Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään tyttöjä/naisia

Vierailija
18.03.2018 |

Eli minulla on tällainen ongelma, pelkään tai jännitän minulle tuntemattomien tyttöjen tai naisten seurassa tai jos samassa tilassa, esim. yksi päivä kävin apteekissa ja siellä oli joku about 20v tyttö jonottamassa kassalle, en tuntenut tätä ja minulle tuli pelkotila enkä uskaltanut tehdä mitään eli katsoa hyllystä sitä mitä olin hakemassa koska pelkäsin että hän katsoo minua. Odotin siis että hän lähtee pois jolloin uskalsin olla normaalisti. Ja tämä koskee kaikkia tuntemattomia about 10-40 vuotiaita, kyllä ihan 10-vuotiaatkin pelottaa minua. Esim. kaupassa jos olen kassalla jonossa ja siinä on tämän ikäisiä tyttöjä jonossa edellä tai takana minua rupeaa pelottaa/jännittämään/ahdistamaan tilanne. Sama jos siinä tilanteessa olisi vaikka 30-kymppinen nainen niin sama pelko.

Minulla on mt-ongelmia eli masennusta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ahdistusta jne. voi olla muutakin tiedä sitä. Ja olen siis 32-vuotias mies. Noista 10-vuotiaiden pelkäämisestä niin olen jotain yrittänyt pähkäillä kun muistelen että sen ikäisenä alkoi tytöt kiinnostaa jollain tasolla mutta samalla aloin pelkään niitä mikä on jatkunut tähän päivään saakka, olen siis täysin kokematon mutta miksi noi 10-vuotiaat pelottaa vielä vaikka ei ne minua enää kiinnostaa eikä pidäkkään, onko se pelko sitten vain jäänny päälle? Tämä pelko siis koskee jotenkin sitä ikäryhmää josta olen ollut/olen kiinnostunut niinkuin poika/mies on vastakkaisesta sukupuolesta. Ei tietenkään enää noi alaikäiset kiinnosta mutta jos on 32 niin siitä +-10 vuotta tulee noin 20-40 vuotiaat, yli 40-vuotiaat ei aiheuta pelkoa tai paniikkia.

Ne jotka tunnen siis ei aiheuta yhtä pahoja pelkoja/jännitystä mutta saattavat kyllä kanssa tehdä tätä, asiakaspalvelutilanteet ehkä hiukan jännittävät mutta eivät paljoa. Pahimpia ovat just nämä muut tilanteet, vaikka baarit niin jos sinne menee niin siellä on 20-40 vuotiaita niin apua, pitää olla mahdollisimman näkymätön etteivät ne huomaa.

Jos joku sai selkoa tästä niin onnittelut, täytyi johonkin tämä saada kirjoitettua vaikka ei tästä täällä nyt mitään hyötyä minulle ole :D

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa. Esim jos kassalla on nuori viehättävä nainen niin saan lähes paniikkikohtauksen vuoroa odottaessani :() Yritän valita aina mieskassan mutta välillä voi käydä niin että olet latonut kaikki tavarasi jo hihnalle ja mieskassa lähtee tauolle ja tilalle tulee nuori hottis ja et pääse enää pakoon.

Vierailija
2/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli trolli tai ei, äkkiä hakemaan lääkäriin hakemaan terapialähetettä. Ahdistus, saati pelot ei yksin nappejä syömällä lähde pois.

Ymmärsin tuon itsekin vasta myöhemmällä iällä mutta nyt erittäin tyytyväisenä terapiassa käyvä.

M41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli trolli tai ei, äkkiä hakemaan lääkäriin hakemaan terapialähetettä. Ahdistus, saati pelot ei yksin nappejä syömällä lähde pois.

Ymmärsin tuon itsekin vasta myöhemmällä iällä mutta nyt erittäin tyytyväisenä terapiassa käyvä.

M41

En ole trolli ja olen käynnyt terapiassa, tosin jo 13 vuotta eri jaksoissa ja siis kunnallisessa. Mutta enpä tiedä kun ahdistukset on vähän pahentuneetkin et ei taida toimia.

Vierailija
4/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä on syytäkin pelätä, mielestäni se on ihan tervettä.

