Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jehovan todistajista

Vierailija
16.03.2018 |

Täällä oli aiempi keskustelu, mutta se olikin poistettu. Käsitteli siis Jehovan todistajien oikeuskomiteoita. Jos asioista keskustellaan sivistyneesti, ketään henkilöä syyllistämättä, ei sen pitäisi rikkoa sääntöjä saati lakia? Tarkoitus on tuoda esiin niitä epäkohtia, joita kyseinen järjestö on aiheuttanut ja aiheuttaa, ja sen (pitäisi) olla laillista vapaassa valtiossa. Katsotaan miten pitkään tämä keskustelu säilyy täällä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokaa myös esille hyviä puolia. Itse voin aloittaa. En ole jehovan todistaja mutta isovanhempani ovat. Ei ole päivääkään ettei joku seurakuntalainen kävisi heitä moikkaamassa ja huolehtimassa tarvitsevatko apua tai ihan vaan rupattelemassa hetken. Huolehtivat ja auttavat toisiaan. Minä, sisarukseni ja äitini emme ole jehovan todistajia ja silti seurakuntalaiset moikkaa ja juttelee ihan normisti meille, kuten isovanhempani. En ymmärrä tätä jatkuvaa panettelemista. Joka säkistä löytyy mätä peruna kuuluu sanonta, mutta ei koko säkkiä tarvitse sen yhden tähden tuhota.

Vierailija
2/5 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolestuttaa se, että jopa rikoksia halutaan käsitellä vain omassa piirissä eikä ilmoittaa poliisille. Pahimmillaan se on sitä, että lapsen seksuaalista kaltoinkohtelua ei ilmoiteta poliisille, lasta ei viedä lääkäriin ja terapeutille ja tekijä jää ilman rangaistusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokaa myös esille hyviä puolia. Itse voin aloittaa. En ole jehovan todistaja mutta isovanhempani ovat. Ei ole päivääkään ettei joku seurakuntalainen kävisi heitä moikkaamassa ja huolehtimassa tarvitsevatko apua tai ihan vaan rupattelemassa hetken. Huolehtivat ja auttavat toisiaan. Minä, sisarukseni ja äitini emme ole jehovan todistajia ja silti seurakuntalaiset moikkaa ja juttelee ihan normisti meille, kuten isovanhempani. En ymmärrä tätä jatkuvaa panettelemista. Joka säkistä löytyy mätä peruna kuuluu sanonta, mutta ei koko säkkiä tarvitse sen yhden tähden tuhota.

Yksittäiset Jehovan todistajat ovat varmasti mukavia ihmisiä, sitä en kiellä. Itselläni on ollut Jehovan todistajia mökkinaapureina, kutsuttiin heidät kerran pihallemme syömään ja he tulivat. Puhuttiin kaikenlaista ja myös vähän uskonnosta, he kertoivat minulle näkemyksiään ja minä puolestaan kerroin heille näkemyksiäni, mutta eivät yrittäneet tuputtaa missään vaiheessa.

Mitä tulee heidän liikkeessään vallitseviin ongelmiin, niin tavallisten Jehovan todistajien on vaikea puuttuua niihin täältä Suomesta. Muutoksen pitäisi lähteä New Yorkista (vai missä se päämaja sijaitseekaan). Ikävä kyllä nämä herrat siellä taitavat käyttää valtaansa väärin, josta myös tavalliset Jehovan todistajat joutuvat toisinaan kärsimään.

Vierailija
4/5 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari Jehovan todistajaa. Molemmat ovat määrätietoisia ja aika itsevarmoja ihmisiä.

He eivät juhli syntymäpäiväänsä, koska "jokainen päivä on syntymäpäivä", eivätkä vietä Joulua.

En voisi olla läheisenä ystävänä lahkouskovaisen kanssa, koska minusta heillä se usko määrittelee liian isoa osaa heidän elämässään.

Onhan Jehovaista ollut lehdissä, miten heidän sääntönsä ovat vahvat ja yhteisönsä tiukka.

Vierailija
5/5 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjältä tulee turvaan.Suomeen jehovantodistajia.

Palstalla trolleja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi