Jos yliopisto-opinnoista tulee hylsy,
jääkö hylätty ikuiseksi roikkumaan todistukseen?
Kyseessä kurssi (vapaasti valittava), mitä voisin koittaa kerran pari, mutta jos en pääse läpi, niin itseäni se ei haittaa.
Mutta olisiko parempi olla koittamatta kertaakaan kun jättää hylsyksi?
Pieni mahdollisuus on saada 1-2, mutta niinkuin jo sanoin, mikäli en pääse läpi niin en ehtisi ko. kurssiin käyttää enempää aikaa (koska en aio jatkaa sen tieteenalan vapaasti valittavia opientoja ja huomasin sen tällä ensimmäisellä peruskurssilla)
Kommentit (6)
Eli voin koittaa kerran ja jättää sikseen, jos hylsy tulee? Hienoa! Kuuntelin luennot ja voisin niiden puolesta päästä kurssin läpi, mutta en haluaisi kuluttaa aikaa enempää kirjalisuuden lukemiseen, kun huomasin näiden sivuaineopintojen olevan minulle ihan vääriä
Meillä hylätyt kyllä kirjataan Oodiin ja ne näkyvät opiskelijalle itselleen, mutta ne eivät kuitenkaan tule todistukseen eivätkä Oodi-otteeseen.
Aalto-yliopiston opettaja
Jos saat yli 5 hylättyä lukukauden aikana menetät opinto-oikeutesi ja käytännössä joudut hakemaan kouluun uudestaan pääsykokeiden kautta.
Hylätyt kurssit menevät oodissa "hylätyt" listalle, sitä listaa ei enää valmistumisen jälkeen näe mistään.
Itse sain opintojen aikana varmaan yli 20 tentistä hylätyn sillä kävin usein kokeilemassa ihan vain huvikseni että menisikö vähällä lukemisella läpi, usein meni, mutta ei aina.
Nyt kun olen valmistunut niin mistään papereista ei käy ilmi että sain yliopistoaikana yli 20 hylätty merkintää.
dekaani kirjoitti:
Jos saat yli 5 hylättyä lukukauden aikana menetät opinto-oikeutesi ja käytännössä joudut hakemaan kouluun uudestaan pääsykokeiden kautta.
Missä on tuollainen sääntö?
Ei. Hylättyjä suorituksia ei kirjata lainkaan.