200€ ruokaan kuussa, 2 lasta + 2 aikuista, mitä syödään? Ja pärjääkö?
Eli tilanne on se, että tässä kuussa on hieman vähemmän käytettävissä kuin muulloin, en tiedä paljonko meillä normaalisti menee ruokaan mutta arvioin 400-500/kk.
Nyt edullisia ruokia kiitos! Ja tietty jos terveellisiä vielä..
Kommentit (5)
Pärjää. Teet makaroonilaatikon, makkarakeiton, leivot sämpylöitä itse, Jauhoja jää niin teet itse pastaa, ei ole vaikeeta ja siihen tarvit munia ja jauhoja. Teet muutaman keiton ja pastaruuan-. Terveisin kokki.
Alapeukutuksia odotellessa, koska paska neuvo.
Tässä kuussa eli pariksi viikoksi ? 200e hyvin riittää
Keittoja ja puuroja. Ne on halpaa perusruokaa, ettekä kuole epäterveellisyyteen kuukaudessa. 3l hernekeittoa itse tehtynä maksaa 79snt. Puurot samaa luokkaa. Jos teet kastikkeita tai patoja, niin jatka niitä pavuilla ja linsseillä ja porkkanoilla. Tällöin yhdestä annoksesta syö useammalla aterialla.
No toi on kyllä tosi tiukka budjetti, alle seitsemällä eurolla päivässä ruuat neljälle, vaikka 2 onkin lapsia jotka saa ruokaa myös koulussa/päiväkodissa.
Mä oon viime päivät syönyt kaali-linssikeittoa ja se on kyllä erittäin edullista, terveellistä ja täyttävää. Ylipäänsä juurekset, kaali, pavut ja linssit olisi ne ainekset, joista rupeaisin arkiaterioita rakentamaan, jos olis noin tiukka budjetti. Ja puuroa aamuisin. Koettaisin säästää alkukuusta mahdollisimman paljon.
Jos pitää olla terveellistä ja halpaa, niin sitten menee kananmuna-kaurahiutale-banaani-hernekeitto-osastolle.