Kahvin kofeiini tekee minut hermostuneeksi ja neuroottiseksi mutta tuntuu ettei sen juomista pysty lopettamaan
Hirveä myrkky ja huume koko kahvi. Aamulla kun juo sitä se kuitenkin piristää mukavalla tavalla jonkin aikaa kunnes sen vaikutus kääntyy haitalliseksi. Pahimmillaan tekee erittäin hermostuneeksi. Pitäisi lopettaa kokonaan sen juominen kyllä.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
Ainakin ahdistuneisuudesta kärsiville suositellaan kofeiinijuomien lopettamista kokonaan.
Joo sama. Yritän juoda vaan aamupäivisin. Oon pieni ja herkkä monelle muullekin aineelle, esim. sokerille. Koukutun myös helposti, tietenkin. Pitäisi painua jonnekin smoothieretriitille.
Jos pidät mausta, niin vaihda kofeiinittomaan? Itse jouduin lopettamaan kaiken kofeiinin ahdistuksen ja siitä aiheutuvien fyysisten oireiden vuoksi. Nyt oon ollut jo 7 kuukautta ilman ja olo on kyllä paljon pirteämpi, vaikken mitään korvaavaa piristettä oo löytänyt. Välillä haen kofeiinittoman kahvin jostain kahvilasta, mutta muuten oon kyllä selvinnyt hyvin. Uskon, että lopettaminen voi tuntua vaikealta, mutta kyllä itselläni se, ettei ahdista kokoajan aivan helvetisti ja ettei sydän hakkaa 140 kertaa minuutissa, painaa vaakakupissa kahvin makua ja keinotekoista piristymistä enemmän :)
Vierailija kirjoitti:
Hirveä myrkky ja huume koko kahvi. Aamulla kun juo sitä se kuitenkin piristää mukavalla tavalla jonkin aikaa kunnes sen vaikutus kääntyy haitalliseksi. Pahimmillaan tekee erittäin hermostuneeksi. Pitäisi lopettaa kokonaan sen juominen kyllä.
Aloita päiväsi juomalla koivunmahlaa
Kahvi on yksi eniten riippuvuutta aiheuttavista aineista. Mulle tulee migreeni jos en juo kahvia yli vuorokauteen.
Siirry vähitellen teehen. Teessäkin on nykyään saatavilla monenlaisia makuja. Itse en olisi uskonut, että vaihdan kahvin teehen, mutta aika huomaamatta ja helposti se onnistui. Vihreä teekin selvästi auttaa aineenvaihduntaan ym.
Joo sama, oon huomannut, että mulle 3 kuppia päivässä on ihan maksimi. Aamukahvin tartten, mutta sen pitäs jäädä siihen.