Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilinen dokumentti "Antibioottilainan loppu", katsoiko kukaan ? Mielipiteitä?

Vierailija
15.03.2018 |

Minun täytyy sanoa, että pelottaa :( Kärsin usein virtsiksistä ja sitten on vielä huoli lapsista, kuollaanko kohta täällä kuin kärpäset tavallisiin tulehduksiin ja flunssiin .

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssiin ei nytkään tehoa antibiootit, joten miksi niihin kuoltaisiin sen kummallisemmin?

Vierailija
2/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssiin ei nytkään tehoa antibiootit, joten miksi niihin kuoltaisiin sen kummallisemmin?

Entäs jälkitauteihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssiin ei nytkään tehoa antibiootit, joten miksi niihin kuoltaisiin sen kummallisemmin?[/quote

Ei niihin flunssiin kuollakaan, vaan mahdollisiin jälkitauteihin ! 

Vierailija
4/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista lampaille, jotka kuulevat asiasta nyt vasta ensimmäistä kertaa

Vierailija
5/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää ajattelemaan!  Minulla on juuri nyt pissatulehdus päällä ja miehellä taas hammas tulehtunut,  mitä kävisi jos emme olisi saaneet ab-kuureja? Minulta räjähtäisivat munuaiset ja mies saisi sydärin, kun tulehdus leviäisi...

Vierailija
6/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko karpalomehua joka päivä? Siis sitä oikeaa, ei sokerilla jatkettua. Sen pitäisi ehkäistä virtsatietulehduksia. Oliko vain jopa desi päivässä riittävä annos.

En kyllä haluaisi kuolla virtsatietulehdukseen, siinä varmaan tulehdus leviää munuaisiin ja munuaiset tuhoutuu ja sitten kuolo tulee, ellei tule sepsistä sitä ennen.

Vierailija
7/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jälkitauteihin?

Flunssa ei kanna mukanaan bakteereita (antibioottiresistenttejä tai ei), joilla se sua jälkitaudittaisi. Flunssavirukset itse voivat aiheuttaa niitä jälkitautejaan, kuten sydänlihaksen tulehduksen.

Vierailija
8/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ihan mielelläni poistuisin jonkin rajun infektion viemänä. Voisi sellainen väen vähennys muutenkin tehdä hyvää ihmiskunnalle. Eloon jäisi niitä, joilla on parhain vastustuskyky? Olisi toisaalta kiinnostavaa jäädä näkemään, olisiko tuloksena uusi, terveempi kansa, mutta tässä terveydentilassa olen varmaan ensimmäisten joukossa kuolemassa.

Vierailija
9/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Antibioottiresistenssiä voi verrata ilmastonmuutokseen"

No todellakin voi, molemmat huijausta. Uhkakuvien maalaaminen liittyy siihen että näillä halutaan tehdä bisnestä. Lääkefirmat ovat haluttomia kehittämään uusia mikrobilääkkeitä, koska niillä ei tehdä niin kovaa bisnestä. Toisaalta vanhatkin mikrobilääkkeet ovat yhä päteviä, niitäkin voi rotatoida, mutta tietystikin niistä on patentti mennyt, joten niitä ei kannata kovin innokkaasti tarjoilla.

Lääkefirmat haluavat luoda tilanteen, jossa antibiootit eivät vaikuta houkuttelevilta vaihtoehdoilta. Tehdään kalliimpia lääkkeitä, joilla ei mennä itse asian ytimeen, eli juurisyihin, infektioiden hoitamiseen. Lopulta kaikki on kuitenkin infektiota, niin diabetes kuin tenniskyynärpääkin, ja tuberkuloosi. Eri nimiä samalle asialle.

Vierailija
10/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistää ajattelemaan!  Minulla on juuri nyt pissatulehdus päällä ja miehellä taas hammas tulehtunut,  mitä kävisi jos emme olisi saaneet ab-kuureja? Minulta räjähtäisivat munuaiset ja mies saisi sydärin, kun tulehdus leviäisi...

Joku käy Intiassa tai Venäjällä ja tuo sellaiset bakteerikannat hampaaseesi tai virtsaputkeesi, johon mikään antibiootti ei toimi. Mitäs sitten?

Vierailija
11/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jälkitauteihin?

Flunssa ei kanna mukanaan bakteereita (antibioottiresistenttejä tai ei), joilla se sua jälkitaudittaisi. Flunssavirukset itse voivat aiheuttaa niitä jälkitautejaan, kuten sydänlihaksen tulehduksen.

Ei sitten tullut mieleen se, että flunssa heikentää immuunipuolustusta ja silloin ne bakteeritauditkin iskee helpommin?

Vierailija
12/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä dokumentissa, että aletaanko asioita tehdä sitten toisella tavalla? Sairastuneita eristetään, tulehtuneita osia (hammas, raaja) poistetaan herkemmin?

Ihmiset alkaisi miettiä seksikäyttäytymistään taas hyvin paljon tarkempaan, jos sukupuolitaudit ei olisi parannettavissa ja synnytys muuttuisi jännittävämmäksi tapahtumaksi. Seuraukset voisivat olla aika mielenkiintoisia.

Vierailija
13/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
14/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut, mutta kyllähän mua tuokin asia pelottaa. On yksi niistä syistä miksi olen päättänyt olla tekemättä lapsia. Ei ole mitään perusteita uskoa että elämä jatkuisi läheskään yhtä hyvänä kuin mitä se nyt on, enkä halua ottaa vastuuta siitä että lapseni joutuu elämään aikana jolloin koetaan suuri romahdus ja uuden pimeän ajan alku.

Vierailija
15/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Antibioottiresistenssiä voi verrata ilmastonmuutokseen"

No todellakin voi, molemmat huijausta. Uhkakuvien maalaaminen liittyy siihen että näillä halutaan tehdä bisnestä. Lääkefirmat ovat haluttomia kehittämään uusia mikrobilääkkeitä, koska niillä ei tehdä niin kovaa bisnestä. Toisaalta vanhatkin mikrobilääkkeet ovat yhä päteviä, niitäkin voi rotatoida, mutta tietystikin niistä on patentti mennyt, joten niitä ei kannata kovin innokkaasti tarjoilla.

Lääkefirmat haluavat luoda tilanteen, jossa antibiootit eivät vaikuta houkuttelevilta vaihtoehdoilta. Tehdään kalliimpia lääkkeitä, joilla ei mennä itse asian ytimeen, eli juurisyihin, infektioiden hoitamiseen. Lopulta kaikki on kuitenkin infektiota, niin diabetes kuin tenniskyynärpääkin, ja tuberkuloosi. Eri nimiä samalle asialle.

Sinulla menee nyt infektio ja inflammaatio keskenään sekaisin. Ja kun kanta on resistentti, se on resistentti. Näitä tulee esiin sairaaloissa koko ajan. Minkäkokoisen salaliiton luulet tarvittavan siihen, että jokainen lääkäri, hoitaja ja labrahoitaja on juonessa mukana?

T: mikrobiologi

Vierailija
16/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen antibiootteja ihmiset kuolivat kuin kärpäset erilaisiin infektioihin.

Vierailija
17/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitsisi hyysätä sairaita ja heikkoja.

Vierailija
18/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitsisi hyysätä sairaita ja heikkoja.

Kulkutautiin kuolemisella ei ole kovinkaan paljon tekemistä vahvuuden tai heikkouden kanssa. En tiedä kuinka paikkansapitävää tämä on, mutta kuulemma isorokkoepidemoihin kuolivat yleensä ensimmäiseksi parhaassa työiässä olevat miehet ja naiset. Sitten iso osa tästä seuranneista kuolemista johtui osittain tilanteen aiheuttamasta kaaoksesta ja nälänhädästä. Se nyt ainakin on totta, että niitä työikäisiä kuoli sen verran ettei se työikäisyys ketään suojellut.

Ja maailmassa, jossa kaikki on vaikeampaa ja kaikkea on vähemmän niitä heikkojakin tulee koko ajan lisää. Heikkous ei ole läheskään aina millään lailla synnynnäistä, vaan ihan sen tulosta, ettei ole elämässä saanut tarvitsemaansa "hyysäystä".

Vierailija
19/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
20/22 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen antibiootteja ihmiset kuolivat kuin kärpäset erilaisiin infektioihin.

Ei kuitenkaan tarpeeksi, kuten ylikansoittumisesta nähdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan