Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maistraatissa naimisiin menneet ilman juhlia, vaatteet?

Vierailija
12.03.2018 |

Jos menitte maistraatissa naimisiin, mutta ette pitäneet juhlia, miten pukeuduitte? Meillä olisi tämä suunnitelmissa ja asua mietin. Haluaisin jonkun juhlavamman mekon, jos käytäis myös esim. valokuvauksissa. Mietin jos hommaisin sellaisen mekon, jota vois käyttää myöhemminkin muissa juhlissa, oisko tyhmä idea? Sen ei siis tarviis olla varsinainen häämekko. Tuntuu vaan hölmöltä hommata yhden päivän takia kalliimpi...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi olla huono idea hankkia mekko, jota voi käyttää myöhemmin muissa juhlissa?!

Vierailija
2/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vaatekaapista ekan mekon mikä käteen osui. Miehellä oli farkut ja t-paita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan hölmö idea, vaan just hyvä. Mitä sitä laittamaan suuria summia vaatteeseen, jota ei käytä enää koskaan. Mun asusta ei ole sulle apua, mutta voin sen tässä kertoa: mulla oli moottoripyörävarusteet päällä.

Vierailija
4/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kaapista vaalea mekko. Puuvillaa. Jokainen saa laittaa ihan mitä haluaa. Järkevää on käyttää sellaista mille muutakin käyttöä.

Vierailija
5/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voisi olla huono idea hankkia mekko, jota voi käyttää myöhemmin muissa juhlissa?!

No joo nyt se kuulostaakin hassulta:D tuntuu vaan että se mekon pitäis olla jotenkin uniikki sitä päivää varten, jos ymmärrätte :D ap

Vierailija
6/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään mennä naimisiin? Ihan asiallisesti tätä mietin ja kysyn. Tottakai ymmärrän, että aina ei asioille tarvitse olla selitystä mutta tämä asia pohdituttaa minua. Mitä uutta se tuo elämään? Olkoon kyse kirkko tai maistraattihäistä niin mielestäni häät on vain yksi turhake ihmisen lyhyessä historiassa.

Vierailija
7/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo nyt se kuulostaakin hassulta:D tuntuu vaan että se mekon pitäis olla jotenkin uniikki sitä päivää varten, jos ymmärrätte :D ap

Osta joku kotelomekon tyylinen jossa jakku tms tekee siitä uniikin. Jää se selkeä kotelomekko pidettäväksi  muulloin. Itsellä joku jakkupukutyylinen homma, ei uusi ja paljon maistraatissakäynnin jälkeen käytetty.

Vierailija
8/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta meni naimisiin kesken työpäivän. Naisella tunika ja legginsit, miehellä raksamiehen työasu. Hääkuvaankin menivät näissä kamppeissa. Liitto kesti saman kuin liitot keskimäärin eli vähän alle 7 vuotta.

Vierailija
9/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään mennä naimisiin? Ihan asiallisesti tätä mietin ja kysyn. Tottakai ymmärrän, että aina ei asioille tarvitse olla selitystä mutta tämä asia pohdituttaa minua. Mitä uutta se tuo elämään? Olkoon kyse kirkko tai maistraattihäistä niin mielestäni häät on vain yksi turhake ihmisen lyhyessä historiassa.

"Häät" on se juhla, ei avioituminen. Me mentiin naimisiin, koska meillä on yhteistä omaisuutta ja oli suunnitteilla hankkia lapsia. Ei tarvitse tehdä testamentteja ja muuta sellaista, eikä tunnustaa isyyttä. Häitä meillä ei kuitenkaan ollut.

Nro 3

Vierailija
10/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut juhlavaatteita lainkaan. Ihan normaalit vaatteet, mitkä sattui olemaan silloin päällä töissäkin.

Vierailija
11/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työssä käräjäoikeudessa ja toimin siellä muun muassa todistajana siviilivihkimisissä tarvittaessa. Asut olivat laidasta laitaan ihan täysmittaisesta tylliunelmasta työvaatteisiin. Jos mielesi tekee juhlistaa, tee se ihmeessä. On mukavaa joskus pukeutua ja juhlistaa tärkeää tapahtumaa. 

Ihmisen elämässä on erilaisia tilaisuuksia ja minusta ne ovat hyvin verrattavissa aterioimiseen. Kylläiseksi tulee nopeasti hotkaistusta mikrosapuskasta, jokus on mukava järjestää kynttiläillallinen :)

Vierailija
12/12 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työssä käräjäoikeudessa ja toimin siellä muun muassa todistajana siviilivihkimisissä tarvittaessa. Asut olivat laidasta laitaan ihan täysmittaisesta tylliunelmasta työvaatteisiin. Jos mielesi tekee juhlistaa, tee se ihmeessä. On mukavaa joskus pukeutua ja juhlistaa tärkeää tapahtumaa. 

Ihmisen elämässä on erilaisia tilaisuuksia ja minusta ne ovat hyvin verrattavissa aterioimiseen. Kylläiseksi tulee nopeasti hotkaistusta mikrosapuskasta, jokus on mukava järjestää kynttiläillallinen :)

Aikoinaan olin 8 kk töissä käräjäoikeudessa ja päädyin usein todistajaksi. Ihmeen usein hääparilla oli toive todistaja pukeutumisesta eli moni häähörhö morsian oli pettynyt, kun todistajat olivatkin pukeutuneet farkkuihin ja kimalletoppiin.