Tapaamisten peruminen
Olen huomannut sen, että tapaamisia peruvat ihmiset (syy sairastuminen yms.) ottavat vain hyvin harvoin yhteyttä sopiakseen uudesta tapaamisesta. Miksi näin? Eikö vastuu yhteydenpidosta tällaisessa tilanteessa jää tälle peruuttajalle? Toinen osapuolihan on tapaamisen peruuntumiseen syytön eikä voi tietää esimerkiksi sitä kuinka pitkään sairastaminen jatkuu jne.
Kommentit (7)
Pakkoko on roikkua väenväkisin huonoissa ihmissuhteissa. Jos yhteydenpito tuntuu menevän kauhean hankalaksi, niin seuransa voi myös valita.
Omassa ystäväpiirissäni emme pidä kirjaa siitä, kuka ehdottaa tapaamisia. Ihan sen mukaan mennään, että kuka ensiksi keksii kysyä. Jos kaverini perui treffit sairauden vuoksi eikä ehdota uutta tapaamista, en vedä hernettä nenään, koska voihan hänellä olla muita kiireitä. Jos itse haluaisin tavata, avaan suuni ja kysyn sopisiko joskus. Yleensä aina johonkin väliin treffit onnistuu. En jaksaisi sellaista, että mietitään kenen vuoro on seuraavaksi soittaa, viestitellä tai ehdottaa treffejä. Luontevammin homma sujuu, kun ei revi stressiä moisesta.
Vierailija kirjoitti:
Omassa ystäväpiirissäni emme pidä kirjaa siitä, kuka ehdottaa tapaamisia. Ihan sen mukaan mennään, että kuka ensiksi keksii kysyä. Jos kaverini perui treffit sairauden vuoksi eikä ehdota uutta tapaamista, en vedä hernettä nenään, koska voihan hänellä olla muita kiireitä. Jos itse haluaisin tavata, avaan suuni ja kysyn sopisiko joskus. Yleensä aina johonkin väliin treffit onnistuu. En jaksaisi sellaista, että mietitään kenen vuoro on seuraavaksi soittaa, viestitellä tai ehdottaa treffejä. Luontevammin homma sujuu, kun ei revi stressiä moisesta.
Ehkä sitten sinulla on paremmin toimivia ja vastavuoroisempia ihmissuhteita kuin ap:lla? Yleensähän tänne kirjoittelevat kaikenlaiset yksinäiset ja onnettomat ressukat.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en jaksaisi sellaisia ystävyyssuhteita, joissa lasketaan, kuinka monta kertaa kumpikin on ottanut yhteyttä ja/tai kumpi viimeksi otti yhteyttä. Yhden ystäväni kanssa menee pääsääntöisesti niin, että hän ottaa yhteyttä. Hän on kiireisempi ja sen vuoksi hänen vapaa-ajan kalenterinsa on varatumpi kuin minun. Siksi hän ottaa yhteyttä, kun hän löytää sopivan ajan tapaamiselle.
Ei ole mitään sääntöjä tällaiselle.
no voi vittu. jos tapaamisia peruuntuu niin sitten peruuntuu.
Jos jotakuta ei kiinnosta olla teidän seurassa (peruu tapaamisia aina), niin sillo häntä ei kiinnosta.
ei kaikki ihmiset halua olla kaikkien kanssa tekemisissä.
Aika mitätön olo toiselle osapuolelle tulee silloin, jos kaveri usein peruu tapaamisia eikä näiden perumisten jälkeen kaverista sitten kuulu mitään. Vähentää merkittävästi omaa kiinnostusta tällaisen kaverin seuraa kohtaan.