10 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mikä ihmetyttää on katoamisilmoitukset iltalehdissä. Jos joku penska on ollut muutaman tunnin kateissa, on naaman kuva iltalehdissä. Ja 99% kaikista katoamisista penska on vain ollut kaverin luona, eikä ole siitä vanhemmilleen kertonut.

Vierailija
6/10 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikoina uutismediat oli yle ja hesari. Nyt taas iltalehti ja vauvapalsta. Ilmankos on nykyään uutisointi vähän erilaista.

Vierailija
7/10 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei tarvinnut miettiä klikkauksia, nykyisin pitää. Kuvittele millainen kohu tulisi jos nyt tuosta tapahtumasta tehtäisiin uutinen.

No se jätkä olisi somelynkattu... ihan hyvä ettei ollut näitä silloin. Ap

Vierailija
8/10 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti ja some-kulttuuri on muuttanut uutisointia. Enää ei ole tarkoitus levittää informaatiota vaan tehdä mahdollisimman paljon otsikoita joita ihmiset klikkailevat.

Vierailija
9/10 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tahtoisin kyllä tietää kuka se jätkä oli.

Muistan miten paniikissa se oli itse tapahtuneesta ja oli yrittänyt pyytää anteeksi (mä en niinkään ollut paniikissa, shokissa kivusta vain) tahtoisin kertoa että halusin jo silloin sanoa että saat anteeksi. :/ ap

miksi ihmeessä tahdot? Sairasta!

Vierailija
10/10 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään myös tapahtuu vähemmän joten pienemmät asiat uutisoidaan.

Toinen on suomeen hiljalleen levinnyt pelon kauppiaat -efekti. Lehdet repivät pelottelevia lööppejä jotta saavat itseään myytyä, samalla lisäävät turvattomuuden tunnetta jolloin voivat taas myydä sopivilla aiheilla.