Suosittele ihonhoitosarjaa/-tuotteita
Iho pintakuiva ja herkkä, mutta epäpuhtauksia tulee herkästi leukaan. Kaipaisin suosituksia sarjasta/ tuotteista, jotka olisivat mahdollisimman luonnonmukaisia, hajusteettomia ja helposti saatavilla.
Kommentit (18)
Siirry luomuun. Iho ja keho ei saa siten tarpeettomia myrkkyjä. Luomukosmetiikkaa myydään jo nykyisin normimarketeissakin.
Luonnonmukaiset ovat usein aika vahvantuoksuisia. Johtuen niiden sisältämistä eteerisistä öljyistä ja muista kasviuutteista.
Hajusteetonta luonnonkosmetiikkaa ei valitettavasti taida olla, syystä joka on yllä kerrottu. Kokeile sen sijaan apteekin herkän ihon hoitosarjoja, niitä on eri merkeillä ja hintaluokissa? Esim. Vichy ja Louis Widmer.
Aco. Acon tutteita saa lähimmästä apteekista Ei sisällä hajusteita, ei aiheuta allergisia reagtioita ja kohtelee ihoa hellävaraisesti. Esim kasvojen puhdistusgeeli on kosteuttava ja sensitiivinen.
Madara ja/tai Natura Siberica. Molemmissa on tuoksua, mutta se on hyvin mieto. Iholle levitettynä häviää nopeasti. Hintakin on kohdallaan, Madara tosin vähän kalliimpi (muttei mitään omaisuuksia maksa). Ja todellakin toimivat, eli tekevät mitä pitääkin, eivätkä lupaa ihmeitä. Apteekkisarjoista Avéne tulee mieleen, jos on herkkä iho. Tuotteet tuoksuttomia, allergiatestattuja ja myös toimivia. Vähän kalliimpia ovat, mutta tosi riittoisia.
Käy kysymässä apteekista, mulle suositeltiin Acoa ja Avénea.
Laadukas kookosöljy hoitaa ja heleyttää pintakuivaa ihoa sekä ehkäisee epäpuhtauksia antibakteeristen ominaisuuksiensa ansiosta. Sitä voi käyttää myös meikinpoistoon sekä kuorintana, kun sekoittaa joukkoon sokeria.
Erisan, herkän ihon tuotteet ovat kyllä hyviä.
Onpas paljon kommentteja, kiitos!
Madaraa olen joitain tuotteita testannut, niissä ainakin oli mun iholle ja nenälle liuan voimakas tuoksu.
Mistä tota Natura Sibericaa löytyy?
Pitänee testata Acoa tai Avenea seuraavaksi.
Erisan tekee inhottavaa kalvoa mun iholla, eli ei ole mulle sopiva.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Erisan, herkän ihon tuotteet ovat kyllä hyviä.
Varmaan paksummalle nahalle ovatkin, mutta herkkäihoisille en kyllä suosittelisi.
Mun iho parantui epäpuhtauksista tällä sarjalla. Itsellä pintakuiva, mutta rasvoittuva iho. Välillä ihan akneakin.
https://eleven.fi/mario-badescu?gclid=EAIaIQobChMIi4KW_svw2QIVGoGyCh11C…
Epäpuhdas sekaihoni rauhottui apteekin La Roche-Posayn tuotteilla, etenkin Effaclar-sarja sopii jos on finnejä.
Apteekki ei kyllä ole paras ostospaikka herkkäihoiselle.
Vierailija kirjoitti:
Apteekki ei kyllä ole paras ostospaikka herkkäihoiselle.
Vinkkejä paremmista ostopaikoista ja tuotteista?
Kotimainen ekopharma. Hyvin siedettyä marjoihin pohjautuvaa luonnonkosmetiikkaa, niille jotka eivät tykkää yrttisistä tuoksuista kuten madarassa.
Clarins Instant Eye-Makeup Remover ja Nivea Creme Care Waterproof eye make-up remover.
Korres White Tea Cleansing Gel ja V 10 Plus Soothing Cleansing Milk.
Neutrogena Spot Proofing Smoothing Scrub ja Yon-Ka Exfoliant Clarifiant.
Filorga Meso-Mask ja Mossa Age Excellence Miracle Peel 5 Minutes Peeling Mask.
Lumene Puhdas kasvovesi ja La Roche-Posay Effaclar kasvovesi.
Yon-Ka Lotion Yon-Ka PS ja The Body Shop Mandarin Energising Face Mist.
Lumene Lähde hoitovesi.
Elizabeth Arden Advanced Ceramide Capsules Daily Youth Restoring Serum ja Lumene Lähde seerumi.
Biotherm Aqua-Gelée Autobronzante seerumi.
Bioeffect EGF Eye Serum ja Aurelia Revitalise & Brighten Eye Dew.
Aurelia Illuminate & Smooth Puff Redection Eye Cream ja Mossa Youth Defence Repair Restoring Eye Cream.
Madára Smart Antioxidants Fine Line Minimising Cream ja Nivea Cellular Perfect Skin Skin-Perfecting Fluid SPF 15.
Ultrasun SPF 30 kasvojen aurinkovoide.
Nivea Soft ja Bepanthen emulsiovoide.
Dr. Hauschka Regenerating Neck and Décolleté Cream.
Saan varmaan kivitystä, mutta tykkään yves rocherin tuotteista. Käytän päivittäiseen käyttöön tarkoitettua kuorinta - voidetta. Kerran viikkoon puhdustavaa naamiota ja punoittavalle iholle tarkoitettua kosteusvoidetta. Parhaat mitä olen kokeillut.