Hyväksyttekö fb:ssa ystäviksi kaikki puolitutut jotka pyytää?
Yritän miettiä tässä että miten tylynä sitä yleensäottaen pidetään, jos ei hyväksy jonkun tutun tutun ystäväpyyntöä.
Kommentit (9)
Otan nykyään hövelisti, lisään sitten vaikka rajoitetummalle listalle, jossa jaan lähinnä artikkeleita ja neutraaleja kuvia, jotka voisivat olla julkisiakin. Nämä jaot siis ehkä kerran kahdessa viikossa, eli ihan kuollutta ei profiilissani ole, eivät voi tietää etteivät näe kaikkea. Oikeasti lähipiirille sitten valtaosa jutuista.
En hyväksy. Mulla on facessa kavereina vaan sellasia, joitten kanssa oon oikeesti tekemisissä plus muutama sukulainen, joita ei juurikaan nää eikä muuten oo yhteyksissä kun sit sen facen kautta.
En, ellei ole sosiaalinen pakko. Kuten opiskellessani oli hyväksyttävä luokkakaverit. Tosin en mitään jakanutkaan facessa ja jos olisin, niin olisin nämä ihmiset estänyt niistä julkaisuista, jotka haluan vain kaverieni tietävän.
Poistin kyllä opintojen loputtua nuo entiset luokkalaiset facestani, ei ollut enää "pakkoa" pitää heitä siellä.
Ennen lisäsin ihan kaikki, nyt olen tullut varovaisemmaksi. Oli todella kiusallista, kun eräs tutun tuttu alkoi vuodattaa yksityisviestein avioeroaan fb:ssä. Oikeassa elämässä tämä henkilö ei ollut koskaan edes puhunut minulle perustervehdyksiä enempää.
Varsinkaan puolituttuja miehiä en lisäile.
Itselläni tilanne että eräs kaverin kaveri ahdisteli bileissä ja pyytää nyt päästä fb-ystäväksi. En jaksaisi kaverille alkaa selittämään miksi en tuota ihmistä halua stalkkaamaan fb-profiiliani ja mietin että onko tuo niin iso juttu jos en hyväksy, että siitä tulee heidän kesken juttua.
ap
En kyllä kaikkia ota. Lähinnä ne kenen kanssa on oikeasti ollutkin tekemisissä. Varmaan joku kolmisenkymmenä facebook kaveria löytyy. Miksi niitä pitäisi olla enempää? Emmä ketään sen takia hyväksy kaveriksi että saa seurata.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tilanne että eräs kaverin kaveri ahdisteli bileissä ja pyytää nyt päästä fb-ystäväksi. En jaksaisi kaverille alkaa selittämään miksi en tuota ihmistä halua stalkkaamaan fb-profiiliani ja mietin että onko tuo niin iso juttu jos en hyväksy, että siitä tulee heidän kesken juttua.
ap
Jätä vaan vastaamatta siihen pyyntöön? Älä hylkää äläkä hyvälsy, jos joku kysyy, niin vastaa vain ettet ole huomannut pyyntöä, sen jälkeen kysellessä sano vain unohtaneesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jätä vaan vastaamatta siihen pyyntöön? Älä hylkää äläkä hyvälsy, jos joku kysyy, niin vastaa vain ettet ole huomannut pyyntöä, sen jälkeen kysellessä sano vain unohtaneesi.
Joo sanon noin. Olen muutenkin vähentänyt fb:n käyttöä viime aikoina paljon.
Mä olen tosi hövelisti ottanut kaveriksi, raja menee siinä että tunnen ihmisen jollain tasolla. Tämä siis jo yli 10v sitten kun FB:kiin menin, nyt vähän harmittaa tuo linja, mutta en viitsi poistaakaan. En päivitä usein, tärkeimmät jutut vain, niin ei sillä ole väliäkään, kuinka syviä ystäviä ollaan.
Joskus joku tuntematon on pyytänyt, ja olen ystävällisesti vastannut, että otan vain tuttuja, sorry. En usko että moni loukkaantuu jos ystävällisesti selittää oman linjansa, mutta toki nokkiinsaottajiakin aina löytyy. Niistä sun ei ehkä kannata välittää.