Vierailija
5/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

En ole trolli ja olen käynnyt terapiassa, tosin jo 13 vuotta eri jaksoissa ja siis kunnallisessa. Mutta enpä tiedä kun ahdistukset on vähän pahentuneetkin et ei taida toimia.

En todellakaan ole spesialisti mutta eri suuntauksen terapia tai eri terapeutti? Kävin aikanaan tutustumassa muutamaan ja vasta nykyisen kanssa synkkaa niin hyvin että 45 min menee että molemmat taivastelee kun aika meni äkkiä.

Ironisesti ehdotan että etsit naisterapeutin, mieluummin noin 4-kymppisen. Itse nikottelisin puhua "mummulleni". Nuoremmat taas eivät ole ehtineet olla riittävästi alalla.

M41

Vierailija
6/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M41

En todellakaan ole spesialisti mutta eri suuntauksen terapia tai eri terapeutti? Kävin aikanaan tutustumassa muutamaan ja vasta nykyisen kanssa synkkaa niin hyvin että 45 min menee että molemmat taivastelee kun aika meni äkkiä.

Ironisesti ehdotan että etsit naisterapeutin, mieluummin noin 4-kymppisen. Itse nikottelisin puhua "mummulleni". Nuoremmat taas eivät ole ehtineet olla riittävästi alalla.

M41

No tämä kunnallinen on ilmainen eli tähän minulla on varaa, psykoterapiaa en ole kokeillut ja sekin maksaa jonkin verran mihin tällä hetkellä ei ole varaa. Ja minulla on ollut kokoajan naisterapeutteja mutta eipä sitä muuten varmaankaan voi valita kuka on terapeuttina?

Vierailija
7/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä kunnallinen on ilmainen eli tähän minulla on varaa, psykoterapiaa en ole kokeillut ja sekin maksaa jonkin verran mihin tällä hetkellä ei ole varaa. Ja minulla on ollut kokoajan naisterapeutteja mutta eipä sitä muuten varmaankaan voi valita kuka on terapeuttina?

:-( Kelan korvauksen jälkeen minulle jää maksettavaa n. 35e / 45min. Ymmärrän että on iso raha jos ei täyspäiväisesti ole töissä. Minulla ei kunnallisesta puolesta ole juurikaan tietoa, aluksi 3kk kävin TK:ssa että sain psykiatrin lähetteen terapiaan ja sitten itse etsiä mukava terapeutti.

Muuta en osaa sanoa kuin että kysyä muita vaihtoehtoja? Oletko pohtinut mikä pelko sinulla tulee em. henkilöiden lähellä, jonka takia ahdistaa ja mitä siitä pelosta seuraa? Oletteko näitä käsitelleet kunnallisella?

M41

Vierailija
8/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:-( Kelan korvauksen jälkeen minulle jää maksettavaa n. 35e / 45min. Ymmärrän että on iso raha jos ei täyspäiväisesti ole töissä. Minulla ei kunnallisesta puolesta ole juurikaan tietoa, aluksi 3kk kävin TK:ssa että sain psykiatrin lähetteen terapiaan ja sitten itse etsiä mukava terapeutti.

Muuta en osaa sanoa kuin että kysyä muita vaihtoehtoja? Oletko pohtinut mikä pelko sinulla tulee em. henkilöiden lähellä, jonka takia ahdistaa ja mitä siitä pelosta seuraa? Oletteko näitä käsitelleet kunnallisella?

M41

Tällä hetkellä tuo 35e minulle on iso raha kunnes on parempi tilanne.

No ehkä yksi syy voisi olla kun itsetuntoni on täysin romuna että se on se klassinen "mitä muut minusta ajattelee" pelko tai etten pilaa mahdollisuuksiani vastakkaiseen sukupuoleen joten pelkään sitä tosin näissä ei ole mitään järkeä noiden alaikäisten tyttöjen kohdalla jne. En tiedä, olen sekaisin kuin seinäkello.

Ja on tästä joskus kai puhuttu terapiassa mutta koska olen huonomuistinen niin yleensä en muista puhua siitä mistä pitäisi, ääh, aivot jumittaa tästäkin :D Hyvin menee :D

Vierailija
9/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä tuo 35e minulle on iso raha kunnes on parempi tilanne.

No ehkä yksi syy voisi olla kun itsetuntoni on täysin romuna että se on se klassinen "mitä muut minusta ajattelee" pelko tai etten pilaa mahdollisuuksiani vastakkaiseen sukupuoleen joten pelkään sitä tosin näissä ei ole mitään järkeä noiden alaikäisten tyttöjen kohdalla jne. En tiedä, olen sekaisin kuin seinäkello.

Ja on tästä joskus kai puhuttu terapiassa mutta koska olen huonomuistinen niin yleensä en muista puhua siitä mistä pitäisi, ääh, aivot jumittaa tästäkin :D Hyvin menee :D

Koita ehdottomasti saada jostain kehitettyä rahaa yksilöterapiaan. Väsyneenä kaikki tuntuu pahalle ja vaikealle.

M41

Vierailija
10/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pitäisi takoa kalloonsa, että naisetkin ovat ihmisiä.

Ja lopettaa pakkomielle pillusta.

Vierailija
11/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla esimerkiksi vähän samalla tavalla pelottaa teini-ikäiset. Tytöt ehkä enemmän kuin pojat. Minua kiusattiin koulussa ja muistan sen miten tytöillä oli tapana selän takana ryhmässä arvostella ja kuiskutella ja vilkuilla ja minä ujona oleskelin yksin. Olen siis nainen 26v nyt. Ja toisaalta pelottaa myös lapset koska ne ovat usein arvaamattomia. 

Vierailija
12/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi etsiä joku harrastustyyppinen paikka tai naisvaltainen työpaikka jossa joutuisit ihan väkisin tekemään yhdessä ja yhteistyössä asioita ennalta tuntemattomien naisten kanssa.

Vierailija
13/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitäisi takoa kalloonsa, että naisetkin ovat ihmisiä.

Ja lopettaa pakkomielle pillusta.

Ihmisiähän ne on kyllä minä sen tiedän mutta jotenkin ne vaan sitten näissä eri tilanteissa muuttuvat pelottaviksi. Enkä minä mielestäni omaa mitään "pakkomiellettä pillusta" jos ymmärsin mitä tarkoitit et näen naiset pelkkinä pilluina, tätäkö tarkoitit?

Vierailija
14/17 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi etsiä joku harrastustyyppinen paikka tai naisvaltainen työpaikka jossa joutuisit ihan väkisin tekemään yhdessä ja yhteistyössä asioita ennalta tuntemattomien naisten kanssa.

No harrastuksia ei minulla ole muutakuin liikkuminen luonnossa, metsässä naisia nyt ei tahdo näkyä :D Ja itseasiassa olen ollit naisvaltaisilla aloilla töissä ja tehnyt naisten kanssa hommia, niissä ei siis ongelmaa muutakuin alkuun ujostellu heitä. Mutta jos näistä töistä menee sitten vaikka kauppaan ja sitten vaikka jonottaan tuntematon nainen edellä tai takana jonossa niin pelko/jännitys päälle ja yrittää olla ettei kiinnittäisi huomiota minuun.

Vierailija
15/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihan hyvin voinut itse kirjoittaa aloituksen, ihan samat tuntemukset ja mt-taustat itsellänikin oli pari vuotta sitten sillä erotuksella että minä olen nainen ja pelkäsin poikia/miehiä. Eipä tarvittu mitään dramaattista tapahtumaa taustalle, pelko ja ujous vain kasvoivat kasvamistaan ala-asteelta asti ja jatkuivat jonnekin +24v paikkeille. En kai vain ollut tarpeeksi tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa ja vieraannuin miehistä ihan kuin olisivat jotakin eri rotua. Opiskelemaan pääsy helpotti tilannetta jonkin verran kun luokalla olikin mukavia miehiä joiden käytös oli ihan normaalia ja rauhallista, kuten luokan naisillakin. Nykyäänkin miehet arastuttaa, mutta pystyn jo käyttäytymään ihan normaalisti eikä hiki pukkaa pintaan. Tsemppiä aloittajalle, neuvoja en osaa antaa mutta toivon että asiat kääntyvät sinulle parhain päin.

Vierailija
16/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Me too' on näköjään alkanut jo tuottamaan 'satoa'...

Vierailija
17/17 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Me too' on näköjään alkanut jo tuottamaan 'satoa'...

Mitä tarkoitat?